MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

19 Nov 2008

Anwar Ibrahim dakwa Dipenjara Akibat Bersahabat dengan Amien Rais ?



Anwar Ibrahim dakwa Dipenjara Akibat Bersahabat dengan Amien Rais?


Gunawan Mashar - detikNews

Jakarta - Mantan, Timbalan Perdana Menteri, laysia Anwar Ibrahim memuji figur Amien Rais sebagai seorang pejuang. Bahkan dia juga mengatakan salah satu sebab dia dipenjara kerana bersahabat dengan Amien Rais.

Hal ini diceritakan Anwar Ibrahim saat menghadiri pelancaran Buku Amien Rais "Selamatkan Indonesia!" di Wisma Serba Guna Glora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Selasa (13/5/2008).

"Pada tahun 1998, ketika saya ditangkap saya ditanya, kenal Amien Rais atau tidak? Jadi ada saham sedikit dari Amien Rais kenapa saya dipenjara," kata Anwar dalam pidato sambutannya disambut tawa dan tepuk tangan hadirin.

Kehadirannya dalam program itu menurut Anwar sebagai bentuk penghormatan kepada dirinya dalam ertikata bersahabat. Anwar menilai Amien sebagai seorang pejuang Indonesia.

"Saya datang di sini khusus untuk memberi penghormatan kepada sahabat, yang saya anggap sebagai keluarga bahkan juga sebagai pejuang Indonesia," ujar Anwar.

Anwar juga sempat menyentuh faktor kemarahan negara Islam kepada kekejaman pemerintahan Amerika. "Saya faham sebab kemarahan rakyat. Bukan hanya di Malaysia, atau di Indonesia, tetapi di semua negara-negara Islam" kata Anwar.(mly/fay)

AIDC menterjemah artikel detiknews.com. Artikel asal klik di sini.

Artikel lain berkaitan :

1. Apa konspirasi Anwar Ibrahim & Amin Rais, produk Amerika ?





Tiada ulasan: