MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Jun 2009

Anwar : Antara Illuminaty dan Komunisme

Oleh Emang Psychotic Killer, AIDCclub

Kenapa Anwar mendesak kerajaan supaya Chin Peng (Komunisme) balik ke Malaysia? Kenapa Anwar menggunakan alasan "kemanusiaan" sebagai argumentasi relevennya Chin Peng berada di Malaysia. Kenapa Anwar memperjuangkan "ketuanan rakyat"? Sedarkah kita bahawa "ketuanan rakyat" yang beliau laung-laungkan merupakan perjuangan rakyat tanpa kelas "sosialisme" yang juga merupakan cabang yang penting dalam falsafah Komunisme seperti mana yang diperkatakan di dalam Das Capital oleh Karl Marx.

Di sini penulis cuba untuk melihat sejarah sebagai pedoman yang berharga untuk kita di Malaysia. Di bawah ini merupakan sejarah yang telah berlaku yang mempunyai perkaitan dengan Illuminaty dan komunisme.

Pada tahun 1829, Illuminaty telah membuat mesyuarat di bandar New York. Dalam mesyuarat itu, seorang anggota Illuminaty berbangsa Inggeris bernama Wrigt telah memberi cadangan supaya Illuminaty bergabung dengan pertubuhan-pertubuhan Subversif yang lain untuk membentuk satu pertubuhan bersifat international yang diberikan nama "Komunisme". Super Power ini akan mereka gunakan untuk membangkitkan peperangan dan revolusi di masa akan datang.

Cadangan tersebut telah diterima dan mereka mengambil keputusan melantik Clinton Roosevelt, Horace Greely dan Chas Dona untuk mengumpul dana kewangan bagi melaksanakan misi tersebut. Hasil daripada dana tersebut telah digunakan untuk membiayai Karl Marx dan Engel dalam usaha menyiapkan dua buah buku yang bernama "Das Capital" dan "The Communist Manefesto" di Solo, England, Britain.

Diharapakan fahaman komunisme ini dapat menghancurkan sebuah negara. Oleh yang demikian, fahaman ini merupakan anti-thesis kepada kapitalisme. Fahaman Kapitalisme juga sengaja dicipta sebagai thesis kepada block barat. Hal ini kerana agar dua fahaman ini menjadi elemen adu-domba masyarakat dunia. Sememangnya dua fahaman ini iaitu Komunisme dan Kapitalisme sengaja dicipta oleh Yahudi untuk menjajah dunia. Sejak dari dahulu lagi, Yahudi memang suka mengadu domba masyarakat sehingga kaum ini telah mengalami genocide dan menjadi pelarian sehinggalah tahun 1945.

Sejarah kaitan Illuminaty dengan Komunisme :

1. Pada tahun 1972, Parti komunis negeri China yang dipimpin oleh Mao Tze Tung telah melakukan pemberontakan dan berjaya merampas kuasa daripada Chiang Kai Shek yang memimpin Parti Komunis China. Pemberontakan ini telah dirancang dan didalangi oleh agen-agen Illuminaty daripada Russia. Beliau telah menjadikan Negeri China itu berpemerintahan komunis dengan menukarkan namanya menjadi Republik Rakyat China.

2.Pada tahun 1949, agen-agen Illuminaty daripada Amerika Syarikat, Rusia, Perancis dan Great Britain berjaya memecahkan Jerman kepada 2 bahagaian, Jerman Barat dan Jerman Timur. Satu Pro-Komunis dan satu Anti-Komunis.

3.Agen-agen daripada Amerika Syarikat dan Rusia telah membantu Fidel Castro untuk merampas kuasa daripada Presiden Cuba, Batista. Beliau bersama Che Guevara telah melakukan peperangan gerila bersama-sama agen Illuminaty untuk membentuk negara Komunis.

4.Pada tahun 1954, agen-agen Illuminaty daripada Amerika telah membantu Jamal Abd.Nasir untuk menjadi Presiden Mesir. Beliau telah merampas kuasa daripada Raja Farouk dan membubarkan Institusi raja di Mesir. Presiden-presiden Mesir seperti Anwar Sadat dan Husni Mubarak dibantu oleh agen-agen Illuminaty untuk menjadi Presiden Mesir. Seperti yang diketahui pelembagaan Mesir mempunyai sedikit elemen "sosialisme".


Melihat kepada sejarah, Penulis mengambil satu konklusi bahawa cadangan untuk membawa Chin Peng balik ke Malaysia adalah satu jalan strategi untuk menggulingkan kerajaan Islam yang sedia ada. Apabila Chin Peng balik ke Malaysia, idea dan pemikiran beliau ada diserapkan ke dalam parti-parti pembangkang. Tujuannya adalah untuk menggulingkan kerajaan Islam. Alasan "tua" dan "kemanusiaan" yang diargumentasikan oleh Anwar langsung tidak boleh diterima pakai disebabkan orang tua juga mempunyai idea kejahatan yang akan mempengaruhi arus pemikiran sesebuah pakatan itu. Maka, dengan melihat kesan buruk dan akibat daripada fahaman komunisme dan sosialisme ini, meminta Chin Peng balik adalah satu cadangan untuk mengeruhkan keadaan landskap politik di Malaysia. Kedatangan Chin Peng akan lebih mengharu-birukan keadaan semasa disebabkan aliran pemikiran yang dianutinya dapat mengubah Malaysia menjadi negara Republik yang akan menghancurkan kepimpinan Islam.

Sejarah sebenarnya mengajar kita agar tidak jatuh ke dalam lubang yang sama. Semoga kita melihat sejarah dan dapat mengaitkannya dengan fenomena apa yang berlaku di Malaysia. Sesungguhnya sejarah itu akan berulang merujuk mafhum Allah di dalam Al-Quran "Tilka ayyaamu nudawiluha bainan nas"- Begitulah hari-hari yang kami akan putar kemballi di antara manusia. Beruntunglah bagi mereka yang menjadikan sejarah sebagai guru untuk menongkah perjalanan dunia. Wassalam


Emang Da Galileo,
Cairo.

sumber - emang psychotic killer


1 ulasan:

Unknown berkata...

cuba google: Supreme Court of Doom atau Jerusalem Supreme Court mason



Dajjal dan konco-konconya tidak lagi berselindung...masanya telah hampir tiba...