MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Feb 2009

Mahkamah tangguh dengar hujah pindah kes Anwar

Oleh G. MANIMARAN dan ZANARIAH ABD MUTALIB

Anwar tidak hadir, mahkamah dengar hujah pindah kes liwat

[DIKEMAS KINI] KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mula mendengar hujah permohonan semakan oleh pihak pendakwaan untuk memindahkan perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang di Parlimen, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke mahkamah tinggi.

Kes itu bermula pukul 10.30 pagi tanpa kehadiran Anwar


[DIKEMAS KINI, 11.10 PAGI] KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi menangguhkan sesi dua hari untuk mendengar hujah permohonan semakan pendakwa untuk memindahkan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke mahkamah tinggi.

Bagaimanapun ia ditangguhkan kira-kira setengah jam kemudian.

Keputusan penangguhan itu dibuat ekoran permohonan pasukan pendakwaan agak diberikan masa seminggu untuk menyediakan permohonan bertulis dan afidavit sokongan mengecualikan Ketua Unit Pendakwaan, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden daripada mengendalikan kes Anwar termasuk permohonan semakan keputusan semakan kes.

Hujung tahun lalu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah telah memutuskan pendengaran bagi permohonan pendakwaan itu hari ini dan esok.

sumber: mStar Online

4 ulasan:

cik kiah berkata...

Anwar dok temankan Nizar menangis kat Perak. Iskh..iskh..sadis tol

sangtawal berkata...

salam aidc,

tak hadir?
tangguh lagi?

dia akan buat onar lagi!
mungkin reformasi kali ke-2 tercetus
lagi,isu perak jadi taruhannya...

namun dia harus ingat ,tak selamanya rakyat akan diperbodohkan.

sama-sama kita lihat!

Widuri3z berkata...

Tangguh lagi?? Anwar tak hadir??
Memang dah dijangka...

Anwarkan nak buat demonstrasi kat Perak kul 7 mlm ni....Tu lah Anwar lain kali jgn gatal nk jolok sarang tebuan..kesian..kesian...

PolanPolan berkata...

org klu betul nak tegakkan keadillancau sudah tentu datang perbicaraan untuk buktikan diri x bersalah,klu diri sendiri nak mengelak, paham2 la maksud nya, mat jubo tu hanya mengharapkan malaun2 bereformasi je, supaya keadaan jadi huru hara, nnt dia yg terlepas