MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Mac 2009

Bila Anwar diam-diam selak kain Fairus



oleh NTanwar, AIDCclub

Semalam Lim Guan Eng menafikan Mohd Fairus akan letak jawatan. Kata Lim, "Saya dimaklumkan oleh Anwar bahawa Fairus minta untuk bercuti dan atas permintaan Anwar, saya luluskan cuti itu," Katanya lagi, "beliau bercuti sekurang-kurangnya untuk minggu ini. Beliau sepatutnya kembali bertugas pada hari Isnin melainkan beliau memohon untuk menyambung cutinya,"

Itu kenyataan Lim Guan Eng semalam. Tapi hari ini berlainan pula. Lim berkata beliau telah menerima peletakan jawatan Mohamad Fairus berkuatkuasa pada 8 April depan.

Ish..pandai berbohong juga Lim Guan Eng yang mengaku kononnya nak jadi seperti khalifah Umar ibn Abd al-Aziz. Ntah siapa yang pergi bisikkan nama Khalifah Umar Ibn Abd. Aziz kepada Lim Guan Eng ni..Anwar kot. Lim Guan Eng Khalifah Umar Abd Aziz..hahaha

Sebab Anwar ni suka memanipulasikan agama, sebut nama-nama tokoh-tokoh agama, untuk tarik undi tetapi pelaksanaannya lebih teruk dari Yahudi. Hampeh!

Kalau Lim Guan Eng benar-benar nak tiru khalifah Abd Aziz, beri jawatan exco agama kepada wakil PAS dulu. Cakap banyak tak guna. Tunjukkan bukti itu dulu. Jangan beri exco agama kepada PKR kerana PKR akan daulatkan IFC!


Selak kain Fairus

Lihat blog Anwar, ada dia komen pasal Fairus. Tak ada. Tak ada. Ada dia buat kenyataan pasal Fairus. Tak ada. tak ada.

Yang ada di atas pun, kenyataan Anwar melalui Guan Eng. Guan Eng kata, Anwar minta dia luluskan cuti Fairus. Fairus nak pergi mengembara ke luar negara. Nak sambung belajar. Itu versi Lim Guan Eng. Anwar diam saja.

Kenapa pula Anwar berdiam diri dalam kes Fairus, sedangkan dalam kes dia terhegeh-hegeh pergi jumpa Pak lah, dia sendiri offer dirinya untuk ditanya wartawan.

"Awak (wartawan) tak nak tanya saya tentang perjumpaan penting hari ni ke ?", soal Anwar kepada wartawan. Hahaha..sepatutnya wartawan yang soal Anwar isu tu, tetapi bila wartawan tidak berminat, Anwar pula offer diri. Itulah sikap terpilih Anwar, hidung tak mancung pipi yang tersorong-sorong.

Dalam kes Fairus, Anwar seolah-olah bersembunyi di sebalik bontot Lim Guan Eng. Takut benar Anwar dengan kes Fairus, hinggakan Lim Guan Eng terpaksa jadi jurucakap Anwar pula.

Barangkali kalau wartawan terserempak dengan Anwar, mau lari Anwar terkincit-kincit seperti masuk kedutaan Turki tempohari.

Kalau terpaksa juga bertembung, barangkali soalan wartawan bertanya " Apa komen datuk mengenai kes Fairuz?". Anwar akan jawab, "Fairuz...errrr..Najib beli kapal selam. Altantunya..bla..bla..bla.."

Memang dari dulu lagi Anwar tidak pernah menjawab soalan. Lain soalan yang ditanya, lain jawapan yang diberi. Selebihnya dia akan memukul musuhnya cukup-cukup menabur fitnah walaupun tidak mempunyai bukti. Itulah sikap Anwar suka bersembunyi, bila melakukan kesalahan, tidak menjawab soalan bila ditanya dan akan menfitanh pihak lain yang sesuka hati untuk melindungi pekung di dada sendiri.

Apa hal Fairus tiba-tiba letak jawatan ?

Bila sebut nama Fairus, orang dalam PKR sendiri akan geleng kepala. Mulut terkunci tak boleh kata apa-apa, yang mampu hanya mengeleng kepala.

Macam-macam dakwaan ke atas dirinya. Dah kematuk kaki Fairus turun naik pejabat Anwar di Seksen 16, buat penjelasan. Keluar bilik. Anwar senyum. Fairus pun senyum. Dah lama dah, sejak bulan pertengahan tahun lepas lagi. Yang lebih kecoh akhir Disember tahun lalu, tetapi Fairus masih kebal juga. Masuk bilik Anwar lagi. Keluar senyum lagi.

Tetapi yang berlaku sehari dua ini di luar jangkaan. Ribut tiada, angin pun tiada, tiba-tiba hujan turun. Fairus pun hantar surat letak jawatan. Entah dengan kerelaan atau paksaan. Katanya kali ini Anwar paksa Fairus letak jawatan.

"Kalau you tak letak jawatan PKR akan rosak..rekod you sudah ada dengan SPRM, kena bertindak cepat-cepat untuk selamatkan parti", kata Anwar kepada Fairus.

Fairus yang sememangnya bersalah pun hantar surat letak jawatan!

Tetapi dalam kes Elizabeth, Anwar bertindak berlainan. Anwar dari awal-awal lagi berusaha untuk menghalang Elizabeth Wong meletak jawatan meskipun Eliz bersungguh-sungguh mahu letak jawatan.

Kata Anwar kepada Eliz, " Awak tidak bersalah Eliz. Itu hak asasi awak nak bermain dengan sesiapa termasuk Hilmi. Itu salah budak PKR (Hilmi) yang lepas main, ugut nak duit dan sebar kepada umum. Itu kata Anwar kepada Eliz ketika dalam bilik mesyuarat.

Tetapi bila Anwar ditanya wartawan tentang kes Eliz, "Elizabeth...errrr...itu kerja BN tangkap gambar. Khir lepaskan toyonya pergi tangkap gambar di rumah Eliz..err..saya ada bukti cukup Khir Toyo rasuah bla..bla..bla.."

Dalam kes Fairus dan Elizabeth, tindakan Anwar double standard. Apa isu Elizabeth? Isunya adalah dia bermain seks rambang dengan Ahli PKR Melayu bernama Hilmi dan foto-foto bogel Elizabeth tersebar meluar di internet, mungkin disebarkan oleh Hilmi yang melarikan diri ke Indonesia.

Apa pula kes Fairus? Kes Fairus adalah dia disiasat menyeleweng kuasanya sebagai Timbalan Ketua Menteri. Menyeleweng apa ? Menyeleweng dalam menjalankan aktiviti perniagaan haram iaitu rasuah aktiviti kuari. Hah kuari ???

Masalah PKR nih..Kuari pun nak disebat juga. Tak senonoh betul. Dulu masa GERAK lapor Khalid selewengkan lembu-lembu di Selangor, Anwar tergelak sakan. "Apa lah bahlol GERAK ni, lembu pun jadi isu, cari lah benda lain skit.."

Tapi bila isu rasuah "kuari" disabitkan kepada Fairus. Anwar pula pandang serius. Suruh letak jawatan segera. Suruh cepat-cepat pergi ke luar negara, sambung belajar, buat profesor cepat-cepat..

Tetapi jika difikirkan secara logik apa beza lembu-lembu dengan pasir-pasir (kuari). Kedua-duanya perkara kecil ?

Bezanya kes penyalahgunaan pasir-pasir kuari Fairus ini didakwa oleh Amizudin Ahmat, Ketua AMK PKR Kepala Batas. Kes lembu-lembu Khalid dibuat oleh NGO bebas. Beza tuh.

Ini berita mengenai kes Fairus yang ditulis di Malaysiakini:

Ketua AMK Kepala Batas, Amizudin Ahmat hari ini (16 mac) menyerahkan bukti dan laporan kepada jawatankuasa khas siasatan PKR Pulau Pinang berhubung dakwaannya baru-baru ini mengenai pemimpin parti itu menerima wang dari pengusaha kuari.

Ketika dihubungi Malaysiakini berkata, Amizudin baru sahaja selesai disiasat oleh jawatankuasa tersebut yang diketuai oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Halim Husin dan tiga ahli jawatankuasanya.

Siasatan selama tiga jam itu diadakan di Pejabat Perhubungan PKR Pulau Pinang mulai jam 3 petang di Bandar Sunway, Seberang Jaya.

Menurut Amizudin, keputusan siasatan jawatankuasa tersebut akan diketahui dalam masa dua minggu lagi.

Dilaporkan bahawa exco AMK itu membuat aduan kepada presiden parti Datuk Seri Wan Azizah Ismail berhubung isu berkenaan tetapi tiada tindakan diambil terhadap pemimpin yang berkenaan.
klik di sini

Belum pun sampai dua minggu untuk keputusan dibuat oleh jawatankuasa penyiasat PKR, hari ini, secara diam-diam Timbalan Ketua Menteri PKR Pulau Pinang, Fairus letak jawatan.

Jadi sudah jelas, kalau ikut tradisi PKR sesiapa yang meletak jawatan memang orang itu benar-benar bersalah dan terlibat melakukan penyelewengan itu.

Elizabeth letak jawatan. Arumugam letak jawatan. Fairus letak jawatan. Cuma Anwar sahaja yang bertahan hingga ke benang basah, menolak DNA, menolak bersumpah, menolak siasatan polis, menolak hakim dan menolak untuk letak jawatan.

Tetapi kenapa semua sindrom ini hinggap kepada PKR sahaja?

Anwar kata dirinya bersih. Partinya bersih, dia sendiri adalah penceramah kebertanggungjawaban yang diupah oleh Paul Wolfowitz dan Al Gore.

Tetapi bersihkah Anwar ? Bersihkah ahli-ahli PKR? Bersihkah Elizabeth, Arumugam, Fairus dan Anwar?


sumber - NTanwar

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

GARA2 KES LEMBU KHALID, HABIS SEMUA PUAK2 PR TERPALIT SAMA KENA TAIK LEMBU KEHKEHKEH.

DIORANG SEMUA ANGGAP KENTUT ORG BN BUSUK X MCM KENTUT DIORANG WANGI JEK MCM BAU SYURGA.

KONON2 PR X AMALKAN RASUAH. X PANDAI CKP BOHONG. BERSIH NGALAHKAN MALAIKAT!

PODAHHHHH!!!..KAHKAHKAHKAH

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

bersih dari najis apa tu???