MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Mac 2009

Bukit Selambau - Apa ada pada Merbok ?

Menurut sumber, PKR Bahagian Merbok terus membantah keputusan Anwar Ibrahim mencalonkan orang luar PKR Bahagian Merbok sebagai calon di Bukit Selambau. Apa ada pada PKR Merbok? Dilapurkan sentimen benci terhadap calon PKR Manikumar sangat tinggi.


Suasana riuh rendah dan caci maki oleh ahli yang hadir kedengaran semasa pengumumuman calon oleh Anwar Ibrahim. Ini jarang berlaku kerana Anwar dianggap pemimpin yang manis dimulut. Tetapi yang ini, pendapat rakyat Merbok diperlecehkan oleh pemimpin itu.

PKR Merbok juga merasakan pandangan mereka juga langsung tidak diambilkira oleh pucuk pimpinan parti. Calon yang dikemukakan oleh PKR Bahagian telah diketepikan dan diperlekehkan begitu sahaja.

Merbok juga rasa sangat terkilan kerana PKR Bahagian Sg Petani diberi peranan besar dalam PRK Bukit Selambau. Akhirnya nama yang dikemukakan oleh PKR Sg Petani diangkat menjadi calon. Bkt Selambau bukan dalam Bahagian Sg Petani. Bkt Selambau dalam Bahagian Merbok. Tapi suara Merbok diketepikan.

Mereka kesal dan tidak berpuashati dengan sikap Ahli Parlimen PKR Merbok yang tunduk kepada cadangan Ahli Parlimen PKR Sg Petani dalam hal-hal yang berkaitan dengan pilihanraya kecil ini.

PKR Merbok dijangka akan memulaukan pilihanraya kecil ini bagi membuktikan kepada Anwar Ibrahim bahawa kuasa rakyat adalah kuasa keramat dan perlu didengar.

Mereka sedih pendapat akar umbi rakyat Merbok tidak diendahkan oleh PKR lagi. "Pemimpin kena dengar kata rakyat, bukan mahu berkeras kepala dia sahaja", menurut mereka lagi.

sumber - warisan2057.blogspot.com

Tiada ulasan: