MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

11 Jul 2008

Anwar tumbang kerana seorang lelaki ?

Saiful sedang pegang kamera. Dia memang suka bergambar dan banyak menyimpan koleksi-koleksi gambarnya. Dia sedang merakam gambar siapa tu ?


Anwar tumbang kerana seorang lelaki ?

Saiful adalah klon Anwar. Sejarah 'pertalian' Saiful-Anwar sebenarnya sudah lama berputik. Malah bermula dari arwah ibu Saiful lagi.

Uncle Pet, bapa saudara Saiful menceritakan, arwah ibunya pernah menuntut di Yayasan Anda, sebuah sekolah swasta yang ditubuhkan oleh Anwar Ibrahim pada tahun 70-an.

Tulis Uncle Pet, "Anwar pun ingat siapa arwah mak Saiful bekas pelajar Yayasan Anda…Saiful bercerita dengan rasa bangga bila dia kata dsai boleh ingat siapa arwah emaknya bila dia mention tentangnya depan anwar"

Membaca bait-bait tulisan ini membayangkan betapa akrabnya Saiful-Anwar, dikaitkan pertalian dengan arwah ibunya (mungkin penyokong Anwar kerana bermudirkan sekolah Anwar?).

Bapa saudara Saiful, lebih suka dikenali sebagai "Uncle Pet"


Bahkan bapa saudara Saiful, Uncle Pet sendiri mengakui, dia juga pemuja Anwar seperti yang ditulis, "Semenjak sekolah menengah lagi, dr persatuan pelajar islam sampailah waktu bujang2, ikut perkembangan anwar dengan penuh semangat! Anwar masuk umno, aku masuk umno, anwar kena penjara, aku keluar umno"

Maknanya Saiful dan ahli keluarganya adalah pemuja Anwar!

Saiful Spy Najib ?

Anwar, Wan Azizah dan seluruh bala tentera PKR berusaha melabelkan Saiful sebagai "Spy Najib", dengan hujah foto Saiful bergambar dengan Khairil Anas, salah seorang pembantu Najib, dengan berlatar belakang pejabat TPM. Walhal foto itu diambil lebih kurang beberapa bulan lepas, ketika Saiful berkunjung ke pejabat TPM menemui sahabatnya, Khairil Anas untuk memohon surat sokongan menyambung pengajian.

Wan Azizah tunjuk bukti siapa di belakang Saiful dengan hanya berdasarkan foto Saiful bergambar dengan Khairil Anas, pembantu khas Najib. Sedangkan banyak lagi koleksi gambar Saiful bersama Anwar, di pejabat,malah di rumah Azizah sendiri. Sebab itu Azizah gelar Saiful sebagai 'coffee boy'. Gambar Saiful kat kondominium tak nak tunjuk ke ?


Ketika berjumpa dengan Khairil Anas dan bergambar seperti yang disebarkan itu, Saiful masih lagi, pembantu khas (?) Anwar.

Bagaimana jika diterbalikkan hujah, Saiful sebenarnya "Spy Anwar" yang dihantar khusus ke pejabat Najib melalui salah seorang rangkaian sahabatnya bernama Khairil Annas. Lagipun Khairil Annas sendiri bekas pendokong PKPIM, di UIAM yang merupakan salah satu sarang Anwar mengkaderkan klon?

Saiful : Spy Najib atau Anwar ?

Saiful dikatakan "Spy Najib", berasaskan foto Saiful bergambar dengan Khairil Anas, di pejabat TPM. Itu sahaja bukti yang ditonjolkan, tiada bukti lain. Malah, selepas Azizah mendedahkan foto itu, keesokan harinya terbit lagi beberapa foto-foto lain yang menunjukkan Saiful bukan setakat bergambar dengan pegawai khas Najib, malah turut bergambar dengan ramai tokoh pemimpin UMNO lain, atas kapasitinya sebagai bekas pemimpin pelajar Aspirasi (?) UNITEN.

Malah foto itu sudah disiarkan di internet oleh musuh Saiful di UNITEN sejak 27 Februari 2008 dalam blognya riwayathayat.blogspot.com dengan posting bertajuk " Selamat Maju Jaya, Saiful!"

Musuh Saiful bernama Najwan Halimi, pelajar UNITEN yang bergiat cergas dalam Anwar Ibrahim Club (AIC). Apabila Najwan mendapat tahu musuhnya bekerja di pejabat Anwar menggunakan perantara sepupunya, Rahimi Osman, dia mula menulis kritikan-kritikan mendedahkan Siapakah Saiful dalam postingnya bertajuk "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam" pada 11 mac 2008; dikuti dengan posting "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam (2)" pada 18 Mac 2008 dan diikuti posting terakhir "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam (3)" pada 13 Jun 2008. Malangnya artikel terakhir ini dilaporkan diminta delete postingnya oleh 'pihak atasan'.

Adakah serangan bertubi-tubi Najwan ini disebabkan rasa cemburu kepada Saiful, yang dulu aktif bersama Aspirasi kini menjadi pembantu khas (?) Anwar pula ? Sedangkan Najwan yang lebih lama aktif membantu Anwar, malah menjadi salah seorang kelab penyokong Anwar (AIC), tidak diundang pun menjadi pembantu khas Anwar di pejabatnya. Apakah ini puncanya ? Punca perbalahan anak-anak, hingga berbalah ibu bapa ?

Betulkah Saiful pro- UMNO ?

