MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

28 Mei 2009

PKR : Minah ronggeng, mamat tonggeng..

oleh x pkr

1. Puan Aminah Abdullah yang membahasakan dirinya Kak Min terus membakar 'punggung' AnWAR dan PKR. SEmakin Kak Min membuka mulut, semakin panas la punggung mereka. Turut merasa panas punggung ialah Datuk Zahrain, Ketua PKR Pulau Pinang berikutan dakwaan Kak Min tentang insiden di Jawi, Nibong Tebal berkaitan Datuk Zahrain.

2. Ternyata Kak Min berjaya mencuri perhatian di Penanti. Beliau berani tampil dengan bukti menyokong dakwaannya. tidak seperti seorang 'min' dalam PKR, Azmin yang berlagak hero dengan menggelar Kak Min dengan gelaran yang tidak sedap didengar. Kehadiran Azmin di Penanti hanya untuk berkempen bagi dirinya bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR 2010 nanti.

3. AnWAR ternyata merencanakan sesuatu bagi pemimpin dalam parti-parti pembangkang agar terus menyalakan namanya jika beliau terpaksa bercuti panjaang selepas Julai nanti. AnWAR telah merombak kepimpinan PKR bagi memberi lebih ruang kepada Azmin bergerak menonjolkan dirinya, sesuatu yang tidak disenangi oleh banyak pemimpin 'senior' dalam PKR.

4. Namun AnWAR tidak pernah mahu mendengar suara mereka. Dia mencatur kepimpinan PKR atas agenda peribadi agar beliau, atau sekurang-kurangnya nama beliau terus diingati dalam PKR atau pembangkang. Syed Husin Ali masih mahu jawatan no.2 PKR bagi mengimbangi kemunculan semula PRM (Parti Rakyat Malaysia) di Johor.

5. PRM yang asalnya dari fraksi sosialis memang diketahui punya persamaan ideologi dengan komunisme yang hangat diperkatakan sekarang! Hak kesamarataan bagi semua menjadi tunggak perjuangan mereka. AnWAR punya agenda besar merealisasikan prinsip ini, namun beliau bijak dengan menggunakan kenderaan lain sebagai tunggangan. (saya akan ulas lanjut nanti)

6. Berbalik kepada Azmin, semua orang lama dalam kerajaan mahupun pembangkang tahu bagaimana hubungan mereka, hubungan yang teramat rapat hingga menimbulkan sangsi masyarakat serta penyokong AnWAR. Dengan bahasa mudah, AnWAR sanggup menolak KELUARGA, sahabat handai, penyokong setia dan pengikut demi AZMIN! Sebabnya, hanya mereka saja yang tahu selain yang maha Kuasa.

7. Pernah suatu ketika Azmin merajuk tatkala dalam mesyuarat PKR, AnWAR terus 'jem'. Jelas melalui 'body language', AnWAR cukup terganggu apabila Azmin bertindak keluar dari mesyuarat tersebut. AnWAR segera mahu menamatkan mesyuarat tersebut, mahu mengejar Azmin barangkali.......ha..ha..ha!

8. Jelas, disebalik gelaran yang Azmin tujukan kepada Kak Min, ianya berbalik kepada dirinya. Mungkin Azmin yang lebih sesuai menjadi JANTAN RONGGENG untuk AnWAR kerana AnWAR sentiasa memerlukan Azmin dalam apa jua keadaan pun..........

sumber - x pkr

1 ulasan:

shahsin berkata...

Kak Min Minah Ronggeng
Abang Min Mat Cabaret. Sebab bini kasi orang main. Tilam bawa ke mahkamah bukti DNA itu pun Abang Min tak sedar diri sebagai suami dayus