MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Jul 2009

Mengapa Peguam Muslim Tinggalkan Anwar?

Oleh Anwarisme

Mengapa Zainur Zakaria meninggalkan Anwar sedangkan suatu ketika dahulu beliaulah peguam nombor wahid Anwar Ibrahim. Malah setianya Zainur kepada Anwar sehingga sanggup bertanding sebagai calon Keadilan di Lembah Pantai pada 1999.

Mengapa selepas perbicaraan kes pertama Zainur Zakaria tidak lagi bersama Anwar Ibrahim? Mengapa? Zainur mungkin tidak boleh bercerita pandangannya ke atas Anwar kerana beliau sebagai peguam terpaksa berpegang kepada amanah dan rahsia pelanggan sungguhpun ia bukan lagi peguam kepada manusia bernama Anwar bin Ibrahim ini.

Kali ini kita dikejutkan juga dengan penarikan diri Sulaiman Abdullah. Penulis bukan peminat Sulaiman Abdullah yang sungguh pun peguam masih menjumudkan diri ke dalam kelompok ulama mi segera dalam Pas.

Namun tindakan Sulaiman yang selalu berserban dan tidak pernah meninggalkan solat sejak memeluk Islam ini menimbulkan tanda tanya besar. Benarkah Sulaiman sakit yang sangat teruk sehingga terpaksa menarik diri?

Penulis percaya penarikan ini adalah kerana beliau juga tidak mahu terbabit membela seorang pelaku yang amat dibenci Allah - Homoseksual.

Jika kaum sodom dahulu telah dimusmnahkan Allah kerana terbabit dalam kegiatan meloyakan ini, maka tidak mustahil mereka yang tahu Anwar bersalah tapi masih mempertahankannya sehingga kucar kacir Malaysia mendapat pembalasan yang serupa.

Sulaiman Abdullah bukan macam Zaid Ibrahim atau Khalid Ibrahim yang dikatakan kaki tonggang dan arak sudah menjadi sarapan pagi sebelum main golf.

Sulaiman Abdullah sungguh pun jumud tapi manusia yang berpegang pada ajaran Islam. zainur zakaria bukan alim tetapi beliau juga tidak mahu lagi terbabit dengan Anwar. Jijik mungkin?

Bagi mereka yang bersimpati kepada Anwar fikirlah dengan mendalam mengapa peguam-peguam muslim ini menarik diri? Malahan Zulkiflee Nordin pun tidak lagi mahu terbabit dengan kes Anwar. Mengapa??????

sumber - anwarisme


2 ulasan:

denaihati berkata...

aku baru nak buat posting pasal ni...usahkan peguam muslim...peguam yang hebat-hebat macam Karpal sigh pun tak mahu join the TEAM...kenapa????

Unknown berkata...

Janganlah cari penyakit dan bala. Ini kerja sia sia. Lebih baik didik remaja supaya beriman dan taqwa kepada Allah. Kita tunggulah bala yang akan menimpa DSAI