Hujah ini dilontarkan berasaskan foto-foto Saiful bergambar bersama pemimpin-pemimpin UMNO ketika menjadi Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2006/7. Sebagai pemimpin pelajar, Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), ketika itu di bawah Mustafa Mohamad (Tok Pa) akan menganjurkan program-program pemimpin pelajar bertemu pemimpin negara di dalam dan luar negara.

Maka, jika disiarkan foto-foto Saiful bergambar dengan Tok Pa, Azalina, Shahril adalah tidak menghairankan. Malah jika ditanya kepada Tok Pa, Azalina atau Shahril, kenal tak dengan Saiful, maka jawabnya mereka tidak kenal, kerana mereka terlalu banyak bergambar dengan pemimpin-pemimpin pelajar.

Saiful paling tinggi di belakang Azalina Othman. Foto ini dirakam ketika pertemuan pemimpin pelajar bersama pemimpin negara. Turut kelihatan dalam gambar ini Affandy Tanjung, Presiden MPP UM, Hanif Abdullah, bekas Presiden MPP UDM, Hakimi, bekas Presiden MPPUSM dan bekas-bekas Pemimpin pelajar IPTA. Sepatutnya untuk title spy Najib, Hanif, Hakimi dan Affandy lebih sesuai. Saiful hanya boleh bergambar dengan pembantu Najib sahaja, tetapi Hanif, Hakimi dan Affandy boleh bergambar dengan Najib. Tetapi selepas tamat belajar, mereka tidak bekerja dengan tokoh politik, mereka lebih suka bekerja sendiri. Stand politik semasa di kampus mungkin tidak sama selepas keluar kampus. Jadi seperti yang dilihat dalam foto di atas, peranan Saiful sebagai tukang tempel, sesuai dengan jawatannya Timbalan Presiden UNITEN.


Persoalannya, adakah benar Saiful semasa pemimpin pelajar UNITEN pro-UMNO, sedangkan tidak ada label pro-UMNO atau pro-pembangkang di UNITEN?

Kalau berhujah berasaskan label 'Aspirasi' sebagai pro-UMNO, Saiful terkeluar dari senarai kerana Aspirasi atau bukan Aspirasi dirujuk kepada IPTA. Saiful, pemimpin pelajar IPTS!

Jadi dimanakah hujah mengatakan Saiful kader UMNO ? Kalau berasaskan foto-foto bergambar dengan pemimpin UMNO, bekas-bekas pemimpin pelajar pembangkang juga bergambar dengan Pak Lah, Tun dan Najib. Adakah mereka boleh dicop sebagai kader UMNO?

Bermakna jika dilabel Saiful "Spy Najib", bagaimana pula dengan bekas-bekas Presiden Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) IPTA lain. Bagaimana pula dengan Hanif UDM (bekas Presiden MPP UDM), Efendy Omar (bekas Presiden MPP UM), Mohd Nurulikhsan (bekas Presiden MPP UPM) dan ramai lagi bekas-bekas pemimpin pelajar IPTA yang jauh lebih hebat daripada Saiful ?

Bahkah bekas-bekas Presiden di atas, kebanyakan bekerja sendiri dan tidak berkecimpung dalam politik negara.

Apatah lagi, Saiful yang hanya bekas Timbalan Presiden ? Berkualiti sangatkah Saiful, bekas pemimpin pelajar IPTS yang tidak berjaya menamatkan pengajian ?

Saiful Spy Anwar

Selepas gagal menamatkan pengajian di UNITEN, Saiful bertemu semula dengan rakan sekolahnya bernama Rahimi Osman, pembantu khas Anwar. Rahimi, bekas pelajar UIA juga tidak berjaya menamatkan pengajian di universiti.

Jadi, apabila Najwan melaporkan kepada sepupunya (Rahimi), hatta kepada Anwar tentang latar belakang 'Aspirasi'(?) Saiful, Rahimi dan Anwar tidak mempedulikannya.

Apa ditakut dengan label 'Aspirasi' kerana Amiruddin Shaari dulu juga boleh dilabel 'Aspirasi' kerana menentang Persatuan Mahasiswa Islam (PMI)ketika menuntut di UPM. Sekarang sudah jadi Setiausaha Angkatan Muda PKR dan ADUN PKR di Selangor.

Amin Ahmad, bekas Timbalan Presiden MPP UPM juga pernah dilabel 'Aspirasi', sekarang bagaimana sokongannya kepada Anwar ?

Jadi, jika bersandarkan label 'Aspirasi', bukan ukuran menentukan UMNO, PKR atau PAS!

Bahkah, jika ditanya kepada Anwar, beliau lebih suka kepada Saiful yang menawarkan diri sebagai sukarelawan, kerana Anwar suka 'membela' bekas-bekas pemimpin pelajar yang tidak tamat pengajian.

Teliti rekod pengajian Saiful, Rahimi, Jonah (Khairul Anuar Ahmad zainuddin) dan ramai lagi. Mereka semua pengikut Anwar yang gagal menamatkan pengajian!

Pembantu khas, Setiausaha Sulit atau Sukarelawan Anwar ?

Saiful dalam laporan polis mendakwa sebagai pekerja Anwar. Bapa saudaranya, Uncle Pet, menjelaskan pekerja itu sebagai Setiausaha Sulit Anwar.

Tulis Uncle Pet mengenai akrabnya Saiful dan Anwar seperti nukilan berikut:
" Logically, living by today standards, Saiful orang paling bodoh sekali..! Anwar dah hampir2 menduduki kerusi PM…Saiful ialah setiausaha sulitnya. Bagi orang yang tahu bagaimana berpengaruhnya kalau jadik SS ni kepada tokoh sebesar cam Anwar nie….gila ke hapa nak gi report kes salah laku boss kau…?!"

Tulisnya lagi, "Seriously, begitulah perasaan saya pada waktu itu. Mana taknya, saya selalu minta saiful jaga keselamatan dsai...Give him some extra precautions. Musuh sedang menunggu silap shj. To me DSAI is like a shining star that is going to be the greatest statesman of this nation..!"

Bermakna Saiful memberitahu bapa saudaranya, pekerjaannya sebagai "Setiausaha Sulit"!

Kalau jawatannya Setiausaha Sulit, patutpun Najwan cemburu, kerana Setiausaha Sulit disinonimkan sebagai 'pewaris dairi merah' yang menjadi rebutan di kalangan pemuja Anwar (AIC).

Tetapi Wan Azizah menafikan Saiful sebagai "Setiausaha Sulit", sebaliknya menamakan jawatan Saiful sebagai "coffee boy" (pembancuh kopi?).

Anwar pula menafikan Saiful adalah pekerjanya tetapi melabelkan Saiful sebagai "Sukarelawan" yang bekerja di bawah Rahimi Osman (Pembantu Khas Anwar) dan Ibrahim Yaacob (Ketua Staff di pejabat Anwar)

Kalau "Sukarelawan" kenapa dibayar gaji ?

Dalam wawancara Anwar bersama Malaysiakini pada 3 Julai 2008, Anwar mengakui membayar Saiful. Katanya, Yes, but he was not taken in as a staff. He was taken in as a volunteer, who at that time was very critical (of BN). He said he is a supporter and he would “die for Anwar”. So they took him. After weeks, then he came slowly into the establishment. Until the day he left, he was still not a permanent member of the staff. He was not. We just pay him a part-time allowance.

Anwar 'macam' takut-takut keluar dari tempat persembunyiannya di Kedutaan Turki sebaik sahaja Saiful buat report polis. Azizah kata, Anwar tak akan keluar hingga kerajaan beri jaminan keselamatan Anwar selamat. Macam tak percaya pulak, seorang 'perwira' gagah berani yang selalu melaungkan slogan "Lawan Tetap Lawan" dan "Kalau takut menerima risiko, usah bicara soal perjuangan" boleh takut dengan sekeping kertas laporan yang ditulis pembantunya dan lari bersembunyi di kedutaan asing. Kenapa Anwar takut sangat ni ?


Kalau status Saiful hanya sebagai "sukarelawan", kenapa pula Saiful turut dibawa melawat ke luar negara bersama-sama Anwar ?. Kalau sekadar sukarelawan membantu PRU 12, cukup tugasnya membantu kemenangan PKR dalam PRU itu. Selalunya sebagai "sukarelawan" misinya selesai apabila matlamat telah tercapai.

Bukankah Anwar mempunyai ramai "sukarelawan" membantu PKR dalam PRU 12, tetapi kenapa hanya Saiful sahaja dipilih melawat bersama Anwar ke luar negara ?

Ketika ditanya wartawan Malaysiakini, Anwar mengakui membawa Saiful ke luar negara.

Malayskini : Is there any truth that you took Saiful for trips overseas?
Anwar : Yes, they take turns. (Personal aides) Ibrahim (Yaacob) went, Khalid Jaafar went, Saiful went, Rahimi (Osman) went. It depends, you know. I wouldn’t go into details.

Rahimi Osman, pembantu khas Anwar dalam wawancara dengan Suara Keadilan (2-16 Julai 2008)mengakui dia yang membawa masuk Saiful menjadi pembantunya ketika PRU 12. Jadi tidak hairan Saiful bebas keluar masuk pejabat Anwar kerana menjadi pembantu kepada pembantu khas Anwar.

Maklumat lain menyebut, Rahimi telah meletak jawatan sebagai pembantu khas Anwar sejak bulan lepas, dan tempatnya telah diganti oleh Saiful yang masih bekerja di pejabat Anwar.

Dari kiri Rahimi Osman, Faisal bekas exco AMK dan Marini Kamal. Rahimi dan Marini adalah aktivis AIC. Rahimi pro Saiful dan Marini pro Najwan. Kumpulan Marini gelar Rahimi sebagai 'anak ayam' dan gesa Rahimi letak jawatan sebagai Presiden AIC. Marini kata Saiful 'musang' yang jadi tukang bancuh teh dalam perjumpaan sulit AIC di rumah Anwar. Marini juga terkejut bagaimana Saiful boleh berada dalam perjumpaan sulit AIC sedangkan Saiful bukan ahli AIC


Persoalannya kenapakah Rahimi letak jawatan ? Betulkah hanya semata-mata alasan menumpukan perhatian perniagaan keluarga ? Kenapa tidak ditumpukan kepada perniagaan keluarga sejak dari awal lagi? Kenapa sekarang ?

Bermakna, sama ada Saiful adalah "coffee boy", atau 'setiausaha sulit' atau sukarelawan, pokoknya Saiful adalah manusia istimewa yang berlegar-legar di pejabat Anwar, sejak PRU 12 hingga ke hari letak jawatan.

Sukarelawan diberi kondominium ?

Harakahdaily melaporkan "dalam pada itu perkara yang agak menghairankan banyak pihak ialah kemampuan Saiful menyewa Unit 1151 of Kondominium Desa Damansara di Kuala Lumpur jika dilihat dari sudut latar belakang pekerjaannya. Sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan sebuah unit kondo mewah itu berharga sekitar RM 2.2 juta manakala sewa bulanannya adalah diantara RM7,500 sehingga RM15,000 yang mana terdapat kemudahan seperti sauna, kolam renang, gelanggang squash dan tennis serta 'fitness centre".

Kondominium mewah yang disewakan Saiful bernilai RM7,500 sehingga RM15,000. Mewah betul hidup Saiful, umur masih muda (23 tahun), dapat pula kondo mewah. Kalau dapat menyewa kondo semewah ini, berapa pula Anwar beri gaji kepada Saiful sebagai 'sukarelawan'. Anwar pun tak nafi pernah pergi ke ke kondo itu.


Ini pula mahligai kediaman peribadi Anwar di No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur.Mahligai bertingkat-tingkat hanya pandangan dari satu sisi. Kalau boleh dirakam penuh, lebih cantiklagi kerana mahligai itu bernilai RM7 juta. Anwar pindah ke mahligai ini Januari 2007, setelah rumah lamanya di Damansara bernilai RM2 juta dijual. Banyak betul duit Anwar hanya berjawatan Ketua Umum PKR. Saiful kata pernah sampai ke mahligai ini sebagai tukang bancuh teh.


Organ online parti PAS itu juga melaporkan Anwar tidak menafikan pernah beberapa kali melawat kondominium sewaan Saiful itu.

"Saya tidak pernah kata saya tidak pernah ke sana," demikian ringkas kata Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim di pejabat lamanya di Petaling Jaya.

Persoalannya, kalau setakat "sukarelawan" kenapa pula Anwar menghadiahkan Saiful kondominium yang sepatutnya dibayar bulanan RM7,500 sehingga RM15,000?

Katakanlah kondominium itu dibayar oleh Saiful sebanyak RM7,500- RM15,000 sebulan, jadi berapa elauan bulanan yang dibayar Anwar kepada Saiful ?

Lebih pelik lagi di kondominium itu juga Saiful melaporkan dia diliwat..

AIDC
11 Julai 2008

Baca artikel berkaitan :

1. Misteri hubungan Anwar & Saiful ?

2. Anwar : Kenapa 'berlindung' di kedutaan asing ?

3. Kenapakah Anwar kelihatan sukar bersumpah ?

4. Layakkah "Nasihat" Taha Jabir Al 'Ulwani Dikatakan Fatwa?

5. Anwar Selesaikan Kerja Pejabat di Condo?

6. Luahan Uncle Pet, bapa saudara Saiful Bukhari Azlan

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saiful nih memang budak anwar ha ha ha. xpi nape lepas 4 kali kene liwat baru report..anu war tak bayar yek..

Tanpa Nama berkata...

selalunya org politik tumbang kerna wanita..ni pelik lak..

Tanpa Nama berkata...

tu la, anwar rosak kerana orang keliling dia..dulu sukma (adik angkat), azizan (driber)..sekarang ni saiful pulak. Apa jawatan si saiful ni..SU sulit??? memang betul2 sulit ler, kalau sorok kat kondo.

aku dengar citer godfather anwar pun jenis spesis gay gak. Dia derma berbilion kat persatuan gay turkey, masa dia jadi presiden WBank..huhu

ismail al faruqi pun sama. Aku pernah baca kisah homo alfaruqi dalam buku enigma anwar..

kalau gitu, patut lah raja petra skarang dok perjuang isu gay malaysia. Petra kata, gay dibolehkan dalam islam..giler ker apa anak raja petra nih

kalu nak sokong anwar pun agak2 la juga..

anonymous berkata...

eh, korang perasan tak yg uncle pet tu seakan2 spesis lembut!. aku rasa uncle pet ngan saiful ni gay. eloklah tu.. keje mrk berdua tapi nak tuduh org lain.

pasal sjrh arwah mak si saiful tu...small matter tak relevan ngan citer ni.

lagi satu salah topik tu..anuar jatuh hanya krn seorg lelaki.jgn perasan la. ANUAR JATUH KRN FITNAH. saiful bukannya hebat sgt. tak abis belajar pun menjatuhkan imej UNITEN aje. kita org kenal sape si saiful tu. pesonalitinya memang cam tu. ingin menonjolkan diri. memang ada manusia cam ni.mrk akn melakukan apa shj asal dirinya dpt menonjol. duit memang ptg utk manusia spt ni. mrk sgt kagum dgn diri sendiri.

kalau nak describe personaliti si saiful..memang senang aje.

apa2 pun harap polis keluarkan cepat hasil siasatan laporan saiful. sebab kalau lama sgt takut nanti org tau yg polis tgh reka report. polis ni bknya blh percaya sgt...kes Norita pun sprh jalan.kes penyebaran gambar adik nurin pun bisu...cam ne ni

Unknown berkata...

halo semua

itulah yg terjadi pada saipul, rahimi, faisal dan marini.
mak bapak depa RM bulan2 lebih sikit je tapi nak berlagak la konon hantar anak masuk Uni.
tapi anak pulak exam spm cukup2 makan. anak pun dapat masuk Uni. tapi kalau kat sekolah pun dah dilabelkan "bodoh YaAmat" oleh cikgu2, xde paedah la masuk uni. menghabihkan duit org2 melayu shj.
dah tu memandai nak masuk persatuan dahlah bodoh otak, bercakap pun macam takde otak...

so pendek cerita... nuar mmg bodoh
PKR bodoh sama bodoh dgn PAS. yg pandai karpal n the gang je sbb depa suka nuar bodoh n pas bodoh memper'bodoh'kan penyokong fanatik PR.

sama je si anak raja tu. raja 'bodoh' petra yg suka geng homoseks. kena suruh wan azizah buat 'demonstrasi' homoseks di stadium bukit jalil dan hantar memo kat AAB bahawa penyertaan dianggarkan 1 juta 'rakyat' homoseks PR.

Tanpa Nama berkata...

kalau aku dapat jumpa sukma cair gak. sayang dia diratah anwar. skrg ni sukma kat mana? dah dilepaskan juga ker?

Tanpa Nama berkata...

ni la dikata, tak pasai2, tak der guni, batu digalas..

apa2 pun jawatan si sepol, su sulit @ pembancuh teh, pengawai khas aka tukang kena liwat pun, si sepol tak kan buat report polis kalau nuar pandai jaga dia..

sudah 5 bulan (feb-Jun) si sepol jadi sukarelawan nuar. Banyak benda berlaku dalam tempoh tu..tukang bancuh teh, kerja dipejabat anwar, etc...

ni ker krja sukarelawan PKR? nuar ni tak pandai jaga atau terlebih jaga hingga dibawa jalan2 ke luar negara disorok di kondo

kalau setiap sukarelawan anwar diberi kondo percuma berharga rm15,000, bayangkan kalau anwar ada 50 orang sukarelawan..berap anwar kena belanja..

banyak duit tu..kat mana anwar korek duit..fund cia ker

lagi satu pasai lawatan ke luar negara, nuar mengaku Ibrahim (Yaacob) went, Khalid Jaafar went, Saiful went, Rahimi (Osman) went.ha ha..jadi si sepol ni bukan sebarang 'sukarelawan' setaraf dgn rahimi & khalid jaafar ????

Tanpa Nama berkata...

ish uncle pet ni gay gak ker..ish..ish..sumpah malaikat 44

lembut tu identiti gay ker..

saiful lembut gak, nik nazmi lembut gak, rahimi pun lembut..yg keras cuma anwar jer..

kalau gay gak, betullah pkr ni tempat berkumpul kumpulan gay msia..

tapi sapa boleh nafikan stand uncle pet penyokong tegar anwar, even seluruh family uncle pet n saiful sapa boleh nafikan..napa lak fakta sokongan arwah ibu saiful sokong anwar tak relevan..saiful berbangga ibunya bekas penyokong anwar..jadi kenapa nak tolak fakta ni..

anwar pun percaya saiful budaknya berdasarkan cerita sejarah ibunya..sebab tu, anwar kata begini..He (saiful) said he is a supporter and he would “die for Anwar”.

uncle pet pun ngaku dia penyokong anwar..seluruh keluarganya sokong anwar..sebab tu dia tulis gini...Even, mak saya di johor tu, yang hardcore umno tupun, bole goyang pendiriannya terhadap umno kalau berdebat dengan saya dan adik-beradik saya, yang rata2 sokong pembangkang..

Unknown berkata...

Biasanya pembancuh kopi ni perempuan.Tapi mengapa si Saiful plk?
Kalau dah boleh bancuh kopi tu, maknanya hubungan mereka sangat rapat kerana boleh keluar masuk dapur sesuka hati.
Contoh la,kita bertandang ke rumah orang yang hubungan suam2 kuku, mesti dilayan setakat ruang tamu je.Lainlah kalau kita dgn tuan rumah tu macam isi dgn kuku.Bukan setakat kat dapur je boleh masuk,malah ke bilik tidur pun tak kisah.
Lu pk la sendiri...

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...
apa punya tur da..
anu war ni memang ketagih ngan laki2..
tue pasal anu war x kisah PKR ramai sukarelawan..
mana sukarelawan yang jambu2 dia cop dulu..

upah sukarelawan ni senang je..bagi duit sikit then ajak pi luar negara..
then time tue mula la mengayat...
mana yang cair..abih r bontot mereka..kena 'ratah' ngan anu anu war..

jadi kesimpulan nya..anu anu war yang salah dalam kes nie..yg nakal sangat pi 'ratah' bontot wat pe..tak pasal2 anu war kena jawab..

takut nanti jawapan anu war kat court jika dibicarakan macam nie 'rupa macam saya, anu macam saya tapi bukan saya'

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa c sukma tue gerenti jeles ngan si sepul nie..

bila dah longgar semua urat bontot terus dilupakan..

ish2..kesian

Tanpa Nama berkata...

nak 'tarah' punggung jijah dah x boleh..longgar abis dah..

tue pasal sepul jadi mangsa..lubang sepul ketat lagi beb..umo 23 lagi beb..lawan pula umo 60 tahun..

mesti nuar banyak minum SUPER POWER..hahaha

Tanpa Nama berkata...

korang perasan tak, anu war ni suka pilih pegawai dier yg muda2 & muka cun..perasan tak

dulu azmin ali jadi SU sulit, umur muda gak, ezam, SU politik muda gak..saiful cun gak..

yg tak muka cun cuma, jonah n nik nazmi jer..muka huduh, sebab tu anu war jarang bawa jalan2..

tengok sim tze tzi, muka cun gak, sebab tu, anwar bawa ikut bontot dier, sampai naik pejabat JAWI..

ingat hari tu, anu war nak bawa sim tze tzi pergi BERJAWI..rupa2nya nak buat report dia jadi peliwat..ish..ish

Tanpa Nama berkata...

anda setuju kalau dibuat kesimpulan begini :

" kes liwat anwar ni permainan rahimi osman (bekas pegawai khas anwar)yang tak puas hati sesangat dgn anwar. Saiful anak buah rahimi. saiful mengadu dia kena liwat dgn anwar kat rahimi. Rahimi beritahu ezam. Ezam beritahu najib"

Jadi kes peribadi mula terdedah..Setuju ????

Tanpa Nama berkata...

anda setuju kalau dibuat kesimpulan begini :

" kes liwat anwar ni permainan rahimi osman (bekas pegawai khas anwar)yang tak puas hati sesangat dgn anwar. Saiful anak buah rahimi. saiful mengadu dia kena liwat dgn anwar kat rahimi. Rahimi beritahu ezam. Ezam beritahu najib"

Jadi kes peribadi mula terdedah..Setuju ????

--> aku rasa rahimi osman jeles..sepul budak baru lagi..tp layanan mengalahkan orang2 lama..dapat pegi luar negara..dapat tinggal kat kondo..dapat rasa anu anu war..

oppss..terlebih sudah..

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa si sepul dah tak larat dah nak layan nafsu anu war tue..

Tue pasal dia wat laporan tue beb..sape tahan malam2 bontot kena masuk ngan objek tumpul beb..kena pula time wat tue wat doggy style..pergh!

Berak dah tak rasa apa dah beb..kuar begitu aje..dah xde feel..

Tanpa Nama berkata...

korang perasan tak, nape wan azizah pakai sarung tangan masa angkat hanset tu..hanset tu tak leh sentuh ker..aurat???

ish..ish..ish..pkr ni tak habis2 citer jeles menjeles rahimi jeles saiful..najwan jeles saiful..nik nazmi jeles rahimi..budak2 tul

tapi budak setakat budak je..merebak kat orang tua gak..ezam jeles azmin..azmin jeles khalid..ish..ish

tu la kalau parti berketuakan seorang individu..semua pakat2 jeles nak himpit anwar..

macam2 cara nak himpit anwar..sampai sanggup tonggeng bontot..ish..ish..ish

Tanpa Nama berkata...

korang pilih apa sebenarnya jawatan si sepol :

A. tukang bancuh kopi
ATAU
B. SU Sulit
ATAU
C. Pembantu khas kepada pembantu khas
ATAU
D. Sukarelawan
ATAU
E. Semua jawapan di atas
ATAU
F. Tadak satupun jawapan di atas

Anda pilih apa, A,B,C,D,E, F ?

Tanpa Nama berkata...

Korang pilih sebab apa Anwar lari ke kedutaan Turki?

A. takut dengan repot polis saiful
ATAU
B. saja main nyorok2 sebab tak ada kerja lain nak buat
ATAU
C. nak pergi report kat Amerika. Sebab kat rumah takut perbualan telefon dirakam
ATAU
D. Nak alih isu sebab dia gagal tunai janji jadi PM sept. Tak de, calon BN nak melompat pun..
ATAU
E. Semua jawapan di atas
ATAU
F. Tadak satupun jawapan di atas

Anda pilih apa, A,B,C,D,E, F ?

Tanpa Nama berkata...

ada orang kata tak logik anwar liwat saiful sebab umur anwar=60, saiful=23?

pada aku logik. Sebab liwat meliwat sudah jadi hobi anu war. sukma mengaku kena liwat, azizan mengaku kena liwat..hobi ni tak kenal umur..

datuk, tua bangka pun boleh liwat kanak2..selalu dilapor dalam paper

umur tua ker=umur=60..tua??

jadi dah perasan tua, tak yah pasang niat ler nak jadi PM Malaysia..tak gitu..

NTanwar berkata...

Hasil pemeriksaan kesihatan yang dilakukan ke atas pembantu khas Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23, di Hospital Kuala Lumpur mengesahkan bahawa Anwar terbabit dalam kes liwat yang dilaporkan berlaku Khamis lalu.

Mohd Saiful membuat laporan polis pada Sabtu dan kurangd aripada 72 jam beliau dibawa untuk melakukan pemeriksaan di HKL.

Editorialblog diberitahu bahawa kesa DNA Anwar ditemui pada Mohd Saiful. Pengecaman DAN itu dapat dilakukan dengan mudah kerana laporan DNA Anwar Ibrahim memang sedia ada berdasarkan kes terdahulu.

Laporan perubatan itu sudah diserahkan kepada pihak polis.

Dimaklumkan bahawa tindakan Anwar yang tidak membuat persediaan rapi, termasuk tidak memakai kondom ketika kejadian yang didakwa Mohd Saiful itu menyebabkan identiti Anwar dapat dikesan.

Pmeriksaan kesihatan dilakukan ke atas Mohd Saiful kurang 72 jam selepas kejadian liwat itu berlaku dan berdasarkan tempoh berkenaan, kesan DNA pada dirinya masih dapat menunjukkan bukti jelas.

Selain pemeriksaan kesihatan ke atas Mohd Saiful, kehadiran Anwar di Kondominium Desa Damansara juga dapat dibuktikan apabila kediaman mewah itu dilengkapkan dengan CCTV.

http://editorialblog.blogspot.com/2008/07/apa-kata-editor-msm-bhg-40-laporan-dna.html

NTanwar berkata...

Kes liwat: Polis rakam percakapan 18 saksi
Jul 6, 08 9:00pm
Polis sudah merakamkan percakapan 18 saksi berhubung kes membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Bakri Zinin berkata antara yang diambil rakaman percakapan mereka termasuk beberapa orang doktor yang menjalankan pemeriksaan ke atas pengadu (Saiful).

"Polis masih dalam proses mengenal pasti saki baki beberapa individu yang dipercayai terlibat dalam kes ini dan mereka akan dipanggil dalam tempoh yang terdekat bagi membantu siasatan," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPPKL) hari ini.

Menurut laporan Bernama, beliau berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 377c Kanun Keseksaan iaitu 'Hubungan Seks tanpa Kerelaan.'

Bakri meminta saksi supaya jangan sengaja mengelak daripada memberikan kerjasama kepada polis untuk dirakamkan percakapan mereka.

Katanya perintah mahkamah akan dikeluarkan sekiranya individu tersebut gagal menghadirkan diri pada tarikh dan masa yang ditetapkan oleh polis.

"Adalah diharapkan mereka akan memberi kerjasama supaya kes ini dapat disiasat dengan teliti dan hasil siasatan dapat diperoleh dalam masa yang singkat," katanya.

Bakri juga berkata polis akan menjalankan siasatan secara menyeluruh dan seadil-adilnya tanpa menyebelahi mana-mana pihak.

"Kes ini akan disiasat dengan adil. Kita akan kumpul seberapa banyak maklumat termasuk mengambil kira hasil ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) bagi membuktikan siapa di pihak yang benar," katanya.

Ditanya bilakah polis akan mengambil keterangan daripada Anwar, beliau berkata: "Semuanya terpulang kepada hasil siasatan polis,".

Saiful dalam laporan yang dibuat di Pondok Polis Hospital Kuala Lumpur (HKL) 28 Jun lalu, mendakwa Anwar meliwatnya di Kondominium Desa Damansara, Jalan Setia Kasih dekat sini beberapa kali sekitar bulan Jun lalu.

Polis cari Bala

Sementara itu, katanya, polis telah memulakan usaha untuk mengesan penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang dilaporkan hilang bersamaisteri dan tiga anaknya sejak Jumaat lalu bagi membantu siasatan polis berhubung dua akuan berkanunnya.

Bakri berkata kehilangan Balasubramaniam membantutkan siasatan polis terhadap akuan bersumpahnya bertarikh 1 Julai yang mengandungi butiran tuduhan yang mengaitkan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan wanita Mongolia Altantuya Shaariibu serta akuan bersumpah yang menarik balik kesemua tuduhan tersebut.

Katanya, kehilangan penyiasat persendirian itu juga telah menimbulkan pelbagai tandatanya dan ndaian daripada orang awam.

"Polis masih menyiasat punca sebenar kehilangan Balasubramaniam dan ada beberapa kemungkinan dikaitkan.

"Mungkin beliau menyembunyikan diri kerana takut...atau kemungkinan ada pihak yang telah menyembunyikan beliau dan ahli keluarganya," katanya.

Polis memulakan pencarian Balasubramanian selepas satu laporan polis dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields pada pukul 5.19 petang semalam berhubung kehilangan beliau dan ahli keluarganya.

Laporan polis itu dibuat oleh anak saudara Balasubramaniam, R. Kumaresan, yang mendakwa gagal berhubung dengan Balasubramaniam selepas beliau menghadiri satu sidang media di sini Jumaat lepas bagi menarik balik tuduhannya mengenai hubungan Najib dengan Altantuya.

Bakri berkata Balasubramaniam tidak perlu takut dan bersembunyi untuk mengelakkan daripada disiasat.

"Beliau tak perlu takut. Polis beri jaminan terhadap keselamatannya dan beliau boleh datang dengan peguamnya berjumpa dengan kita (polis)," katanya.

Ditanya sama ada Balasubramaniam masih berada dalam negara, Bakri berkata:

"Setakat ini belum ada laporan yang mengatakan beliau telah keluar negara dan ita juga akan meminta bantuan daripada polis di sempadan negara dan Interpol".

http://www.malaysiakini.com/news/85664

NTanwar berkata...

Ezam tidak terkejut laporan Anwar liwat pembantu
SHAH ALAM 1 Julai - "Saya tidak terkejut," kata bekas Setiausaha Politik, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohamad Ezam Mohd. Nor mengenai laporan polis berhubung kes liwat yang mengaitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan perkara itu lebih lanjut atas alasan tidak mahu mengaibkan sesiapa dan hanya bersedia berbuat demikian pada masa yang sesuai.

"Saya ada tafsiran sendiri, tetapi saya memilih untuk tidak menyatakannya secara terbuka tafsiran saya kerana tidak mahu mengganggu proses siasatan dan persepsi masyarakat.

"Isu ini amat sensitif, membabitkan maruah seorang pemimpin, seorang anak muda dan keluarga mereka, sebab itu, saya minta supaya semua orang kena hati-hati dan tidak mengaibkan kedua-dua pihak," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) berhubung isu kutipan wang sumbangan derma untuk sambutan 100 hari kerajaan campuran Selangor di sini hari ini.

Mohamad Ezam yang juga bekas Ketua Angkatan Muda PKR dan merupakan penyokong kuat Anwar sebelum mengambil keputusan keluar daripada parti itu pada April 2007.

Mengenai dakwaan Anwar bahawa laporan polis oleh pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23, diliwat beliau sebagai konspirasi menghalangnya bertanding pada pilihan raya kecil yang didakwa akan diadakan dalam tempoh terdekat, Ezam berkata, tuduhan terhadap Anwar itu bukan berkaitan politik, sebaliknya masalah peribadi beliau sendiri.

''Bagi saya, Anwar tidak harus kaitkan isu ini dengan masalah dia hendak bertanding, itu sudah menjadi politik, ini masalah peribadi, tuduhan peribadi, masalah akhlak.

''Harus diselesaikan dan dijawab dari sudut peribadi, dari sudut akhlaknya dan cara bagaimana, kita ada banyak ulama, kita ada banyak institusi agama, selesaikan cara itu, mengapa harus dibawa dan diheret sama masuk dalam hal politik,'' tegasnya.

Ketika ditanya mengenai pandangannya terhadap akhlak Anwar sepanjang tempoh kedua-duanya begitu rapat sebelum ini, Ezam berkata:

''Itu akan membuka aib seseorang, saya tidak akan buat, saudara boleh tafsir sendiri.''

Baginya, tuduhan Anwar bahawa kerajaan terbabit dalam konspirasi menjatuhkan karier politik penasihat parti pembangkang itu dengan sekali lagi mengaitkannya dengan dakwaan liwat, adalah tidak logik sama sekali.

Beliau turut berhubung dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak serta beberapa pemimpin UMNO untuk meminta penjelasan memandangkan ia adalah perkara yang tidak baik sekiranya benar-benar berlaku.

''Saya percaya dengan penjelasan mereka dan dari segi logik pun, saya percaya kalau ada usaha politik untuk menyekat beliau, kita tidak akan melakukan perkara yang menjurus kepada masalah liwat, ini kerana yang akan bermasalah bukan sahaja Anwar, tetapi juga kerajaan,'' katanya.

Mohamad Ezam berkata, walaupun pelbagai tafsiran boleh dibuat mengenai dakwaan liwat yang dihadapi Anwar, diikuti ancaman bunuh dan tindakannya berlindung di Kedutaan Turki, tetapi semua pihak seharusnya berpegang kepada prinsip keadilan.

''Kita tidak boleh aibkan orang, dalam kes (liwat) pada 1998/1999, saya tidak setuju Anwar diaibkan, hari ini pun saya masih tetap pertahankan, kalau dia bersalah sekali pun, keluarganya tidak bersalah.

''Juga di pihak Anwar, dia tidak boleh aibkan orang, apa yang berlaku sehari dua ini, dengan menuduh orang ini konspirasi, gambar dengan Datuk Najib (pegawai khas, Khairil Anas Yusof), dengan Datuk Shahrir, itu perbuatan mengaibkan orang.

''Ini satu pertuduhan yang berat dan bersifat peribadi, paling penting, jangan buat andaian dan kita tunggu penjelasan Anwar, Mohd. Saiful dan keluarganya serta siasatan polis,'' jelas beliau.

Sehubungan itu, beliau berharap, Anwar tidak tergesa-gesa membuat sebarang tuduhan sebaliknya menunggu penjelasan daripada Mohd. Saiful, siasatan polis dan kemudian mempertahankan dirinya jika ada asas tuduhan.

Utusan Malaysia

Tanpa Nama berkata...

aku update skit citer pasal Saiful diliwat oleh DSAI.. sebab ada gambar bekas YDP MPP USM (no 2 dari kiri) jugak bersama ngan Saiful, Azalina dan lain-lain.. Jadi adakah Zuaril Akimi juga merupakan seorang kaki seks sesama jenis sama ada meliwat atau diliwat? Korang rasa dia pun terlibat sama ke tak? Hahaha.. Sebab Pakatan Rakyat skang men sebat jer sapa yang ada dalam gambar semua dianggap konspirasi.. Adakah sekeping gambar menggambarkan segala-galanya yang tersirat? Teringat aku citer Laksamana Do Re Mi.. berkerut-kerut muka si Pasola.. rupanya tengah bercinta dalam bilik kecik.. hehehe..

http://ariffss.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

PROTOKOL NO. 15 Perenggan 3

3. Dalam masyarakat GOYIM, yang telah kita suburkan rasa tidak puashati dan sifat memprotes, hanya cara yang boleh digunakan bagi menngembalikan ketenteraman ialah dengan mengenakan pendekatan kejam yang digerakkan terus dari penguasa: tiada ihsan perlu diberikan kepada mangsa yang kecundang, mereka semata-mata �gugur� demi masa depan yang gemilang. Pencapaian tatasusila masa depan tersebut, walaupun memakan korban, adalah tanggungjawab mana-mana kerajaan yang mengiktiraf bahawasanya, pertimbangan sedemikian bukan sahaja satu bentuk tindakan khas, tetapi kewajipan. Prinsip jaminan kestabilan undang-undang adalah untuk menzahirkan kuasa dan kuasa ini hanya dapat dicapai dengan tegas dan tiada kompromi sehingga terpancar pada dahi setiap para rakyat bayangan kuasa luarbiasa yang memerintah mereka � manusia yang dipilih Tuhan. Hingga kini, pemerintahan beraja Russia adalah satu-satunya musuh kita yang terbesar, tidak termasuk Pope. Ingatlah contoh Itali, bermandikan darah, langsung tidak dapat menyanggah Sulla yang merupakan penyebab : Sulla menikmati kemaharajaan yang tertinggi pada dirinya, dalam ketakutan untuk pulang ke Itali, ia dilingkari rahmat. Rakyat Itali langsung tidak menyalahkannya yang telah memukau mereka dengan kekuatan mindanya.