MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Apr 2009

Kenapa PKR terpaksa menjawab isu Soros ?



Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Ekoran kenyataan Lokman Nor Adam di Bukit Gantang mengenai pembabitan Elizabeth, PKR dan Soros, rupa-rupanya membuat MB Khalid Gagap kepanasan sehingga terpaksa menjelaskan dalam sidang akhbar nya di Klang dengan menyatakan pertemuan wakil PKR dengan negera luar adalah untuk memahami erti demokrasi sekaligus menafikan dakwaan Lokman Noor Adam itu.


Bolehkah logik akal menerima hujah Khalid ini, kenapa sampai keluar negara ingin belajar demokrasi alangkah lebih baik kiranya Pimpinan PKR membaca buku Islam dan Demokrasi tulisan Hadi Awang untuk memahami erti demokrasi sebenarnya. Dengan pengalaman PAS selama 48 tahun berjuang dalam politik di Malaysia sudah tentu banyak pengalaman PAS, malah PAS sendiri pun telah mempunyai pusat penkaderan sendiri seperti Kolej Darul Ulum dan akademi kepimpinan pemuda seperti yang dimiliki oleh UMNO Malaysia klik sini.





Namun mungkin PKR langsung tidak berminat dengan PAS kerana mereka bersifat Internasional dan Amerika, Amerikanya parti PKR ini boleh kita buktikan apabila mereka menghantar pemimpin pemuda dan pelapis parti ke franklin covey sebuah konsultan milik Amerika yang beribu pejabat di Lake City, Utah Amerika Syarikat. Bukan tidak bagus kita mencedok ilmu dari barat kerana mereka yang mendahului disiplin ini dalam dunia hari ini, cuma soalnya bukankah lebih baik jika modul latihan itu dibina sendiri oleh rakyat Malaysia kerana lebih menepati aspirasi rakyat Malaysia.


Antara tokoh muda PKR yang dikatakan dilatih oleh pusat latihan kepimpinan tersebut ialah Mohamad Fairus Khairuddin bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang yang meletak jawatan kerana dikatakan terlibat dengan masalah dalaman parti dan kaitan dengan syarikat kuari di Pulau Pinang.klik sini

Soalnya kenapa Khalid Gagap begitu beria-ia menafikan kenyataan Lokman Noor Adam, Sedangkan siapalah Lokman Adam, beliau hanya exco pemuda keadilan sahaja sewaktu beliau masih didalam keadilan. Kata orang jika takda angin pokok takkan bergoyang, mungkin ini yang menyebabkan Khalid Gagap terpaksa menepis selepas disuruh oleh Anwar Ibrahim. Takut sekiranya ia diketahui dan dicurigai oleh sekutunya Parti PAS.

Bukti lain yang menunjukkan PKR sedang mengikut Amerika ialah apabila kita membaca blog Ibnu hasyim ini, blogger ini memberitau bahawa ada pemimpin muda PKR telah ditawarkan pergi belajar atau berkursus Islam Liberal di Indonesia dengan tanpa mengeluarkan apa-apa biaya satu sen pun. Dan golongan ini diterap supaya menerima pemikiran Nucolish Majid dan menerima idea Syeikh Ali Abdul Raziq.

Sebenarnya dua tokoh ini merupakan orang yang memainkan peranan penting memecahbelahkan umat islam kerana pemikiran mereka menyebabkan umat islam semakin keliru dan berpecah. Nucolish terkenal dengan idea Islam Liberalnya sementara Ali Abdul Raziq terkenal dengan pemikiran baru yang di luar kerangka “pemikiran politik Islam” sehingga pernah dilabel sesat.


Inilah PKR parti yang bersembunyi disebalik wajah sebenar mereka, sama seperti imej yang terlekat pada Ketua Umumnya saudara Anwar Ibrahim, seribu satu persoalan pasal dirinya yang masih belum terjawab. Hanya masa yang akan menentukan bagaimana persoalan itu akan terjawab akhirnya.

sumber - tomyampoktek

2 ulasan:

Fenomena Zaman berkata...

ada mat saleh kata bahawa kita tak perlu percaya sebarang berita pun sehinggalah ia secara rasminya dinafikan oleh pihak yang dituduh di media..

Never believe anything until it has been officially denied."--Otto von Bismarck

so.. lu pikirlah sendiri

daunkelapa berkata...

Anwar semakin takut, rahsia terbesar dia terdedah kepada umum, dikala waktu itu PAS mungkin sudah menyisihkannya...