MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

13 Feb 2009

Keputusan keluar rumah rasmi bukan tanda mengalah - Nizar



KUALA LUMPUR: Keputusan untuk meninggalkan kediaman rasmi Menteri Besar serta menyerahkan kenderaan rasmi bukan petanda Pakatan Rakyat mengalah dan kecewa, kata Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin.


Mohammad Nizar berkata tindakan itu hanyalah semata-mata mematuhi arahan pejabat Setiausaha Kerajaan negeri Perak.


"Sedikit pun tidak dengan penyerahan ini, memudaratkan apa-apa tindakan yang kami buat sebelum ini termasuk ikhtiar untuk mendapatkan deklarasi daripada Mahkamah Tinggi. Tidak menjejaskan sama sekali.


"Ia bukan sebarang petanda apaapa elemen bahawa kami menyerah, kami kecewa atau apa jua elemen yang kami ini mahu mengalah," katanya di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini selepas memfailkan permohonan mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Besar Perak yang sah.


Ditanya apakah yang akan beliau dilakukan sementara menunggu keputusan mahkamah, Mohammad Nizar, yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, berkata beliau akan meneruskan tugas harian seperti biasa sebagai Menteri Besar dan begitu juga barisan Exconya yang lain.


Mohammad Nizar, yang hadir ke mahkamah itu bersama beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), berkata bahawa pihaknya mahu menuntut hak agar Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan bagi membolehkan pilihan raya dapat diadakan semula.


"Kami masih berpegang kepada permohonan saya sebagai Menteri Besar, pada waktu berkenaan. Oleh kerana kami merasakan mengikut lunas undang-undang adalah kerajaan yang dipilih oleh rakyat, kerajaan yang sah, maka menggunakan peruntukkan yang ada, kami memohon perkenan Duli Yang Maha Mulia Sultan (Perak) untuk membubarkan DUN negeri Perak dan diadakan pilihan raya di seluruh 59 DUN Perak supaya hak rakyat diberikan untuk mereka memilih kerajaan," katanya.


Ditanya alasan beliau memfailkan permohonan di mahkamah Kuala Lumpur dan tidak di Ipoh, Mohammad Nizar berkata beliau dinasihatkan oleh panel peguamnya bahawa ia adalah "lebih baik dan jernih dan lebih cerdik kalau mereka datang ke sini".

sumber - mstar.online


3 ulasan:

KHAIRUL NAZRI berkata...

Salam singgah,

Secara peribadi saya berpendapat bahawa tindakan Nizar ini tidak lebih merupakan sebagai untuk mneyedapkan hati samada untuk diri sendiri dan juga pihak-pihak yang berkaitan.

Kita semua telah menyaksikan bahawa Sultan Perak dengan jelas menitahkan Nizar supaya meletakkan jawatan sebagai MB Perak selepas Tuanku mendapati Nizar tidak lagi mendapat sokongan dari ADUN.

Maka, secara logiknya adab kita orang Melayu sudah faham akan perintah tersebut tanpa dakwa-dakwi ; tinggal dan serahkan kembali apa yang dipinjamkan kepada kita selama ini.

Inilah akibatnya kita sering mengikut telunjuk musuh kita yang nyata lagi bersuluh. Pemikiran dan sikap kita psti menjurus kepada kehendak dan keperluan hasil didikan musuh tersebut.

Justeru, Nizar eloklah kemabli memuhasabah diri dan jadilah pembangkang yang baik demi untuk kesejahteraan agama, bangsa dan negara.

ChelsyB berkata...

.....ohhh wateva Nizar!!!

Jeepers Creepers berkata...

seeloknya orang perak ni lemparkan telur dan cili mesin pada nizar setiap kali dia keluar. baru dia tahu tinggi rendah langit tu.