MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

16 Mac 2009

Karpal dijangka didakwa esok

Mar 16, 09 7:41pm
Pengerusi DAP, Karpal Singh dijangka dihadapkan di mahkamah esok mengikut Akta Hasutan kerana mengancam untuk menyaman Sultan Perak ekoran krisis politik di negeri tersebut.

Ketika dihubungi petang ini, Karpal berkata, beliau telah dimaklumkan akan didakwa mengikut Akta Hasutan esok.

Menurutnya, beliau juga dimaklumkan bahawa ia adalah berkaitan dengan isu Perak.

Selepas Barisan Nasional (BN) menumbangkan Pakatan Rakyat di Perak bulan lalu, Karpal menjadi sasaran selepas beliau mengancam untuk membawa Sultan Azlan Shah ke mahkamah kerana merestui pembentukan kerajaan negeri yang baru.

Beliau dituduh menghina institusi raja-raja dan pelbagai pihak mengadakan protes mengecam pemimpin DAP itu. Tidak lama selepas itu, Karpal menerima surat ancaman bunuh bertulisan tangan dan peluru melalui pos.

Karpal sekali lagi menjadi sasaran kecaman apabila beliau menggunakan perkataan 'celaka' terhadap Pemuda Umno yang didakwanya bertanggungjawab menghantar peluru dan ancaman bunuh tersebut. Bagaimanapun polis menolak dakwaan tersebut.

Ekoran itu, sekumpulan anggota Pemuda Umno dilaporkan mengepung Karpal yang berkerusi roda, di lobi Parlimen dan menuntutnya supaya memohon maaf.

sumber - Malaysiakini.com


Tiada ulasan: