MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

14 Jul 2009

Anwar Ibrahim & Estrada



Oleh The Antics of Husin Lempoyang

Bekas President Phillipnes, Joseph Estrada memang diketahui ramai adalah President boneka caturan CIA.

Dia adalah President Phillipines semasa Anwar ditangkap kerana liwat pada tahun 1998 dan mengkritik Malaysia di atas tangkapan Anwar semasa itu.

Apabila Estrada diguling dan ditahan atas kesalahan korupsi, Anwar pula membalas budi dengan menyeru pembebasan Estrada pada tahun 2007.

Pada Julai 2008, kedua-dua ikon demokrasi kononnya dapat bertemu setelah kedua-dua mereka kini bebas. Wan Azizah pun ikut sama untuk bertemu dengan Corazon Aquino di Manilla.

Anwar menyanyi lagu "It's Now or Never" dalam Majlis itu tapi gagal untuk melakukan rampasan kuasa pada September 16, 2008. Estrada akan terus membantu usaha CIA dengan bertanding pada tahun 2009 ini.




Anwar menjemput Estrada datang ke Malaysia. Dalam diam-diam dia datang pada awal tahun ini. Semasa lawatan itu, Estrada meminta Anwar iringinya untuk melawat Zoo Negara. Katanya, dari kecil dia memang suka melawat Zoo. Semasa dia Presiden, dia tak dapat melawat Zoo negara-negara yang dilawatinya. Anwar setuju.

Esok harinya Estrada dan Anwar pergi melawat Zoo Negara di Hulu Kelang. Sampai ke satu sangkar, Orang Utan membuat satu isyarat mencarut dengan kakinya seolah-olah ingin memberitahu sesuatu kepada Estrada mengenai Anwar.




Anwar rasa malu melihat tingkah laku Orang Utan. Estrada faham apa yang diberitahu oleh Orang Utan itu dan akan sampaikan kepada President baru Amerika Obama. Obama mungkin tidak lagi menyokong Anwar.

Saja aja dia tanya Anwar, "What is the Orang Utan trying to tell?"

Anwar menjawab, "Oh... I don't know what Najib's intention to instruct the trainer to teach the Orang Utan that. He is always conspiring against me. Traditionally, that gestures mean good bye."

Estrada mengangguk-angguk konon menerima penerangan Awnar tetapi dia faham sudah maksud Orang Utan. Supaya Anwar tidak terasa malu, Estrada si playboy membalas, "I like that. Very good hand gesture."

Esok hari Estrada balik. Semasa di Airport dan lepas bersalaman dengan Anwar, dia pun berjalan menuju ke pintu departure. Dia berpaling dan lakukan dengan tangan seperti isyarat kaki Orang Utan ke arah Anwar dengan tujuan nak kata terima kasih. Anwar tak mahu rasa malu, dia pun balas isyarat yang sama.

Orang ramai yang melihat garu kepala melihat mereka berdua carut mencarut. Seorang playboy dan seorang lagi ada kes liwat.

sumber - the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com


Tiada ulasan: