MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

12 Ogo 2008

Isu Murtad : YB Zul melawan arus



"Saya melihat akhir-akhir pihak-pihak bukan Islam bertambah biadap didalam tindak-tanduk mereka dalam hal berkaitan Islam & bangsa Melayu. Bermula dengan menggunakan kes murtadnya Azlina Jailani menjadi Lina Joy. Tindakan Gereja Fatimah Brickfield membaptiskan Azlina tetapi tidak dikenakan sebarang tindakan membuatkan mereka besar kepala."

"Kemudian muncul Penerbitan Herald menuntut hak menggunakan nama ALLAH, yang tuntutan ini disokong pulak oleh Persatuan Gurdwara (Punjabi) Malaysia. Ini diikuti oleh tuntutan Sidang Injil Borneo menuntut hak membawa masuk penerbitan Kristian Bahasa Melayu dari Indonesia. Muncul pula Majlis Peguam mengadakan seminar berkaitan Hak Istimewa Melayu."

YB Zulkifli Nordin.MP Kulim Bandar Baru.

Ulasan Mod

Petikan tulisan YB Zulkifli Nordin Mp Kulim Bandar Baru yang mana dalam tulisannya beliau menyalahkan pihak gereja yang berhasrat menggunakan nama ALLAH dalam terbitan makalah dan gereja mereka sebagaimana kita umat Islam di Malaysia.

Kita sebagai umat Islam di Malaysia ini menentang usaha ini dan Pak Lah pun pernah mengeluarkan kenyataan bahawa nama ALLAH adalah eksklusif utk umat Islam sahaja dalam konteks kita di Malaysia.

Walaubagaimana pun pendapat ini telah di nafikan oleh rakan sepakatan YB Zul sendiri iaitu YB Khalid Samad MP Shah Alam dengan mengambil kira perkara itu telah menjadi kebiasaan di beberapa negara lain.


Pada 27 Mac 2008, YB Khalid Samad (Ahli Parlimen PAS Shah Alam) menyatakan bahawa masyarakat Kristian tidak perlu takut dan gentar untuk menggunakan terjemahan 'Allah' untuk merujuk kepada kalimah 'God' dalam Kristian dan ajarannya. Khalid juga berpendapat bahawa perkataan 'Allah' hanyalah terjemahan kepada perkataan 'God'.

Pada 27 Disember 2007, dalam satu majlis sambutan hari Krismas di Klang, Irene Fernandez (Bekas Timbalan Ketua Wanita PKR) mempersoalkan kenapa 'Allah' tidak boleh digunakan dalam akhbar Herald Tribune edisi Bahasa Inggeris. Selepas 19 hari menang sebagai Ahli Parlimen, Khalid Samad pula seolah senada dengan Irene Fernandez.

Anwar Ibrahim yang dianggap sebagai Ketua Pakatan Rakyat berada sama dalam majlis di Klang ketika Irene mempersoalkan kalimah 'Allah'. Mengapa Anwar diam dan tidak menegur ketelanjuran yang dilakukan oleh Irene dan Khalid?



Persoalannya

1) Mengapa YB Zul masih setia menyokong pakatan rakyat sedangkan mereka mempunyai pandangan yang berbeza dalam perkara yang amat penting kepada kita sebagai umat Islam.

2) Mengapa YB Zul menyalahkan pihak persatuan Gudwara (punjabi) kerana menyokong usul ini,sedangkan YB Khalid Samad langsung tidak disentuh,sedangkan kita tahu bahawa YB Zul seorang yang cukup sensitif tentang isu-isu berkaitan Islam. Kalau dulu beliau begitu lantang memperjuangkan isu murtad dengan menuduh seolah-olah pihak kerajaanlah yang memurtadkan ramai umat Islam di Malaysia.Sekarang apa dah jadi !!!.

3)Tidakkah YB Zul sedar bahawa rakan-rakan sepakatannya dalam Pakatan Rakyatlah yang kuat mempertahankan isu-isu murtad dan penentangan terhadap Islam di Malaysia ini.

Kenapa sanggup lagi duduk sebaris dengan Irene fernandez,Tony pua,Sivarasa Rasiah,Tian Chua,Datuk Ambiga sendiri yang sering muncul di pentas pakatan rakyat.Karpal singh dulu pernah YB Zul kecam dlm ceramahnya sekarang bagai mana.

Apakah YB Zul seorang superman yang boleh melawan mereka semua "all by single handed" dengan izin.!!!!!

baca artikel asal di melayusepang.blogspot.com

13 ulasan:

Panglima Perang Cyber berkata...

Saya rasa YB Zul Kulim akan meninggalkan PKR.

Beliau semakin tidak senang dan masih ada rasa sayang pada agama jika dilihat perjuangannya menentang isu murtad di negara kita.

Pakatan Rakyat @ menyokong orang murtad melalui perjuangan menyokong agenda IFC adalah tidak sesuai utk YB Zul.

Moga seorang lagi 'trojan horse' PKR akan masuk ke dalam UMNO meninggalkan kawan2 yang masih malu 2 dgn pengundi mereka.

Kenapa masih besarkan UNDI dari ALLAH ?

Jika YB ZUl masuk UMNO pasti makin bergegarlah PKR dan Pakatan Rakyat dengan herdikan dan juga penentangan orang kuat PKR sendiri memecahkan rahsia sulit parti yang sudah jauh menyeleweng dari landasan perjuangan Melayu dan Islamnya.

Memperjuangkan nasib Melayu = Keamanan Malaysia.

Moga YB Zul cepat cepat lompat masuk UMNO!

Unknown berkata...

Kepada pengunjung AIDC,

Sedarkah anda, selepas sahaja PR menang 5 negeri dalam PRU 12, golongan kafir harbi (kafir yang wajib diperangi) ini semakin biadap. Yang paling best, kebanyakan yang biadap ni datang dari Parti Mata Satu @ PKR. Yang pakai tudung mcm anak haram mamak (Lateefa Koya) duk serah maruah pada peguam kafir tu dalam Malaysian Bar Council. Memang dasar takder maruah. Lagi hina dari pelacur Lorong Hj. Taib, bertsekongkol dengan kafir dalam menentang orang Islam.

Kebanyakan yang mengatakan Allah=God adalah bangang. Tuhan=God. Diaorg tak refer Kamus Oxford ke? Nampak sangat Anu war yang kononnya memperjuangkan Islam mendiamkan diri sebab Anu war jubor ni dah takder agama. lantak pi lah Islam nak hancur, yang penting, aku jadi PM dan bawa agenda Yahudi dan Amerika.

Semoga Allah musnahkan LAKNATULLAH ANWAR BIN IBRAHIM... Amin...

Unknown berkata...

irene fernandez dr dulu nie mmg menyusahkan..dlu NGO(k) skang masuk politik...cakap bahasa melayu pun terkebil2, nak wat majalah kafir die dlm bhs melayu plak..kalu nak suh kaum iban baca, buat la dlm bhs iban..x de org marah..kebebasan beragama tu ade..tp ade hadnye..jgn sampai mencabar..

Perawi berkata...

Semoga Islam sebenar dapat kembali menghapuskan ajaran sesat HADHARI yg menghalalkan riba, rasuah, tolak hudud, qisas .....takbir
Isya'Allah Pakatan Rakyat dapat menghapuskan UMNO/BN - Warisan British, Jepun, Komunis, Portugis, Perancis, Belanda dll. Mengharamkan ustaz pakai kopiah dan menghalalkan berzina oleh Dr Masitah dari kisah benar Sufiah Yusoff

nizam30 berkata...

YB ZUl tau ap yg sedang berlaku di Kulim dimana ramai anak muda melayu yg sedang dikristiankan melalui pelbagai cara. target mereka remaja yg bermasalah,kurang kasih sayang, terpinggir dan yg lari dari rumah.

Sepupu aku sendiri penah dilarikan oleh puak nie. depa guna bdk laki hensem tackle bdk pompuan dan dibawa ke markas depa. Polis pun xbleh wat apa kerana xdak bukti yang cukup tuk kata budak-budak ni diculik kerana depa rela dok sana. macam kena pukau ja. penangan holy water.

dapat duit, makan, tempat tinggal dan dilayan dgn baik sapa xmau dok..Masih ingat adun yg ditembak 1999 tu?

Jgn kita bersubahat dengan orang yg menyokong usaha pemurtadan orang kita.

Panglima Perang Cyber berkata...

ada 'tukang karut' baru dtg sini...nak elak zul kulim masuk umno dgn dok fitnah umno tembak orang...

ni jenis nak hasut org...

aku rasa jenis tak 'buang kulop' lagi ni.

Jgn kacau sini.

aku panggil polis siap kau.

atau aku tembak dgn ' pena laser ' aku nanti.

bgtahu mana blog hang aku pi sana nanti.

nak lawan lama mana boleh..ada berani ?

p/s skrg ni bnyk juga bukan melayu sibuk komen ruang orang melayu.

tak nak melayu bersatu.

atau jenis melayu besar di luar negara melayu.

macam anak darah Raja gelaran manja raja pet...

Pet ? hmmmmmmm....patutlah.

The 0utSideR berkata...

kenapakah Islam sangat takut jika kebebasan sama taraf diberikan kepada agama lain? Islam sering memperjuangkan keadilan... hak sama rata... tetapi terang-terangan aplikasinya memang nampak berat sebelah... sekit disentuh isu agama, maka dengan serta-merta persatuan2 yg berkaitan islam turun tunjuk perasaan dan mengancam utk bertindak dengan cara kekerasan... jika inilah tingkah-laku islam dan pemimpin-pemimpin mereka nescaya, tidak ada satupun negara islam yg aman di muka bumi ini nanti. Malah dibanyak tempat, islam tidak boleh bertoleransi dengan saudara seagama mereka. Lubanan? Palestin? Sudan? Dafur? iskkk.. iskkk.. iskkk... mujurlah aku dilahirkan dalam keluarga bukan islam.

ml berkata...

Oh awk ingat, bawah PKR yang bersetongkol dengan US dapat Islam bergerak bebas di Msia ni? Kalau AI jadi PM, yang US dulu akan hapuskan ialah parti Pas. Awak ingat Britain (Blair) dan negara kafir lain nak ampu awak? Tuh ulamak dalam Pas memang akan kena nyah dulu. Lepas tu kita akan tengok macam mana cerita 'welfare' Pas pula kepada rakyat Islam seluruh dunia. Target orang kafir utk memesong orang2 Islam dan manusia dengan cara kekafiran mereka. Cuba suruh mereka pula ikut cara Islam, puasa sehari suntok, solat 5 waktu, cadangkan wanita2 seluruh dunia pakai pula tudong litup untok jaga maruah, tengok orang2 kafir ni nak ikut tidak. Mereka ingin tengok orang2 Islam hidup dengan cara haram walau pon setitik dan mereka akan rasa meriah yang mereka sudah success menipu kita.

ml berkata...

Sebab orang macam awak ni yang tidak mengerti langsong mengenai ugama yang cantik ini. Yang buat ugama ini tidak cantik adalah pengikut2nya. Secara kekerasan? Bila kami bagitau dengan lembut, awak tidak reti memahami. You keep on pushing rudely! Dalam xtianity pon ada diberi kelebihan kapada pengikut mereka juga ugama2 lain. Negara Islam jadi tidak aman sebab ramai pemimpinnya senang di cucuk hidong dari orang2 kafir. Yang Islam tidak boleh bertoleransi dengan saudara seagama mereka, mungkin besar saudara mereka itu sudah tidak islamik, jadi patut di tegor dengan baik. Yang tak baik jgn salahkan Islam.
Al-Kafirun surah ke-109 6 ayat. Makkiyyah
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.
1. Katakanlah (Muhammad). "Wahai orang2 kafir!
2. aku tidak menyembah apa yang kamu sembah,
3. dan kamu bukan pemyembah apa yang aku sembah,
4. dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
5. dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah apa yang aku sembah,
5. Untukmu agamamu, dan untukku agamaku.

nizam30 berkata...

Kepada PanglimaPerang Cyber.

Hang besa tgk kote aku ka? Igt orang Islam ja buang kulup?

aku rasa buang masa ja lawan ngan orang yg berperang tanpa hala tuju. Main tembak ja. awat yg komen teruk2 apa yg aku bgtw. aku bagi fakta. dan aku xpenah tulis dalam yg kata UMNO tembak Adun sedangkan ADUN tu wakil BN. ada akaika?

Apa yg aku cuba kaitkan bahawa Mendiang yg mati ditembak itu mmg membiayai gerakan misionari di Kulim. benda ini tidak bleh diulas byk kerana sensitif dan pembunuhnya tidak pernah ditemui.

Sebab tu aku sokong tindakan YB Zul atas nama Islam kerana Lawyer pun tau kesalahan mempertikai kembali keputusan mahkamah dalam kes Lina Joy, dan Suhashini. ini tindakan menghina mahkamah syariah dan seterusnya Islam seperti dalam artikel 11(1) Perlembagaan Persekutuan.

Sebab tu YB Zul kata dia mewakili NGO Peguam Islam bukan parti politik samada UMNO, Pas atau PKR.

Awat hg igt kalu YB Zul masuk UMNO akan kuat spt zaman Tun dulu? Selagi Pak Lah xturun jgn harapla UMNO mampu lawan Anwar al Jub.

Nasib Baik Najib pilih YB Arif Shah yg mmg terkenal dengan keprihatinan beliau kepada masyarakat seberang jaya dan permatang pauh, bkn ezam.

Nie hg sembang deraslah, maila trun pematang pauh klu UMNO sejati. takat dok KL ja watpa. mai tgk camana masyarakat melayu luar bandar, takat sokong membabi buta, baik berkawan dgn menteri babi Selangor. Marah2 aku kt paklah ttp aku sokong YB aku sbb dia baguih xmau gaduh ngn Sharif Omar. hg kenai ka YB Taek Gelugor?

ml berkata...

Kamu2 ni cuba lah guna bahasa melayu yang molek2 sikit dalam blog mana2 pon. Malu lah orang2 bangsa asing kalau baca comment kamu macam orang melayu tak pernah pergi ke sekolah.

nizam30 berkata...

Minta maaf cik melor. skrang ni orang senang kena heart attack. low boiling point. hehe.

i will behave myself

ml berkata...

Terima kasih Nizam30 tapi saya tujukan kepada agas dan the outsider.
Saya nak tambah kepada the outsider, saya teramat bersyukur bahawa saya dilahirkan di dalam keluarga Islam dan di beri pilihan untok pilih cara hidup saya sendiri, cara wanita Islam dan dari segi pelajaran mengenai duniawi dan akhiri. Alhamdulillah, Amin.