MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

29 Jun 2009

Anwar semakin dicengkam kuasa asing

Oleh X-PKR

1. Maaf lagi kerana agak lama tidak bersiaran, blog punya masalah untuk masuk kerana kelalaian sendiri. Sekarang insyaAllah ok.

2. Hujung minggu lalu, AnWAR dan partinya mengadakan seminar kepimpinan di sebuah hotel berbintang di Negeri Sembilan. AnWAR tidak hadir dan program ini diselaraskan oleh Fuziah Salleh selaku Pengerusi Biro Latihan PKR. Kandungan seminar adalah kandungan lama berkisar tentang kesediaan dan pemantapan PKR untuk kekal relevan dalam politik Malaysia.

3. Penceramah-penceramah selain dari pemimpin PKR dan DAP, dua orang penyelaras dari pembiaya seminar telah hadir memberikan pandangan mereka tentang politik Malaysia yang kononnya jauh ketinggalan akibat dasar-dasar kerajaan yang pro penduduk asal (dlm konteks Malaysia ialah Melayu). Menurut mereka Malaysia harus punya dasar global yang merentas perkauman untuk bersaing di arena antarabangsa.

3. Pembiaya seminar kali ini adalah International Republican Institute (IRI), yang berpangkalan di Washington dan punya pejabat cawangan di Bangkok, Thailand. Institut ini berkait langsung dengan Parti Republikan di Amerika dan pembiaya Institut ini adalah jutawan-jutawan Amerika berketurunan Yahudi. Semasa George W. Bush menjadi Presiden AS, institut ini aktif membiayai program-program latihan untuk pemimpin muda.

4. Saya menyimpulkan peranan Amerika (di belakangnya Yahudi) yang sentiasa mahu menguasai dunia melangkaui fahaman politik tempatan mereka. Jika dahulu semasa Parti Republikan menguasai 'White House', Parti Demokrat melalui National Democratic Institute (NDI) memainkan peranan sebagai pengimbang bantuan sosial ke seluruh dunia. Untuk rekod, Nurul Izzah pernah hadir kursus pemimpin muda di AS anjuran NDI.

5. Sekarang Demokrat menguasai Rumah Putih AS. Maka Republikan pula mengambil alih peranan sebagai utusan sosial AS ke merata dunia, walhal pembiaya NDI dan IRI adalah sumber yang sama! Ini memang taktik AS yang mahu mengaburi mata dunia mereka tidak pernah mencampuri urusan dalaman sesebuah negara. Kononnya hanya NGO yang berpangkalan di AS yang berbuat demikian sedangkan NGO itu mendapat dokongan kuat parti memerintah.

6. Selepas ini IRI akan berperanan lebih aktif membiayai program-program politik PKR, DAP mahupun PAS yang 'berselindung' di sebalik seminar ekonomi atau sosial. Tentunya manusia di Malaysia yang menjadi agen untuk mendapatkan pembiayaan adalah AnWAR! Nilaikanlah sendiri apa yang digadaikan AnWAR untuk mendapatkan sejumlah dana demi meneruskan agenda peribadinya........

sumber - x-pkr


Tiada ulasan: