MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Jul 2009

Motif ceramah liwat PKR : Bogelkan Saiful, Anwar dipuja hero

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Di Stadium Kajang malam tadi diadakan satu program ceramah anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) melibatkan beberapa pemimpin PKR dan PAS, antara yang berucap ialah YB Lee Kim Sin Adun Kajang, YB Tian Chua Ahli Parlimen Batu, YB Sivarasah Rasiah Ahli Parlimen Subang, Dato Seri Nizar Jamaludin, Ahli Parlimen Bukit Gantang dan bekas Menteri Besar Perak dan juga disertai oleh Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Akin.

Isu yang dibangkitkan terutama penceramah PKR adalah lebih berkisar mengenai kes liwat yang akan dihadapi Anwar Ibrahim pada minggu hadapan. Yang menariknya Sivarasa Rasiah, Tian Chua dan juga Shamsul; seolah-olah cuba menghakimi perbicaraan tersebut sebelum kes itu dibicarakan.

Saksi utama kes tersebut iaitu Saful Bukhari telah dicerca dan dihina sebegitu rupa, retorik yang diberikan ialah Anwar menjadi mangsa konspirasi kedua pemimpin UMNO. Mereka juga menimbulkan isu kes liwat 1998 juga adalah konspirasi kerajaan dan watak Mior, Sukma dan Anes Munawar adalah tidak bersalah dalam kes tersebut. Seolah-olah tiada kejadian liwat berlaku dan nama-nama tersebut adalah jauh dari jangkauan Anwar Ibrahim. Begitu juga dengan nasib yang dialami Saful Bukhari seolah-olah Saiful Bukhari adalah asing kepada Anwar.

Sama ada Sivarasa, Tian Chua atau Shamsul Iskandar mereka sedikitpun tidak pernah bercerita mengenai penglibatan Saiful Bukhari dalam membantu kerja-kerja Anwar, yang diceritakan mereka kepada khalayak Saiful ada hubungan dengan Najib untuk memerangkap Anwar.

Benarkah begitu, adakah terlalu bodoh Safiul untuk menjual maruah dirinya hingga memalukan diri dan keluarganya untuk dipergunakan oleh pihak lain?. Saya tidak fikir begitu, pada saya Saiful adalah mangsa kepada permainan lelaki licik bernafsu buas bernama Anwar Ibrahim.

Walaupun diperingkat awal dahulu ada keraguan mengenai siapa Saiful tetapi kini perkara itu lenyap apabila melihat Anwar dan Azizah sendiri tergagap-gagap dan serba tidak kena untuk menjawab pertanyaan siapa saiful, dari jawapan hanya sebagai pembacuh kopi hingga tukang bawa kereta.

Saya sedikit tidak teruja dengan dakwaan Sivarasa yang mengatakan bahawa tiada kes liwat sebenarnya yang berlaku. Sebagai peguam Sivarasa mungkin mampu mempengaruhi dan menipu khalayak pendengar ceramah tersebut dengan title yang ada padanya, dengan skill memanipulasi fakta yang ada mungkin khalayak akan terpesona dengan hujahnya, sebab itu adalah kerja peguambela membela orang yang diwakili. Namun saya merasakan ia tidak adil kerana membicara dan menghukum tanpa ada wakil daripada pihak Saiful dan pada masa yang sama tidak menceritakan perkara sebenarnya.

Tetapi yang peliknya apabila Sivarasa sendiri yang bercakap barisan peguam Anwar Ibrahim akan berjuang habis-habisan untuk membela Anwar Ibrahim dalam perbicaraan mahkamah sehingga Anwar dibebasakan, itu memberi makna mahkamah yang ada sebenarnya boleh dipercayai. Jika dia tidak percaya dengan mahkamah yang ada mungkin beliau tidak akan berkata demikian.

Ini bermakna tiada konspirasi dan memang wujud kes dan ia membawa maksud pimpinan tertinggi PKR sebenarnya mengetahui bahawa ada kes liwat tersebut namun demi kepentingan politik mereka bermain silap mata untuk meraih simpati kepada Anwar demi perjuangan politik mereka.

Sebenarnya mungkin pada Tian Chua dan pimpinan PKR kes liwat ini tiada masalah kerana ia adalah hak asasi manusia seperti yang diperjuangkan beliau dan bekas teman wanita Elizabeth Wong dalam NGO yang diwakilinya.

Begitu juga dengan pelakuan seks bebas, sesiapapun pejuang Hak Asasi Manusia (HAM) tidak akan menjadikan isu gay, lesbian, hubungan sejenis dan Seks bebas sebagai isu. Malah biasanya mereka akan menyokong kumpulan ini kerana dianggap di dikriminasi. Sebab itu apabila Tian Chua berbicara mengenai isu liwat saya sedikit pun tidak teruja, ia semacam seorang pelacur cuba bercakap mengenai moral.

Sebenarnya tidak ada apa yang istimewa dalam ceramah tersebut yang membuatkan saya teruja, dengan maki hamun pelbagai kata diselang seli dengan takbir mendedahkan siapa mereka sebenarnya. Mereka mungkin mengadakan ceramah tersebut untuk mewujudkan momentum tahun 1998 sewaktu Anwar dihadapkan ke mahkamah.

Namun saya percaya hanya juak PKR sahaja yang akan hadir dan berteriak dihadapan mahkamah nanti untuk membela adi jagat bernafsu buas ciptaan mereka.

sumber - tomyampoktek


1 ulasan:

Shah berkata...

DSAI ialah seorang bisexual. DSAI suka kawan dengan pondan, lelaki yang lembut dan kulit putih. Kenapa baruah DSAI tak sebut nama Azizan, Mior, Sukma yang DSAI dah bendal dan bini Azmin Ali pun DSAI bendal. DSAI seorang munafik bertopeng Islam untuk mencerminkan diri lebih Islam dari PAS. Jadi PAS untuk semua, termasuk bapak liwat DSAI, pelacur Eli, lelaki dayus Azmin Ali dll