MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Mei 2009

PENGAKUAN BERSUMPAH ......saya diliwat - Mior Abd Razak bin Yahya



Datuk Seri Anwar Ibrahim telah didakwa dan dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tuduhan melakukan seks di luar tabii atau homoseksual. Antara saksi utama yang memberi keterangan dalam kes ini adalah dua personaliti sepermainan beliau.

Di kalangan kita hari ini masih menyangsikan dan mempertikaikan keterangan dan pengakuan saksi-saksi yang diketengahkan. Sebaliknya ramai suara-suara yang menuntut keadilan dan ketelusan badan kehakiman negara dalam pengendalian kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dan selanjutnya menuduh adanya konspirasi menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.

Pengakuan Mior Abdul Razak bin Yahya ini bukannya satu rekaan. Ianya satu pengakuan yang dibuat sendiri secara sukarela dan sedar tanpa paksaan di hadapan Majistret Jalan Raja, Kuala Lumpur pada 23 September 1998 dan diakui kebenarannya.

Marilah kita sama-sama fikirkan dan renungkan kebenarannya dan selanjutnya menilai sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim sesuai untuk memimpin generasi akan datang, bangsa, negara dan agama menuju ke alaf baru.



Pengakuan Mior Abdul Razak bin Yahya

Pada jam 4.23 petang, satu ASP Maszely bin Minhad (G 9179) dari D4 Bukit Aman, membawa seorang tahanan bernama Mior Abdul Razak bin Yahya (IC 670826-08-5497) untuk membuat pengakuan di hadapan saya. Bersamanya ialah detective Lans Kpl R/F 101568 Md. Yusof bin Daud.

Saya mempersilakan Mior duduk di hadapan saya di kamar Majistret 10C, Jalan Raja, Kuala Lumpur. Encik Mior masuk ke dalam kamar saya tanpa bergari. Saya kemudian mengarahkan kedua-dua pegawai polis tadi keluar dari kamar saya. Mereka pun berbuat demikian. Pintu kamar saya ditutup. Sekarang tinggal saya dan En. Mior sahaja, di dalam kamar saya.

Encik Mior memakai baju T warna biru-putih, seluar biru dan selipar. Saya kemudian mengarahkan Process Server mahkamah 10C, masuk. Encik Dollah bin Yussof IC 530809-10-6247 pun masuk ke dalam kamar saya untuk berada bersama-sama saya semasa Encik Mior buka baju. Saya kemudian meminta Encik Mior buka baju T, seluar dan juga seluar dalam untuk memastikan beliau tidak ada apa-apa kecederaan di badan akibat dipukul. Saya didapati tiada apa-apa kesan kecerderaan di badan En. Mior. Tiada lebam, atau apa-apa pun. En Dollah telah menyaksi semua ini. Saya kemudian mengarah En. Dollah keluar daripada kamar saya. Sekarang saya bersama En. Mior sahaja dalam kamar 10C.

Saya kemudian mengemukakan beberapa soalan seperti berikut kepada En. Mior.

Q : Bolehkah saudara beri nama dan butir-butir mengenai saudara?
A : Nama saya Mior Abdul Razak bin Yahya, berumur 31 tahun. No I/C yang
Lama A 0929761. Yang I/C No. baru saya tak ingat. Pekerjaan saya ialah
tukang jahit dan pereka fashion.

Q : Bilakah awak ditangkap?
A : Saya ditangkap pada hari Sabtu, 19.9.98 pukul 4.30 petang.

Q : Di manakah awak ditangkap?
A : Saya ditangkap di rumah No. 61, Jalan Cempaka 14, Taman Cempaka,
Ampang, Selangor.

Q : Awak ditangkap oleh siapa?
A : Saya ditangkap oleh empat pegawai polis yang berpakaian biasa. Nama
mereka saya tak tahu.

Q : Selepas ditangkap ke mana awak pergi?
A : Saya dibawa ke Bukit Aman.

Q : Di dalam perjalanan ada apa-apa yang berlaku?
A : Tiada apa-apa berlaku.

Q : Berapa lama awak ditahan di Bukit Aman?
A : Saya ditahan di Bukit Aman sehingga hari ini, 23/9/98. Saya ditahan 5
hari termasuk hari Sabtu.

Q : Awak tahu siapa saya?
A : Majistret, saya tahu.

Q : Kepada siapa awak mula-mula mengatakan niat awak hendak membuat
pengakuan ini?
A : Kepada pegawai polis yang membawa saya tadi, ASP Maszely.

Q : Bila awak mula-mula hendak membuat pengakuan?
A : Pada hari Sabtu. Selepas ditangkap iaitu pada 19/9/98. Tetapi sebelum
ditangkap saya ada niat untuk membuat pengakuan.

Q : Adakah sesiapa yang mengugut atau memukul atau berjanji apa-apa
menyuruh atau memberi dorongan kepada kamu untuk membuat
pengakuan ini?
A : Tidak. Saya membuat pengakuan ini secara sukarela. Tanpa apa-apa
paksaan atau dorongan.

Q : Fikir betul-betul?
A : Masih sanggup beri pengakuan.

Q : Sekarang masih ada masa, jika awak ingin bertukar fikiran untuk
membuat pengakuan ini?
A : Saya masih dengan sukarela hendak membuat pengakuan ini.

Q : Adalah menjadi tanggungjawab saya untuk memberi amaran kepada
kamu, bahawa apa-apa percakapan atau pengakuan yang awak berikan
kepada saya boleh digunakan terhadap awak dalam perbicaraan awak
kelak?
A : Saya faham betul. Saya masih hendak membuat pengakuan secara
sukarela.

Q : Adakah awak pasti?
A : Saya pasti.

En. Mior Abdul Razak bin Yahya Di hadapan saya

t.t t.t
I/C No. 670826-08-5497 ANANTH NAMASIVAYAM
Majistret, KL (23/9/98)

Daripada jawapan-jawapan yang telah diberi kepada saya oleh En. Mior ke atas soalan-soalan saya, dan dari perhatian saya dari segi sifat, wajah muka dan keberkerjasama En. Mior, saya berpuas hati beliau membuat pengakuannya dengan sukarela tanpa dipaksa, diugut, dipujuk ataupun dijanjikan apa-apa untuk membuat pengakuan ini.


t.t
MIOR ABDUL RAZAK BIN YAHYA Di hadapan saya
t.t
ANANTH N.V
Majistret, KL (23/9/98)



Kenyataan pengakuan dibuat oleh En. Mior di hadapan saya.

Q : Sekarang awak sedia untuk memberitahu saya mengenai apa-apa yang
hendak awak katakan?
A : Saya sedia. Saya membuatnya secara sukarela. Saya membuat
Pengakuan seperti berikut :

Saya berasal daripada Kampung Aji Bota Kiri, Perak. Saya berasal dari keluarga yang sederhana. Kelulusan saya setakat SPM, Pangkat 2. Saya datang ke KL untuk tujuan belajar pada 1989, penghujung. Saya tak ingat bulan.

Saya tinggal bersama abang saya di alamat Blok C-2, Ampang Hilir, Selangor. Oleh kerana masalah kewangan saya bekerja di Kampung Pandan sebagai pencuci rambut di saloon, selama 3 bulan. Selepas itu, saya bekerja di Plaza Damansara sebagai Pembantu Pereka Fashion dengan gaji $280 sebulan. Syarikat Raztins Butik.

Di sini saya mula berkenalan dengan En. Sukma Darmawan yang kebetulan mempunyai kedai di kawasan yang sama. Setelah beberapa lama, saya menjadi kawan baik kepada En. Sukma, saya diperkenalkan dengan Dr. Wan Azizah isteri kepada Anwar Ibrahim, untuk tujuan tempahan baju. Dr Wan bersetuju menempah baju dengan saya.

Setelah beberapa bulan saya berhenti kerja dan ingin membuka kedai jahit sendiri. Saya diperkenalkan oleh Dr. Wan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai designer untuk baju Dr. Wan Azizah. Oleh kerana saya berhasrat untuk membuka perniagaan saya sendiri, saya berhasrat untuk mendapat pinjaman wang daripada Dr. Wan Azizah. Dr. Wan bersetuju, tapi beliau perlu berbincang dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini semua berlaku pada awal tahun 1992. tiga hari selepas ini, saya mendapat pinjaman RM 5,000/- tunai daripada Dr. Wan Azizah.

Pada bulan April 1992, saya seperti biasa menghantar baju Dr. Wan yang telah siap ke rumahnya di Damansara. Selepas saya menyerahkan baju kepada Dr. Wan, saya dipelawa oleh En. Sukma, yang juga berada di rumah tersebut untuk lepak di biliknya sambil menonton T.V. Saya pun bersetuju. Ini berlaku pukul 7 - 7.30 pm. Semasa kami sedang menonton filem lucah. Sambil kami berdua menonton tiba-tiba pintu bilik diketuk. En Sukma membuka pintu bilik dan saya tengok Datuk Seri Anwar masuk. Saya merasa terkejut dan malu dan suruh En. Sukma tutup T.V. Tapi Datuk Seri bercakap tak apa, ini perkara biasalah.

Kemudian Datuk Seri duduk atas katil dan mempelawa saya duduk di sebelahnya. Pada masa itu, En. Sukma pergi tandas. Saya pun duduk di katil, di sebelah kiri Datuk Seri. Tiba-tiba dia menarik tangan saya dan meletakkannya di atas kemaluannya. Saya merasa terkejut dan menarik tangan saya balik. Kemudian dia tarik tangan saya dan memaksa saya pegang kemaluannya. Sambil itu, dia bertanya kemaluannya besar atau kecil? Saya berasa malu dan berdiam sahaja.

Selepas itu Datuk Seri membaringkan saya di atas katil dan terus memeluk saya. Saya rasa terkejut dan tak tahu nak buat apa. Kemudian Datuk Seri Anwar mencium saya di bibir. Sambil mencium saya dia membuka seluar saya. Datuk Seri buka sarongnya dan bajunya dan menarik kepala saya ke kemaluannya. Saya cuba melawan tapi Datuk Seri terus memaksa saya untuk menghisap kemaluannya.

Saya pun hisap kemaluannya. Saya buat oral sex dengannya. Ini berlaku selama satu minit. Selepas itu Datuk Seri bangun dan memaksa saya meniarap di atas katil. Kemudian dia ambil lotion dan dia sapu di bahagian dubur saya dan memasukkan kemaluannya ke dalam dubur saya. Selepas 5 -6 minit dia melepaskan air mani dalam dubur saya. Saya tak keluar air mani. Datuk Seri ambil tisu dan mengelap dubur saya. Dia pakai pakaiannya dan duduk atas katil. Saya pun pakai pakaian saya. Dan En. Sukma pun keluar daripada masuk ke dalam bilik dan berkata biasalah tu.

Saya kemudian balik dan rasa bersalah, berdosa terutama sekali dengan isterinya Dr. Wan. Saya balik dengan teksi. Selepas itu, Datuk Seri sering kali menalipon saya di rumah tetapi saya tidak melayannya.

Pada bulan Jun 1992 saya ingin jumpa dengan Datuk Seri untuk dapat surat sokongan untuk membuat pasport saya. Saya ingin ke Brunei secepat mungkin. Saya talipon Datuk Seri Anwar. Datuk Seri kata En. Sukma akan menguruskan perjumpaan saya dengan beliau. Dua hari kemudian En. Sukma menalipon saya dan menyuruh saya ke Hotel PJ Hilton dalam pukul 7.00 pm. Saya pergi ke hotel. Di lobby hotel saya ada jumpa dengan seorang Pakistan. Saya terus ke bilik di hotel. Saya dapati Sukma di dalam bilik hotel seorang.

Dalam beberapa minit kemudian Datuk Seri masuk dengan lelaki Pakistan ke dalam bilik hotel. Kemudian lelaki Pakistan pun keluar daripada bilik, tinggal saya, En. Sukma dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tiba-tiba Datuk Seri terus memeluk saya di hadapan En. Sukma. Saya rasa terkejut macam diperangkap untuk kali kedua. Datuk Seri kemudian mencium saya. Saya mengelak dan dia terus membaringkan saya sambil menanggalkan baju dan seluar saya. Dia pun buka baju dan seluar saya. Dia pun buka baju dan seluarnya En. Sukma masuk bilik air.

