MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Nov 2009

Aziz Bari senjata terbaru Anwar Atarturk untuk musnahkan PAS

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Konflik dalaman Parti Islam SeMalaysia (PAS) yang kini belum nampak akan reda sepenuhnya sebenarnya tercetus kerana terdapat sesetengah pemimpin dan anggota parti itu sendiri tidak mahu Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjadi perdana menteri jika pakatan pembangkang menang dalam pilihan raya umum akan datang.


Kelompok ini walaupun berada didalam PAS seakan teruja dan inginkan Anwar Ibrahim dilantik mengetuai kerajaan Malaysia sekiranya Pembangkang memerintah Malaysia.

Dengan itu kelompok ini menjadikan kerajaan perpaduan cetusan Haji Hadi Awang sebagai alasan kuat untuk menidakkan kemampuan Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri.

Manakala kumpulan yang menyokong kepimpinan Hadi Awang difahamkan meragui usaha mengangkat Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri lantaran pelbagai isu yang menyelimuti bekas tokoh penting disebalik penubuhan Foundation For Futeru sebuah yayasan yang dibiayai oleh Amerika di Timur Tengah.

Sebelum ini, wartawan akhbar The Star, Joceline Tan, dalam ruangan Insight menyatakan permasalahan dalam PAS bukan sahaja melibatkan golongan UG, tetapi juga melibatkan isu anti-Anwar dikalangan pendokong PAS.

Menurut analisis itu, golongan tersebut mahukan Presiden PAS, Hadi Awang, dan bukannya Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri sekiranya pakatan pembangkang berkuasa.

Ini menyebabkan kelompok yang pro kepada Anwar didalam Parti, seperti Husam Musa telah cuba mengaitkan beberapa nama untuk dikambinghitamkan sebagai liabiliti kepada parti. Hasilnya Dr. Hassan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor terpaksa mengadap jawatankuasa disiplin PAS ekoran cuba memperjuangkan polisi PAS dalam kerajaan Negeri Selangor.

Hari ini suara Dr. Aziz Bari seolah suara Muryidul Am dikalangan orang PAS. Apa sahaja saranan pensayarah UIA yang mempunyai ikatan yang erat dengan Anwar dan Husam itu akan disahut oleh penyokong PAS yang pro Anwar.

Kini Aziz Bari cuba menunjukkan belangnya apabila mendesak Presiden PAS Haji Hadi Awang berkorban demi parti dan berundur dari jawatan yang disandang.

Sungguh lucu tindakan Aziz bari ini, dengan mengunakan UG sebagai alasan beliau cuba mempengaruhi pewakilan PAS agar tidak lagi wala kepada Presiden yang dipilih melalui muktamar tempoh hari.

Tindakan Aziz Bari ini menyebabkan timbul persoalan kenapa umum beliau begitu beria-ia menyerang Presiden PAS, walhal beliau bukan ahli parti tersebut hanya sebagai Pensyarah Perundangan di UIA sahaja, dan yang lebih jelek lagi kedududukan Anwar Ibrahim lansung tidak pernah disentuh oleh Aziz Bari.

Walhal semua mengetahui sudah banyak kali Anwar cuba menipu rakyat Malaysia dari janji penubuhan kerajaan 16 September hinggalah cubaan penangguhan kes liwatnya. Pelbagai kes-kes yang menyelubungi Anwar sebelum ini pun Aziz Bari cuba menutupinya. Inilah yang menyebabkan kredibiliti Aziz Bari sebenarnya boleh dipertikai.

Adalah mungkin suara yang dilontarkannya adalah suara dari hati Anwar Ibrahim sebenarnya dan beliau hanya tukang menyampaikanya sahaja. Dengan kedudukkannya yang selalu dikenali sebagai ahli akademik Pro PAS dan PKR mungkin Anwar melihat kata-kata Aziz Bari dapat membentuk pandangan umum dikalangan ahli untuk membuat perubahan didalam parti PAS.

Dan ini tidak mustahil dilakukan Anwar kerana beliau sememangnya lebih mampu dari hal tersebut, sedangkan Ustaz Badrul Amin dan dan Ramlan Porigi pun Anwar mampu rosakkanya apatah lagi dengan Aziz Bari yang hanya layak digelar ustaz mee celup sahaja.

Kerana Anwar mengetahui selagi Hadi Awang berada didalam PAS, segala misi yang digaris Anwar belum tentu akan berjaya. Oleh itu pada Anwar, kedudukkan Hadi Awang seharusnya dijatuhkan walau bagaimana kaedah sekalipun.

Sebenarnya senario itu begitu disedari oleh Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato’ Haron Din, sebab itulah menjelang muktamar tempoh hari beliau sempat mengingatkan kepada pewakilan PAS mengenai bahayanya golongan musuh didalam selimut didalam parti.

Ingatkan itu pada pewakilan menyebabkan Husam mengalami kekalahan dalam pertandingan jawatan Timbalan Presiden Parti, dan sekaligus menghancurkan pelan Anwar untuk menguasai PAS.

Namun itu sedikitpun tidak mematahkan Anwar untuk menguasai kepimpinan PAS, kini reputasi yang ada pada Aziz Bari pula cuba dipergunakan Anwar untuk meruntuhkan kepimpinan PAS sedia ada yang dilihat tidak sealiran dengan misi Anwar Ibrahim. Dan yang pasti tindakan mainan Anwar dan Dr. Aziz bari ini tidak akan dibiarkan dengan mudah oleh kelompok yang setia dengan Presiden PAS sekarang.

sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: