MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Feb 2009

Kesudahan nasib Nizar, MB restu 'Sultan' Anwar ?



Setelah mencipta rekod yang pertama sebagai MB paling singkat tempoh khidmatnya, apakah Nizar Jamaluddin akan mencipta rekod kedua berturut turut apabila akan dijatuhi hukuman oleh pembesar negerinya yang bergelar Sultan???

Nizar hilang pertimbangan…, beliau jelas kelihatan GILA KUASA, meracau dan meroyan sehingga lupa diri sendiri, dari mana asal usulnya….

Sebagai seorang yang pernah menjadi ketua sebuah negeri, Nizar tiba tiba lupa bahawa rakyat Malaysia mestilah patuh kepada Rukun Negara. Perkara kedua dalam Rukun Negara ada menyebutkan, Kesetiaan Kepada Raja dan Negara.

Negeri Perak adalah sebuah negeri tertakluk dibawah pemerintahan seorang Sultan yang mewarisi tahta dari zaman dahulu dan berketurunan Raja. Nizar dengan tiba tiba seolah-olah hilang ingatan, lupa kesemuanya itu. Pada Nizar titah Sultan bukanlah sesuatu yang perlu beliau patuh, tetapi “titah” daripada Yb Ngeh adalah sesuatu yang WAJIB untuk Nizar junjung setinggi-tingginya!

Sungguh BIADAP sekali kesanggupan Nizar mahu menjadi PENDERHAKA kepada ke bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak apabila beliau enggan meletakkan jawatan. Malah dengan angkuhnya Nizar berkata “saya dengan rendah hati mohon derhaka dengan berkata kepada baginda ‘patik sebagai MB dan pemimpin kerajaan, mohon tidak letak jawatan’[Utusan Online]

Tindakan bodoh Nizar yang mahu ingkar dengan titah perintah Sultan jelas membuktikan beliau telah menderhaka pembesar negerinya itu.

Kengganan mahu menyerahkan kerajaan sebenarnya adalah satu mimpi teramat buruk buat Yb Ngeh serta kesemua Exco Exco bukan melayu di Perak, maka sudah tentulah Nizar diminta menjadi kuda tunggangan mereka untuk menderhaka kepada Sultan.

Nizar seharusnya lebih berhati-hati dengan memberikan kenyataan sebegini “ patik akur dengan titah Tuanku untuk tidak memilih patik sebagai MB, patik sedia berundur tetapi dengan rendah hati mohon perkenan Tuanku untuk memilih wakil rakyat dari Pakatan Rakyat sebagai MB dan juga perkenanlah Pakatan Rakyat untuk terus membentuk kerajaan sehingga keputusan Mahkamah keatas tiga wakil rakyat Changkat Jering, Behrang dan Jelapang diputuskan…”

Jika Nizar tidak gelojoh dan panik, nescaya Sultan akan ada ruang untuk pertimbangkan permintaan terakhirnya yang jelas lebih merendah diri dan tidak angkuh, apatah lagi tidak langsung menggambarkan sifat DERHAKA kepada tuanku Sultan.

Besar kemungkinan Nizar bukan sahaja gelojoh dan panik, tetapi beliau ditekan oleh Exco Exco mata sepet yang sudah menggigil dan menggeletar ketakutan akan hilang kuasa, akan hilang kemewahan, malah akan timbul pelbagai pembongkaran nanti keatas apa harta kerajaan negeri yang sudah dilahap oleh mereka…..

Disini ada beberapa usul untuk pihak Istana Sultan Perak ambil tindakan keatas seorang PENDERHAKA bernama Muhammad Nizar Jamaluddin;-
Tarik balik darjah kebesaran Sultan yang telah diberikan kepada Nizar yang selama ini membawa gelaran Datuk Seri, sudah tentulah PENDERHAKA tak layak mendapat darjah kebesaran Sultan
Perintahkan “Buang Daerah” keatas Nizar supaya dia tidak lagi menumpang didalam negeri yang dia telah DERHAKA terhadap Sultannya

Batalkan segera semua jenis pemilikan sebarang harta seperti bangunan, hartanah yang perlu beralamatkan di negeri Perak, sekiranya beliau sudah ada memilikinya secara rasmi, maka perlulah Nizar menukarkan nama pemilik kepada nama warisnya.
Inilah iktibar yang perlu rakan rakan Nizar dalam Pakatan Rakyat pelajari agar tidak mengalami nasib yang sama. Sesungguhnya setiap apa yang kita lakukan akan berpatah balik, “what goes around, comes around….”

Masihkah kita ingat sewaktu BN hilang kuasa di Perak? Bagaimana Tajol Rosli telah diusir dari kediaman rasmi oleh puak puak “jakun” Pakatan Rakyat ! Nah, sekarang nasib ini terpaksa ditelan sepahit-pahitnya oleh Nizar apabila beliau enggan kosongkan kediaman rasmi MB.

Sekelip mata nasib Exco-Exco dan ramai Yb Pakatan Rakyat di Perak akan berubah. Maka, mereka akan kembali menjalani hidup mereka seperti zaman dahulu kala…ada yang terpaksa menguruskan semula perniagaan kecil-kecilan, ada yang menjual ikan, ada yang terpaksa bertani dan sebagainya….

sumber - medan-info-kita


1 ulasan:

Mohd Farid Bin Mohd Taufik berkata...

nizar tak nak berhenti
http://www.malaysiakini.com/news/97806
dia masih buat mesyuarat exco
dan gubal dasar
gila kuasa tak bertempat
sultan yang pilih dia....bukan rakyat....sedar sikit diri tu....mungkin ngeh mb perak sebenar....