MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

19 Jul 2009

Adakah Teo Being Hock bertelagah dengan Tan Boon Wah ?



Oleh The Unspinners

Kajang municipal councillor Tan Boon Wah, who was also questioned by the MACC in relation to the same case, said he saw Teoh in the MACC pantry at 6am on Thursday. “He looked tired, but he didn’t say anything to me,” Tan added.

Maksudnya Tan Boon Wah menjadi orang yang terakhir sekali berjumpa dengan Teoh Beng Hock sewaktu Teoh masih hidup. Selepas Tan jumpa dengan Teoh tidak ada lagi sesiapa pun yang kita tahu yang nampak Teoh sebelum dia dijumpai mati.

Tan kata 'He looked tired, but he didnt say anything to me'. Saya rasa di sini Tan bercakap bohong. Amat mustahil bagi dua orang "hero" yang baru habis di interrogate yang telah membuat kenyataan kepada MACC selama 10 jam 'didnt say anything to me' pula? Mustahil sekali.

Apakah Teoh dan Tan telah bertelagah dan berkelahi pasal semua maklumat rasuah dan penglibatan Ronni Liu dengan geng kongsi gelap Cina yang Teoh telah bocorkan kepada MACC? Apakah Tan telah menelefon Ronni Liu atau kawan-kawan kongsi gelap Cina daripada pejabat MACC pada awal pagi itu dan memberitahu mereka bahawa Teoh telah bocorkan rahsia mereka kepada MACC? Apakah mereka telah pergi ke bangunan Masalam untuk berjumpa dengan Teoh dan lepas itu terus menolak Teoh keluar daripada tingkap di bangunan itu dan membunuhnya?

Kita tidak tahu perihal Tan Boon Wah pula pada pagi itu. Selepas Tan jumpa Teoh pada pukul 6 pagi, apa pula gerak geri Tan Boon Wah? Bila kah Tan Boon Wah beredar daripada pejabat MACC? Pukul berapa kah Tan Boon Wah balik ke rumah? Jika 'interrogation' Tan dengan MACC sudah selesai, habis apa pasal Tan tidak balik terus ? Apa pasal Tan masih berada di ruang pejabat MACC sampai pukul 6 pagi?

Polis mesti mengesan penggunaan telefon bimbit Tan, Teoh dan juga Ronni Liu bermula daripada petang sebelumnya sehingga Teoh dijumpai mati. Jika ini adalah kes pembunuhan, sudah tentu orang yang terdekat bersama dengan Teoh pada hari dia mati akan terlibat.

sumber - the unspinners


Tiada ulasan: