MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

15 Apr 2009

Kemaraan team Erdogan

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Menteri Besar di Negeri Tanah Serendah Sekebun Bunga khabarnya telah mengkritik Islam Hadhari dan menyarankan agar ia dihapuskan kerana padanya ia adalah strategi orang eropah yang ingin menghapuskan Islam, tetapi sehingga ke saat ini MB tersebut tidak pernah pula mengkritik Islam moderat yang cuba dibawa oleh Amerika melalui Anwar Ibrahim. Malah Tok Guru tersebut saban hari semakin rapat dengan idea-idea yang dibawa oleh Anwar seperti membenarkan pengunaan nama Allah oleh orang bukan Islam walapun dibantah sendiri oleh ulamak PAS yang lain.


Selain itu beliau juga membela Nga Kor Meng yang menbaca ayat Al-quran dengan cara tidak betul dan membuat tafsiran sendiri demi untuk meraih sokongan pengundi Islam. Disini timbul persoalan adakah Ketua Kerajaan negeri yang masih terkejut dengan tindakan perusuh dinegerinya yang membakar kereta baru-baru ini juga telah menerima konsep Pluralisme yang dijaja oleh Anwar Ibrahim dalam projek Islam Moderat?


MB tersebut juga katanya seakan sudah memberi restu untuk mana-mana jawatan tertinggi PAS ditandingi, kata : "Nik Aziz barang perlu diubah, ubahlah".



Maknanya secara halus Mursyidul Am PAS tersebut seolah-olah memberi lampu hijau agar pewakilan mencalonkan calon yang difikirkan sesuai untuk menjawat jawatan2 penting dalam parti. Di saat Nik Aziz mengeluarkan kenyataan tersebut, di Kelana Jaya ceritanya Husam Musa telah dicalonkan oleh pewakilan disana untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS, di samping cuba untuk mengangkat golongan-golongan baru untuk menerajui kepimpinan Parti.

Maknanya pewakilan PAS sekarang sanggup mengantikan Ustaz Nasharudin yang dipilih oleh Allahyarham Ustaz Fadhil Noor semata-mata inginkan kuasa dan lebih mempercayai Anwar Ibrahim berbanding Timbalan yang sedia ada. Sesetengah pendapat ada yang mengatakan Ustaz Nasharudin telah berubah kerana beliau pro kepada Muzakarah dengan UMNO, sebab itu ada desakkan dari akar umbi yang ingin mencalonkan Husam. Sekiranya begitu, kenapa corak yang Husam bawa sekarang tidak dipersoalkan oleh pewakilan PAS?

Adakah PAS (kumpulan Husam) sudah kemaruk kuasa sehingga sanggup mengenepikan tujuan penubuhan Parti? atau adakah pewakilan PAS seolah membutakan hati mereka bahawa kawan yang bersama mereka sekarang iaitu Anwar Ibrahim lebih bagus ideanya berbanding idea Ustaz Nasharudin yang ingin menyatukan orang Islam?

Secara tidak lansung ini membuktikan pewakilan PAS sekarang (yang diketuai Kem husam) sudah dapat menerima Anwar yang selalu memperlekehkan PAS di luar negara dan memperlekeh institusi Islam sendiri termasuk memperkenal idea pemikiran Islam Moderat/liberal bersama Gus dur di Indonesia.

Umum mengetahui Husam merupakan ketua yang mengetuai kumpulan yang pro kepada Anwar didalam PAS yang sebelum ini dikenali sebagai Kem Erdorgan, dan dia telah dicalonkan oleh pewakilan di Kelana jaya yang sebelum itu telah mengorbankan orang Presiden PAS iaitu Roslan Sms untuk diberikan jawatan YDP kepada orang Husam iaitu Ir Izham. klik sini

Dari hari ke sehari, PAS nampaknya seakan semakin gelincir dari Fasal 5 perlembagaan parti apabila golongan-golongan yang pro kepada Anwar ini semakin berani menidakkan matlamat PAS ditubuhkan dengan membawa pendekatan lain dalam memimpin Parti.

Kumpulan ini seolah mabuk dengan retorik Anwar bahawa Indonesia dan Turki adalah contoh yang bagus dalam dunia muslim. Adakah benar kerajaan AKP hari ini mewakili Fraksi Islam di Turki? Klik sini .Jika orang PAS bersetuju dengan pandangan ini, maknanya dalam keadaan tidak sedar musuh yang ingin ditentang oleh orang PAS selama ini sebenarnya sudah berada dekat dengan orang PAS malah orang PAS sendiri sudah terperangkap dengan mainan ciptaan Anwar.

Sekali lagi ini membuktikan Anwar sudah berada dilandasan tepat untuk menguasai Parti PAS, dan NAK TAK NAK kita terpaksa akui Anwar sebenarnya sudah dapat mengengam kumplan Islam ditangan kananya dan golongan Sosialis di tangan kirinya. Ketika ini Anwar akan membelai sebaik mungkin golongan ini dengan pelbagai imbuhan dan jawatan dan tiba saat suatu hari nanti nasib PAS akan sama dengan apa yang dialami oleh Parti Huriyet di Turki suatu ketika dahulu disaat Mustapa Kamal Atarturk ingin beroleh kuasa Presiden Turki pertama.


sumber - tomyampoktet

3 ulasan:

PARPUKARI berkata...

SAYA SUDAH LINK KAN ARTIKEL INI DENGAN ARTIKEL TERBARU DARI BOLG SAYA!

TERIMA KASIH!

antianwaribrahimdotcom berkata...

tok guru sudah termakan dengan kata2 manis anwar bangsat..

mungkin jugak tok guru sudah lemah otak dan fikirannya untuk berfikir lebih rasional.

org tua dh lanjut umur katakan...

mungkin jugak dah nyanyuk...

Unknown berkata...

Nampaknya Pas dah jadi Parti Islam Liberal. Team Erdogan semakin mengganas. Nik Aziz pun dah jadi pluralisme. Rosak...rosak..