MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

20 Mei 2009

Isu Perak & Elizabeth : Teguran Mufti Perak



email shamsul iskandar

Saya membaca pendapat menarik daripada Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria berkenaan dengan isu Perak dan foto bogel Elizabeth Wong dalam majalah Milenia Muslim, Mei 2009.

Berkenaan dengan isu Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria yang menyaksikan sendiri pergelutan politik Perak itu berkata, bukan isu rampasan kuasa, tetapi BN memperolehi majoriti apabila 3 ADUN PR berpindah kepada BN.

PKR dan DAP mesti menerima hakikat bahawa PR telah kehilangan majoriti di Dewan Persidangan apabila BN memperolehi 31 kerusi berbanding PR 29 kerusi.

Tegur Mufti Perak "Kalau kita mengasihi orang kafir itu adalah itu haram, kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi tidak boleh berkasih sayang dengan orang kafir!"

Berkenaan dengan isu Elizabeth Wong, Mufti Perak mempersoalkan sikap PAS yang sanggup mengasihi orang kafir, hingga berpeluk-peluk, sedangkan Elizabeth sendiri mengaku dia melakukan maksiat.

Tegurnya lagi "macamana Nik Aziz boleh sokong Elizabeth dalam isu ini sedangkan kita dan Nik Aziz tahu yang DAP tidak akan sokong ISLAM! Tengok Karpal Singh kata apa, langkah mayat saya dulu kalau PAS nak tubuh negara ISLAM!"






Tiada ulasan: