MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Okt 2008

Tubuh Suruhanjaya Diraja Siasat Anwar



Tubuh Suruhanjaya Diraja Siasat Anwar


1. Memandangkan Anwar Ibrahim mendakwa, beliau bakal mengambilalih jawatan PM sebelum hari raya Aidil Adha ini, maka wajar Suruhanjaya Diraja dibentuk untuk menyiasat sejauh manakah kebenaran dakwan bekas pembantunya, Saiful Bukhari bahawa dia diliwat.

2. Rakyat perlu kesahihan dakwaan ini dahulu, sebelum Anwar benar - benar layak mancalonkan diri sebagai PM. Rakyat Malaysia mahukan bakal PM mereka yang bersih daripada tuduhan liwat, kerana Malaysia yang agama rasminya Islam, tidak mahu berketuakan pemimpin yang didakwa sebagai gay. Bersihkan tuduhan ini dahulu sebelum layak dicalonkan sebagai PM.

3. Memandangkan Saiful Bukhari telah bersumpah dengan lafaz 'wallahi, wabillahi wattalahi' mengatakan dia diliwat, maka tiada kaedah lain untuk memastikan sumpah laknat Saiful tidak benar, kecuali Anwar juga turut bersumpah dengan kalimah yang sama untuk menafikannya.

4. Memandangkan keputusan Mahkamah Sekyen, Jalan Duta, sentiasa menangguhkan perbicaraan kes liwat Anwar yang masih di peringkat asas iaitu menentukan status mahkamah manakah Anwar patut dibicarakan menyebabkan rakyat ternanti-nanti sejauh manakah kebenaran tuduhan itu.

5. Justeru itu, memandangkan Anwar menawarkan diri menjadi PM sebelum Aidil Adha, tetapi dalam masa yang sama Anwar menghadapi tuduhan liwat; Saiful Bukhari telah bersumpah dengan nama Allah, tetapi Anwar enggan bersumpah; Mahkamah Seksyen terpaksa ditunda-tunda dalam jangka masa lama, maka tiada cara lain yang lebih sesuai dicadangkan kecuali menubuhkan Suruhanjaya Diaraja.

6. Dengan adanya Suruhanjaya Diraja menyiasat kebenaran Saiful diliwat, akan mempercepatkan proses penghakiman dan mengetahui status kebersihan rekod peribadi Anwar.

7. Laporan Suruhanjaya Diraja yang telah diberi jangka masa luput siasatan itu jalan penyelesaian terbaik untuk mengetahui status keperibadian Anwar.

8. Selepas hasil siasatan dikeluarkan, barulah rakyat boleh menentukan Anwar layak atau tidak dicalonkan sebagai PM.

AIDC
18 Oktober 2008


8 ulasan:

kumbang berkata...

sokong seratus peratus, masuk mahkamah biasa, semua akan dia cakap konspirasi. Tapi persoalan, siapa anwar untuk satu suruhanjaya ditubuhkan untuk beliau?

Erotomania berkata...

Peduli apa dia nak buat Suruhanjaya apa-apa pun? Kalau keputusan Suruhanjaya tu bukan menyebelahi dia, dia akan kata yang Suruhanjaya tu korup.

Keadilan hanya wujud sekiranya keadilan itu berpihak kepada Anwar dan konco-konconya dalam Pakatan Rakyat.

anonymous berkata...

suruhanjaya juga perlu dibuat untuk Nik Aziz biol ttg mengapa sangup mengenepikan islam utk mengangkat anwar sebagai PM

wokyoh berkata...

salam AIDC,

bagus cadangan tu....

tapi jangan jadi macam kes video-linggam tu je lah...laporan suruhanjaya diraja berjela-jela, turut dijual kepada orang ramai untuk dapat keuntungan pulak tu,tapi sampai kini...tunggu punya tunggu...kes tak selesai selesai...

kes anwar ni pun ditangguh tangguh..untuk melengah lengahkan masa...sekarang ni baru nak buat keputusan dimana nak bicara...lepas ni pula ada bantahan suruh tukar hakim pula,lepas tu suruh tukar lawyer pula...dan macam macam auta lagilah...bila nak selesai???.....

murai berkata...

Betul tu memang patut tubuh Suruhanjaya Diraja...

Bukan apa, nak tunggu keputusan mahkamah asyik tangguh jer...

Ini memakan jangkamasa yang agak panjang....dan rakyat masih ternanti2 jawapannya...

So, jangan biarkan perosak bangsa, agama dan negara..ambil kesempatan.

ababina berkata...

Bodoh betul hang ni....suruhan jaya diraja adalah utk kes-kes yg dilakukan oleh org yg berkuasa, Anwar bukan berada didlm kedudukan tersebut,lainlah jikalau dia sudah jadi PM nanti,memang payah jikalau wujud org yg taksub membuta tuli ni......

kumbang berkata...

sedih kalau apa kita buat semua konspirasi...nama blog ini pun naik sama...habis macam mana cara kita nak mengadili insan gila kuasa ini...kena berusaha... tak akan serah pada tuhan sahaja...suruhanjaya mungkin...biar dinilai cerdik pandai...yang non partisan (tidak pro mana2)
wassalam

adam berkata...

a---BABI---na

One of the moron that will never agree with any suggestions if it comes from the opponents of Govt by all means even it is a good one....a typical behaviour like his mentor,wonder if that includes the preference on using "back door"...

p/s Kumbang...yeap, anything that is not in their favour will be said as conspiracy, since this is what Al-Juburi and his supporters been taught from the west on freedom of speech and liberalism whatever it takes....