MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Jun 2009

Syor PAS kerajaan perpaduan: PKR tolak, DAP kata tidak tahu

Oleh G. MANIMARAN dan ARIFFUDDIN ISHAK

SHAH ALAM: Penubuhan kerajaan perpaduan yang disyorkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendapat reaksi berbeza pemimpin pari komponen Pakatan Rakyat - Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.


Naib Presiden PKR, Azmin Ali berkata, parti itu menolak syor pembentukan kerajaan perpaduan antara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional.

"Kami tolak cadangan pembentukan kerajaan perpaduan dengan Umno-BN (Barisan Nasional)," katanya ketika ditemui selepas majlis perasmian Muktamar Tahunan PAS Ke-55 di sini hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Hadi bahawa konsep kerajaan perpaduan yang disyorkannya merupakan penyelesaian terbaik untuk pembangunan negara.

Malah Hadi memberitahu, gabungan PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat telah menerima cadangan tersebut untuk membentuk kerajaan perpaduan.

Bagaimanapun Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataannya hari ini menafikan perbincangan mengenai pembentukan kerajaan perpaduan dengan BN berjalan dengan baik.

"Pertamanya persoalan mengenai pembentukan kerajaan perpaduan tidak pernah timbul atau dibincangkan dalam mana-mana mesyuarat pemimpin Pakatan Rakyat.

"Keduanya soal cakap-cakap mengenai pembentukan kerajaan perpaduan antara Umno-PAS hanya dibaca melalui media, perkara tersebut tidak pernah dibangkitkan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat," katanya.

sumber - mstar


Tiada ulasan: