MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Nov 2008

Obama lantik Migran Israel sebagai Ketua Staff White House



Obama lantik Migran Israel sebagai Ketua Staff White House


Walaupun masih terlalu awal untuk menilai perubahan yang dicanangkan oleh Presiden Amerika yang baru, pelantikan Anggota Dewan Perundangan Demokrat dari Illinois, Rahm Emanuel, migran dari Israel yang merupakan seorang Yahudi Amerika sebagai Ketua Staf di White House dapat memberi gambaran awal bahawa dasar Amerika akan terus dipengaruhi oleh kuasa dan pengaruh Yahudi dalam pentadbiran serta dasar luar negara terutama berkaitan masalah umat Islam di Palestin.

Menurut Fox News, Emanuel, 49, yang lahir di Chicago merupakan anak kepada Benjamin, seorang doktor yang dilahirkan di Israel manakala ibunya, Martha pula merupakan warga Yahudi Amerika dan kini bertugas di organisasi hak sivil di Chicago.

George Stephanopoulos menerusi ABC News memetik Obama berkata, beliau menyukai Emanuel kerana "dia tahu polisi, tahu politik dan tahu Capitol Hill White House".

Apa-apapun sama-sama kita nantikan apakah perubahan yang dimaksudkan oleh Obama. Adakah beliau akan meneruskan dasar presiden Amerika yang terdahulu atau sebaliknya?
Posted by angkasanuri at 11/07/2008 10:55:00 AM

sumber - angkasanuri.blogspot.com

1 ulasan:

ml berkata...

Assalamualaikom, kalau obama seorang muslim kulit hitam, adakah dia akan di pilih sebagai president US? Tak kira siapa jadi president US, kita tengok bagaimana foreign policynya dan cara2 mengendali di middle east.