MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

29 Apr 2009

Dakwaan konspirasi: Husam bangga dianggap rapat dengan Nik Aziz




Oleh NURUL AIN MOHD HUSSAIN

PETALING JAYA: Datuk Husam Musa berkata, beliau bangga jika ada pihak yang beranggapan Naib Presiden PAS itu sebagai "orang yang rapat" dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Saya bangga jika dikatakan begitu kerana bukan senang nak rapat dengan Tuan Guru (Nik Aziz)," kata Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Kelantan itu kepada mStar Online hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Salor itu mengulas berhubung kenyataan anak Mursyidul Am itu, Nik Abduh yang percaya pembantu-pembantu bapanya berkonspirasi dengan niat untuk melaga-lagakan bapanya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam usaha membentuk kerajaan perpaduan bersama Umno.

Baru-baru ini ada desas-desus mengatakan Husam antara orang yang paling rapat dengan Nik Aziz telah mempengaruhi pendirian Menteri Besar Kelantan itu dalam isu tersebut.

Bagaimanapun, Husam menegaskan bahawa beliau tidak pasti mengenai desas-desus yang diperkatakan oleh Nik Abduh kerana bukan mudah untuk mempengaruhi Mursyidul Am PAS itu.

"Yang itu (kenyataan Nik Abduh) saya tidak boleh komen kerana saya tidak baca langsung mengenainya.

"Saya tidak mahu kenyataan saya bercanggah pula nanti," katanya.

Dalam blognya Jumaat lalu, Nik Abduh yang juga ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS pusat, menghentam pembantu-pembantu bapanya yang didakwa bertanggungjawab menyebabkan Nik Aziz menolak cadangan kerajaan perpaduan itu yang dibuat oleh Abdul Hadi.

Semalam, Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun pula berkata, tidak wujud persengketaan atau konflik kepimpinan antara dua pemimpin tertinggi PAS itu.

Beliau berkata, khabar angin kononnya berlaku perpecahan antara Nik Aziz dan presiden parti merupakan satu khabar angin yang digembar-gemburkan tertentu terutamanya media.

Kata beliau, konflik yang digembar-gemburkan itu hanyalah perbezaan pendapat antara kedua-dua pemimpin dan ini adalah lumrah dalam kepimpinan yang mengamalkan demokrasi.

sumber - mstar

1 ulasan:

armani berkata...

Mohon buat iklan untuk blog AJK PKR Putrajaya yang terlampau di

http://jamilkucingpondan.blogspot.com

terbaru di
http://jamilismail.blogspot.com