MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

19 Mei 2009

Terkedu Anwar Beb!

Oleh: X-PKR

1. AnWAR terkedu dengan tindakan BN tidak meletakkan calon di Penanti. W/pun ada angin-angin menyatakan BN tidak mahu bertanding, AnWAR berulang-kali memberitahu peyokongnya, "at any cost" BN akan tetap meletakkan calon di Penanti. Lawatan Datuk Zahid Hamidi ke Penanti Ahad lalu menyebabkan AnWAR tambah yakin BN akan lawan di Penanti.

2. AnWAR tersentak apabila Pengerusi BN mengumumkan tidak turut serta di Penanti nanti. Secara sinis DS Najib mengatakan banyak lagi keperluan yang perlu didahulukan selain tidak mahu "menari ikut rentak pihak lain". AnWAR benar-benar tidak menyangka BN sanggup mengorbankan kredibiliti sebagai parti memerintah di peringkat pusat dengan tidak meletak calon.

3. Seperti biasa, AnWAR tetap 'control macho'. AnWAR pusing cakap lagi dengan menyatakan BN/UMNO akan menaja calon bebas bagi menghadapi PKR di Penanti. Sekonyong-konyong AnWAR berjaya menutup 'rasa malu' beliau di hadapan penyokong kerana salah perhitungan kali ini. Maka bertepuklah penyokong 'pak turut' di Taman Medan semalam apabila AnWAR berkata begitu.

4. Untuk rekod, BN pernah tidak bertanding dalam p/raya kecil 1975 di Mengelembu, Perak. Pembangkang juga pernah berbuat demikian pada tahun 2006 di Batu Talam. Ketika itu AnWAR mengusulkan pembangkang tidak menyertai p/raya tersebut atas alasan tidak mahu membazir wang rakyat dan macam-macam lagi. Tujuan sebenar AnWAR ketika MAHU mencalar imej BN sahaja.

5. Sekarang imej AnWAR tercalar kerana BN tidak menyertai p/raya Penanti. Ironinya, taktik sama diguna BN mengenakan AnWAR kali ini. AnWAR boleh ke sana ke mari 'melaung' BN tak berani la, takut la atau apapun. Jauh di sudut hati AnWAR pasti mengakui beliau telah terkena kali ini. Lebih perit, AnWAR terkena atas permainan yang dimulakan oleh beliau sendiri.

6. Lawan AnWAR kini semakin matang menghadapi beliau. Tindakan 'luar kotak' BN kali ini membuat AnWAR memikir kembali hasratnya mengadakan beberapa siri p/raya untuk tujuan peribadi. AnWAR pasti runsing memikirkan lawannya kini 'membaca' setiap gerak langkahnya. AnWAR pasti lebih runsing lagi memikirkan apabila beliau kini 'dikepung tanpa pagar' apabila setiap pergerakannya disekat tanpa beliau nampak pagar yang menyekatnya.....

sumber: x-pkr



1 ulasan:

MisterZyl berkata...

kali ni anwar memang kena. memang bagus tindakan PM tidak mahu ikut rentak anwar.

kalau asyik layan pilihan raya kecil berkali-kali.. time bila nya nak buat kerja kan..

jangan terpedaya dengan muslihat si nuar berahim tak guna!

salam-sejahtera.blogspot.com