MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Mei 2009

Anwar menipu lagi?

Oleh: x-pkr

AnWAR semakin terdesak menanti Julai – perbicaraan kes liwat beliau. Kini beliau akan mengguna apa jua ruang bagi melepaskan diri dari perbicaraan terbuka di mahkamah.

1. SAH! AnWAR cuba mengusulkan pertemuan dengan DS Najib, namun AnWAR membuatnya seolah-olah pihak kerajaaan yang terdesak mahu berjumpa beliau. Mainan AnWAR, kerajaan negeri Perak diserahkan kepada BN. Sebagai balasan, AnWAR minta kes liwatnya digugurkan. PAS dan DAP bakal dipermainkan AnWAR demi melepas diri sendiri.

2. AnWAR dengan muka selamba menyatakan kepada penyokongnya, DS Najib yang beria-ia mahu berjumpa beliau bagi menyelesaikan ‘beberapa’ perkara. AnWAR ‘mengkhayalkan’ penyokongnya konon mereka kini di ambang kejayaan dan ‘kuat’ untuk menekan BN di Perak. Atas alasan itulah beliau ‘sudi’ menerima pelawaan DS Najib untuk bertemu…kononnya!!!

3. Selepas dibebaskan dari penjara 2004, AnWAR cuba membina hubungan dengan Tun Mahathir bagi mengalahkan Pak Lah. AnWAR memberitahu penyokong rapatnya, Tun Mahathir yang nak sangat berjumpa beliau dan sebagai seorang yang pemaaf, beliau sudi untuk berjumpa Tun.

4. Sebenarnya AnWAR cuba nak berpakat dengan Tun bagi mencapai cita-citanya menyisihkan Pak Lah. Tun amat mengetahui taktik AnWAR. Beliau menerima ‘utusan’ AnWAR, Andrew Leong. Sebagai seorang yang berpengalaman, Tun mencadangkan AnWAR menulis secara rasmi hasrat menemui beliau.

5. AnWAR enggan, kerana beliau tahu pembohongannya pasti terbongkar jika beliau menulis secara rasmi. Ada bukti mengesahkan AnWAR yang memohon untuk menemui Tun nanti. Saya pasti Tun juga tahu ‘auta’ AnWAR, kerana itu Tun secara sinis mencadangkan AnWAR menulis surat kepada beliau. Akhirnya pertemuan tersebut tidak menjadi kenyataan kerana AnWAR tidak mahu menulis secara rasmi kepada Tun. Kita optimis, DS Najib juga tahu taktik AnWAR ini!

6. Mengenali AnWAR, beliau tidak akan merendah diri meminta sesuatu dari orang lain yang pernah duduk di bawahnya. DS Najib pernah menjadi Naib Ketua Pemuda UMNO tatkala AnWAR Ketua Pemuda. Tambahan pula sekarang ini, AnWAR mendakwa dalam keadaan yang ‘cukup kuat’ untuk berhadapan dengan BN.

7. Pasti kes liwat ini benar-benar merisaukan AnWAR, jika tidak masakan beliau kini ‘gabra’ dan ‘ghaflah’ merancang itu dan ini sementara menanti Julai yang kian menghampiri detiknya.

dipetik dari: x-pkr



Tiada ulasan: