MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

11 Ogo 2008

Anwar dalang IFC ?


+++++Video setakat ini sahaja+++++






3 ulasan:

NORA berkata...

Assalamualaikum wrt. wbt ..

Satu kajian yang amat baik dan saya pasti akan membuka minda2 rakyat Malaysia untuk membuat pilihan yang lebih tepat. Saya ingin mengambil kata-kata Ali Tantawi

“Majoriti kaum Muslimin hari ini, disebabkan kecuaian mereka dengan kewajipan- kewajipan agama ini, maka mereka berada di belakang umat-umat yang lain, mereka menjadi hujah untuk musuh-musuh Islam menghina Islam.” Sehingga Jamal al-Din al-Afghani, atau Muhammad Abduh menyebut perkataan yang hebat: “Islam itu terlindung oleh penganutnya.” (Ali Tantawi, Mauqifuna min al-Hadarat al-Gharbiyyat, m.s. 45, Jeddah: Dar al-Manarah).

Kata Dr. Salah al-Khalidi pula: “Sesungguhnya sebahagian manusia telah tersalah dalam hubungan mereka dengan al-Quran. Mereka memasuki alam al-Quran yang luas dengan cara yang tidak betul. Di kalangan mereka ada yang membawa bersamanya (dalam memasuki alam al-Quran) himpunan ilmu pengetahuan, kebudayaan, akhlak, adat istiadat dan sikap yang bertentangan dengan arahan al-Quran, maka cahaya al- Quran terhalang darinya. Ada pula yang memasuki alam al-Quran dengan suatu pemikiran sebelumnya yang mengganggu fikirannya ketika dia melihat al-Quran maka terhalanglah pandangannya, lantas dia terjatuh dalam kekaburan dan kekeliruan. Ada pula yang mengambil al-Quran dengan niat serta latar belakang tertentu, juga tujuan yang hendak diperolehnya maka dia menyelewengkan jalannya, memutarbelitkan, memaksa-maksa dalil dan nas dan memayah-mayahkan ulasan untuk dijadikan alasan bagi dirinya.” (Salah Abd. al- Fattah al- Khalidi, Mafatih li al-Ta’amul ma’a al-Quran, m.s 90, Jordan: Dar al-Manar).

Tahniah AIDC. Wassalam

NORA berkata...

Assalamualaikum ...

My humble suggestion... its good if AIDC could extract the points highlighted in the video and highlight them below the video screen as to ensure full understanding by viewers and readers.

Thank you. Wassalam

Unknown berkata...

Teruk betul Anwar ni....
Agama Islam nak bg sama taraf dengan agama lain...kononnya demokrasi...Islam Liberal..

Sedangkan agama Islam adalah agama tertinggi berbanding dgn agama lain..