MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

12 Mei 2009

Anwar telan ludah sendiri



“Keputusan hari ini membuktikan bahawa Perlembagaan merupakan undang-undang tertinggi di negara ini. Makanya adalah mustahak bagi semua institusi kerajaan untuk menghormati semangat yang termaktub dalam perlembagaan. Ini termasuklah sistem pengasingan kuasa yang secara jelas menggariskan pengasingan di antara kuasa eksekutif, kehakiman dan juga perundangan.”

Petikan di atas adalah kenyataan AnWAR berkaitan keputusan mahkamah Tinggi 11 Mei 2009 tentang pengesahan DS Nizar masih MB Perak. Bunyinya amat cantik sekali seolah-olah AnWAR adalah warganegara Malaysia yang paling menjunjung tinggi perlembagaan negara serta prinsip demokrasi berparlimen.

Namun pada hari ini Mahkamah Rayuan menangguhkan keputusan yang telah dibuat Mahkamah Tinggi semalam, sekaligus mengekalkan DS Dr. Zambry sebagai MB sekurang-kurangnya hingga proses rayuan selesai.

Semuanya dibuat mengikut perlembagaan dan proses undang-undang yang sah. Saluran mahkamah telah diguna secara telus dan adil! Sebelum ini AnWAR banyak menangguhkan kes beliau di mahkamah dengan mengemukakan rayuan, kini dengan proses rayuan juga AnWAR terkena!

Jangan hairan jika selepas ini AnWAR akan menghentam mahkamah tidak adil, ada campurtangan politik dalam membuat keputusan dan macam-macam lagi. Semuanya bakal dikarang bagi menghalalkan tindakannya.

Jika mengambil langkah berhati-hati, AnWAR tidak akan mengeluarkan kenyataan berhubung keputusan mahkamah Rayuan hari ini. Sebaliknya beliau akan memilih pentas ceramah dan persidangan di luar negara untuk mempertikai dan menghentam keputusan mahkamah rayuan.

AnWAR kini semakin tersepit! Jika semalam beliau meludah ke langit, hari ini ludahnya jatuh tertepek di mukanya sendiri. Bagi menutup segala kelemahannya yang makin terserlah, dia terpaksa menjilat segala ludahnya serta menelan kembali bagi membersihkan mukanya agar sentiasa kelihatan berseri…..

p/s: saya sendiri loya menulisnya, namun inilah analogi paling tepat menggambarkan keadaan beliau terkini.

artikel pilihan: x-pkr



3 ulasan:

cik kiah berkata...

Bukan setakat loya,dah termuntah2..lagi best kalau dapat muntah kat atas muka anwar kan!!!huahuahua

acap berkata...

cik kiah, cik kiah .. ko mngandung ke ? anak sapa tu. lpas ni nick name puan kiah, sedap gak.

cik kiah berkata...

ACAP >>> Apa ko peduli aku mengandung ke beranak ke!!! Itu aku punya pasal la. Siapa Bapak anak aku apa ko nak sibuk2...ke ko nak jadi bapak angkat anak aku???EEEE..minta jauh langit..bumi la kalau ko terpilih...

Baik ko g tanya bapak al juburi ko tu, betul ke tak meliwat Saiful jambu. Kang tak pasal2 nanti punggung ko pulak kena taram...

Suka ati ko la nak panggil aku Puan Kiah ke..Makcik Kiah ke..janji aku senang hati. Aku tak kisah pun kalau dah bertukar gelaran dari Cik kepada Puan.

Adakah gelaran itu kekal abadi?? Datuk yang ada kat bapak al juburi ko tu pun masa dia disoal kat akhirat nanti ada ke Allah nak panggil nama dia dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim????