MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

24 Jun 2009

Siapakah dalam PAS dapat tundukkan Anwar ?


email Aku,Pasbuih Dan Siamang

Siapakah yang tunduk kepadanya..?
Seorang pemimpin parti Islam yang bertaraf Tok Guru, pemimpin nombor SATU kepada puluhan atau mungkin ratusan ribuan ahli ahlinya...Inilah hebatnya Anwar bin Ibrahim atau panggilan manja "NON" anak kelahiran Tok Kun..bagai Raja ular yang dapat menundukkan tedung yang berbisa...


Begitulah juga dengan"NON" ini yang dapat menunduk alim ulamak PAS,sekali gus dapat meletakkan Anwar sebagai ulamak terbilang didalam PAS?

Tiada siapa diantara Ulamak PAS yang dapat menandingi kehebatannya berpidatu ,baik Tuan Guru Nik Aziz mau pun ketaraf biasa Mat sabu mau pun Mahfuz.

Kerana..Anwar diantara tokoh yang terawal muncul dicelah2 puak2 PAS yang lantang mempejuang Islam melalui Abim dan Bukan PAS.

Hari ini, PAS jangan menabik dada? Akuilah Anwar atau NON anak kelahiran Tok Kun itu, adalah DANA yang teramat bernilai buat PAS.

Dan Anwar mampu mematah dengan mudah saja hujah2 politik PAS, lebih lebih lagi dalam situasi hari ini bila PAS bergabung dengan DAP.

Siapa tokoh atau pemimpin PAS yang berani dan lantang bangun mencabar Anwar didalam UMNO dulu? diwaktu Anwar mempelekehkan..PAS sebuah.. Parti Politik Tok lebai kampong yang masih mendapat ihsan mengguna karung Baja Subsidi Kerajaan untuk membuat poster2 politik mereka. Ketika berceramah di Padang Menora ,Tasik Glugor satu ketika dulu.

Waktu itu gegak gempita orang Melayu bersorak dan ketawa mendengar Anwar.. memperlikeh PAS..mungkin Mat Sabu,Mahfus dan Pak Mid Marku masih ingat..waktu itu Mat sabu masih lagi menagih rezeki di pasar2 malam dengan menjual Kaset politik yang tidak dipandang orang…sila bertanya pada Mat Sabu.

Hari ini tidak hairan jika Anwar berjaya menundukkan semua ulamak2 Pas termasuk Nik Aziz maupun Haji Hadi…atau pun sapa saja..tokoh2 dalam politik PAS.

Kerana tokoh-tokoh PAS yang ada hari ini maupun angkatan dengan Anwar kebanyakkan adalah anak didik Anwar..atau seangkatan dengannya yang tidak sehebat Anwar bin Ibrahim.

Tidak Hairanlah hari ini, Anwar dapat menunduk sesiapa saja dalam PAS,kerana kemampuan mereka yang berada dalam PAS jauh lebih rendah dari kemampuan Anwar dalam berhujah terutama ilmu Akademik serta pengalamannya yang lebih Global berbanding dengan mana mana pemimpin2 Pas yang ada hari ini..hanya bertaraf kaki lima pada anggapan Anwar..

Terimalah hakikat ini…wahai PAS.


Tiada ulasan: