MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Jul 2008

Anwar arah Raja Petra serang Presiden PAS ?


Satu iklan penghinaan yang diletakkan di Malaysia-today. Kenapa Raja Petra mula serang Presiden PAS ? Adalah beliau diarah memulakan serangan-serangan ke atas Presiden PAS itu ? Siapa arahkannya ?

Anwar arah Raja Petra serang Presiden PAS ?

1. Membaca tulisan Faisal Tehrani membayangkan Presiden PAS benar-benar disepit dan disabotaj oleh para 'penghasut'. Mungkinkah ini berkaitan sikap tegas Presiden PAS sebut 'ahli PAS bukan bodoh',PAS bebas berbincang dengan mana-mana parti tanpa perlu dikontrol parti lain dan dengan tegas, Presiden PAS sebut Pakatan Rakyat bukan berketuakan Anwar ?

2. Membaca tulisan keras Setiausaha Akhbar Presiden PAS, Roslan Shahir (Roslan SMS) lebih nampak hujung pangkalnya bahawa Raja Petra mewakili Malaysia-today sedang menyerang peribadi Presiden PAS.

3. Keras betul serangan-serangan Raja Petra melabel Presiden PAS dengan bahasa kesat dan tulisan lucah. Adakah ini mentaliti sebenar pendokong IFC (Raja Petra) hentam kromo dan mencabar agama apabila kehendaknya tidak tercapai.

4. Apa sudah jadi dengan Raja Petra ? Kenapa beliau benar-benar marah kepada Presiden PAS ? Apa yang telah Presiden PAS telah sentuh peribadinya? Atau Raja Petra mahu bikin 'hero' lagi, semua orang salah, Najib salah, Haji Hadi salah, Pak Lah salah... Yang tak pernah salah adalah dua makhluk iaitu dirinya sendiri dan Anwar.Ini tak masuk akal, kerana sudah diresapi sikap ego dan taajub kepada diri sendiri.

5. Kalau begitu maksudnya Raja Petra tidak memahami erti "demokrasi" yang diperjuangkan ketuanya (Anwar). Mana ertinya demokrasi, semua orang mesti patuh hanya kepada pendapat mereka berdua. Orang lain semua salah, mereka berdua sahaja betul, demokrasi ke tu ?

6. Raja Petra bukanlah muslim baik. Pernah diceritakan daripada kawan-kawan lamanya, beliau 'kaki minum'.Malah peribadinya banyak menimbulkan keraguan.

7. Persoalannya siapa di belakang Raja Petra dan Malaysia-today ? Kenapa tidak pernah marah kepada Anwar ?. Adalah beliau dan Anwar satu aliran ?

Satu lagi 'kempen melampau', Raja Petra yang disiarkan di Malaysia-today, seperti yang ditulis oleh Roslan SMS.


8. Perlu dicatat, laman Malaysia-today ditubuhkan menjelang pembebasan Anwar pada 2004. Sebelum ini, Raja Petra menjadi 'tulang belakang siber' kepada Anwar dalam laman hard core bela Anwar, FREE ANWAR CAMPAIGN (FAC) dari 2001-2004.

9. Malah penaja Raja Petra dan Malaysia-today adalah penaja yang sama membiaya Anwar di Malaysia iaitu sebuah Yayasan Jerman yang berpengkalan di Bangkok, iaitu Friedrich Naumann Foundation (FNF).

10. Baca pula blog Zulkifli Noordin, seolah-olah, peguam peribadi Anwar itu, tidak mahu melepaskan kerusi Parlimen P18 - Kulim Bandar Baharu (Kedah), kepada Anwar walaupun didapati beliau tidak sah.Mungkinkah peguam Anwar tidak sampai hati meluahkan sendiri, lalu berdasarkan komen pihak lain (komen blogger Fudzail? ).

11. Baca lanjut lagi, lontaran pemikiran Mohd Sayuti Omar (MSO) dakwa seorang Ahli Parlimen PKR Berjumpa Najib baru-baru ini. Ini sudah terbalik kot, Anwar dakwa sudah ada dalam tangan 30 MP BN yang akan sokongnya, tetapi seorang MP PKR pula akan seberang parti ?

12. Jadi inikah yang dimaksudkan Faisal Tehrani, bahawa Presiden PAS dihasut dari dalam (?) dan dari pihak luar ?. Tetapi barangkali Raja Petra sudah tahu bahawa ketuanya juga tersepit, sebab itu beliau melompat seperti 'beruk kena cucuk punggung'?


Catatan ringkas

AIDC
26 Julai 2008

10 ulasan:

Desperado berkata...

Satu lagi penghinaan terhadap umat Islam...kurang hajo punya King Petra...mamat ni tak bersolat ka?

The Trooper berkata...

Tidakkah ramai yang sedar bahawa strategi menagih sokongan, simpati dan undi serta kemenangan pembangkang yang dipelopori oleh Anwar dan Raj Petra adalah berdasarkan kebencian?

Ini adalah jelas di mana Anwar telah dgn jayanya menaruh kebencian ramai kepada Tun Mahathir dan sekarang, Kerajaan BN, Pak Lah dan Najib.

Dari zaman reformasi lagi teras kejayaan strategi Anwar adalah mempergunakan internet sebagai saluran ideologi kebencian. Tugas ini sememangnya 'diserahkan' kepada Raj Petra.

Raj Petra telah menggunakan kebencian dengan jayanya melalui tulisan-tulisannya di dalam laman-laman webnya.

Terdapat banyak tuduhan-tuduhan yang dilemparkan hanya berasaskan cakap-cakap rakan-rakannya dan bukan bukti atau hard facts.

Yang sedih sekali, ramai melayu, orang-orang masjid yang terpengaruh oleh tulisan-tulisan fitnah Raj Petra dengan mempercayainya bulat-bulat (dek kerana terlalu emosional dan benci kepada seseorang) tanpa mengguna pakai asas-asas Islam di dalam apa itu fitnah dan apa itu bukti nyata.

Sekian

Unknown berkata...

ISA je la si Raja Petra ni.Buat menyusahkan rakyat Malaysia sahaja

Perawi berkata...

itu fitnah aje. PR semakin erat nak tumbangkan BN

Unknown berkata...

Teruk betul Raja Petra ini.....Kau ni orang Islam ke apa???? Nama je bunyi Islam tp hakikatnya Islam Ala Amerika...
Tengok siapa pulak mentornya??? Tuan Guru Anwar Ibrahim.....Hancur habis akidah org Islam kita.

sheena berkata...

aslmkm,
Wake up folks.
Has anyone noticed that the caricatures posted by Malaysia-Today editor, a.k.a. Raja Petra, is eerily similar to USA-style posters in their media.

It is of no surprise that this man (RPK) is like-minded.

Muslims and/Malaysians will not stoop so low as to insult fellow countrymen, especially religious clerics who are knowledgeable and respectable in the community.
(he insulted Hj. Hadi and Hj. Nik Aziz of PAS, upon seeing that PAS and UMNO get together to discuss how to uphold the importance and dignity of ISLAM and its followers (and of course, the non-Muslims who are also protected under the Divine Law anyway).

Who prompted him to such level of 'kufr act?

Still remember the insulting caricatures of our Beloved Prophet Muhammad (Peace Be Upon Him) by Danish and Dutch (mushrikeen) individuals?

sheena berkata...

Can Anwar emulate the humility of Iranian President Ahmedinejad. See below:

http://fariha.instablogs.com/entry/can-our-leaders-be-like-iranian-president/

Perhaps not. Anwar hates the cold hard floor.

Stan berkata...

Bagi saya, sesiapa rakyat Malaysia ada hak sendiri untuk cakap atas pemikiran ini.Jikalau tak boleh, adakah Malaysia sebagai Negara Demokrasi? Saya sangat hormat dia atas keberanian beliau..Sila bangun kamu semua, jangan jadi ayam reban yang dicakap daripada Ex PM...Jangan sentiasa duduk sahaja..tengok luar..Macam mana kita boleh capai Wawasan 2020? Kenapa tak cakap pasal issue ' JIKA KAMU TAK SUKA, KELUAR DARI MALAYSIA'... Jika kamu ada terasa pedas kerana termakan chili, sila bentukkan unsul-unsul yang lemah..Jangan harapkan bagai Bapa jaga anak..

Tanpa Nama berkata...

7. Persoalannya siapa di belakang Raja Petra dan Malaysia-today ?

This is an excerpt from the Raja Petra Blog himself


... But all is not lost. ‘Friends of Malaysia Today’ in Singapore, Indonesia and the United States had earlier backed up the data from the old Malaysia Today server and have created a few mirror sites all over the world. It is unique the way they have linked all these various servers running on different urls so that when one site is updated all the others get updated as well, although the intervals vary between five to 15 minutes depending on the server.

The ‘Friends of Malaysia Today’ thought that the site is too crucial to be allowed to operate under an individual.


commentor note : Well I think he himself indirectly admit to who is really pulling his strings, ne.

azreen berkata...

stan
kebebasan ada batasanya..apa kah reaksi kamu jika saya katakan yang kamu itu anak haram?

Si petra bengap hanya berani menabur fitnah dan kebencian..