Selepas itu, Datuk Seri paksa saya hisap kemaluannya. Saya pun hisap. Datuk Seri kemudian meniarapkan saya dan bubuh lotion di dubur saya dan memasukkan kemaluannya di dubur saya. Kemudian dia menukar position saya mengangkang kaki saya dan memasukkan kemaluannya ke dubur saya. Saya tutup muka saya dengan bantal. Air mani Datuk Seri keluar dalam dubur saya. Tetapi saya tidak keluar air mani. Kemudian dia pakai baju. Saya pun pakai baju dan balik.

Sebelum itu saya tanya tentang surat sokongan dan Datuk Seri suruh saya ke pejabatnya dan jumpa secretarynya.

Selepas itu, kejadian yang ketiga di PJ Hilton bulan Oktober 1992. Datuk Seri Anwar liwat saya dan buat oral sex dengan saya dan membayar saya RM250/-. Selepas itu saya tidak menghubunginya lagi sehingga 1997. Saya ingin mendapat surat sokongan untuk membuat perniagaan jual kereta Proton. Saya pergi ke rumah Datuk Seri untuk berbincang dengan Dr Wan, bulan May 1997 tentang cadangan saya. Dr. Wan memanggil Datuk Seri untuk berbincang. Kemudian Datuk Seri suruh saya bincang di office di dalam rumahnya di kediaman rasmi DPM.

Sesampai saya di office di rumahnya, Datuk Seri Anwar terus kunci pintu. Saya rasa memang akan terjadi sesuatu. Kemudian Datuk Seri paksa saya buat oral sex dengannya sambil beliau berdiri. Dalam 5 minit, dia coming. Kemudian Datuk Seri kata dia akan hantar borang dan secretarynya akan hubungi saya. Sampai hari ini saya tak dapat jawapan apa-apa.

Saya tidak menghubungi Datuk Seri lagi kerana takut berlaku lagi sehingga hari ini. Inilah kejadian terakhir dengan Datuk Seri. Saya tidak dapat melupakan kejadian ini kerana Datuk Seri menggunakan saya untuk sex sahaja. Itu sahaja yang hendak saya cakap. Tiada apa-apa lagi.

Di baca balik kepada En. Mior oleh saya.

Q : Ada apa-apa lagi kamu hendak tambah dari pengakuan kamu?
A : Saya dapat surat daripada JPM mengatakan permohonan saya telah
dihantar iaitu perniagaan kereta saya. Saya tidak ada apa-apa lagi nak
tambah atau diubah. Saya tidak ada apa-apa pindaan itu sahaja.


Memorandum

Saya percaya yang akuan salah ini dibuat dengan sukarela. Ini diambil di hadapan saya dan pada pendengaran saya sendiri dan setelah dibacakan balik kepada En. Mior dan dia mengaku betul serta mengandungi isi-isi yang penuh dan benar mengenai apa-apa yang disebutnya.


t.t
MIOR ABDUL RAZAK BIN YAHYA
IC 670826-08-5497

t.t
ANANTH NAMASIVAYAM
Majistret KL
23.9.98




5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam,
eeee geli betulla bila baca.

QasehNuryz berkata...

ngeeee..

details betul.jijikk

F.Aswan berkata...

gile ahh.ni dah serius ni,

x-pkr berkata...

yakkssss.....Dr. Wan Azizah mmg satu ketika dulu 'menjaga' Mior.

baik sungguh depa suami isteri yer...baik ada makna tu!!!

Unknown berkata...

Kahkahkahkah...

Rakus betul anwar ni yer...nafsu tahap kuda gila tuh!!! Kalau Bill Clinton normal lagi wat ngan pompuan,ini jantan sama jantan. Mesti tak dapat kepuasan ngan Kak Wan. Kak Wan kena belajar teknik oral sex supaya anwar tak carik jantan lagi!!!