MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

12 Ogo 2008

Sambutan Hari Jadi ke 61 Anwar di Marche Restoran

Sambutan Hari Jadi ke 61 Anwar di Marche Restoran
++++tak perlu klik lanjut+++++





1 ulasan:

NTanwar berkata...

Satu foto yang menarik..lambang jati diri Anwar sekeluarga apabila menyambut peristiwa paling penting dalam hidup..

Restoran Marche barangkali restoran Kristian. Tengok kepada pekerja-pekerjanya wajib memakai pakaian berlogokan 'salib'?. Persekitarannya penuh dengan lambang agama kristian itu.

Barangkali Anwar sekeluarga ingin membayangkan beliau toleransi dengan agama hingga sambutan hari jadinya pun di restoran Kristian.

Tetapi adakah sikap tolenransi ini sekadar bermuka2 atau mengambarkan identiti dirinya yang sebenar.

Imbas kembali selepas keluar penjara, Moktar Hashim, bekas banduan memilih untuk bekerja di Malaysia, walaupun beliau juga bekas pembesar dalam kerajaan Malaysia.

Tetapi Anwar tidak begitu, beliau memilih negara Kristian (UK & Amerika) sebagai tempat cari makan.

Bukan nak persoalkan tempat cari makan Anwar, tetapi sebagai bekas aktivis pejuang Islam banyak lagi negara Islam boleh beliau cari makan seperti Iran, Brunei,Mekah, Madinah, Pakistan dan sebagainya.

Tetapi Anwar memilih Amerika sebuah negara Kristian. Apatah lagi berguru pula dengan orientalis dan mengajar subjek "Muslim & Christian Understanding"

Bercakap soal makan, Anwar selalu menulis dalam blognya beliau sering makan di hotel2 terkenal di Amerika. tidak pernah beliau tulis makan di masjid.

Apatah lagi Anwar dengan bangganya menulis beliau dijemput makan malam di hotel2 terkenal amerika atas jemputan pembesar Kristian dan Yahudi.

Tidak perlu prejudis dengan Anwar dengan menanyakan soalan halalkah makanan Anwar di Hotel2 besar Amerika yang dimiliki oleh bukan Islam dan yang menjemputnya kebanyakan pembesar Yahudi Amerika.

Anwar sendiri tulis beliau dijemput makan malam bersama Cohen, Al Brihgt, Al Gore, Wolfowitz, Gershman dan lain-lain. Mereka semua ini pembesar Yahudi yang boleh minum arak.

Bermakna sambutan harijadi Anwar di restoran Marche sebagian daripada tradisi elitis Anwar di Amerika.

Soal sambutan hari jadi di restoran Kristian, adakah ikut adat Muslim? Ustaz haji, Ustaz Nik Aziz, Ustaz Nasha, Ustaz Haron Din dan lain2 aktivis gerakan Islam ikut budaya seperti Anwar pamerkan?

Soal perjuangan marhaen yang selalu Anwar sebut dalam ceramah2nya. Beliau sentiasa berjuang untuk rakyat marhaen.

Soalnya rakyat marhean tidak mampu untuk makan di restoran ekslusif seperti di Marche.

Harga makanan di restoran Marche sama dengan harga menumbangkan tiga ekor lembu..

bagi rakyat marhean, dapat tumbangkan 3 ekor lembu dan makan sambil mencangkung atas batang kelapa dengan air suam sudah cukup berpuas hati.

Apatah lagi makan secara beramai-ramai dengan lauk pauk yang hampir sama..

Mungkin rakyat marhaen tak pernah termimpi pun untuk sambut hari jadi di Marche. Mungkin hari jadipun tak pernah disambut!

Kalau ada sambutan pun, rakyat marhaen akan memanggil orang ramai untuk kenduri kesyukuran, panggil ustaz untuk baca doa dan solat hajat untuk panjangkan umur..

itu tradisi orang Melayu dan islam di Malaysia..

tetapi mungkin bukan tradisi Anwar yang sentiasa kelihatan elit di hotel2 dan restoran besar yang hanya dikelilingi oleh kaum elitis..

Itulah sikap sebenar Anwar dari menjadi TPM dan menteri Kewangan, hingga sekarang sebagai pemimpin de facto PKR..

Elitis, mementingkan kroni dan bermewah di hotel serta restoran besar..