MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

16 Okt 2009

Zaid mangsa cemburu buta Azmin Ali

Tiada orang lain yang boleh mendekati Anwar kecuali Azmin..

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Selepas berkrisis dengan Khalid Gagap dan Jefrey Kitingan kini dikhabarkan Zaid Ibrahim pula menjadi mangsa cemburu buta Azmin.

Gara-gara berkrisis dengan Naib Presiden PKR tersebut, Zaid tanpa disangka-sangka membuat keputusan mengejut untuk bercuti 6 bulan dari PKR.


"Ini bermakna saya tidak akan menghadiri mesyuarat biro politik parti," Jelas Zaid seperti dipetik laman Malaysiakini hari ini.

Desas desus mengatakan punca pergeseran kedua tokoh dalam PKR itu adalah bertitik tolak dari tindakan Zaid yang cuba merapatkan diri dengan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Anwar Ibrahim.

Zaid yang sebelum ini merupakan anggota kabinet kerajaan BN dan baru mengumumkan penyertaannya ke dalam PKR pada Jun lalu, dipercayai menghadapi masalah besar untuk melaksankan tugas yang diamanahkan oleh Anwar untuk menyatukan pembangkang susulan krisisnya dengan Azmin Ali.

Tindakan Zaid yang sentiasa mendampingi Anwar dan melontar pandangan serta selalu berkongsi idea bersama Ketua Umum PKR menyebabkan wujud kerisauan pada Azmin bahawa dirinya akan tertinggal berbanding Zaid Ibrahim.

Sifat Azmin yang sentiasa cemburu kepada sesiapa sahaja yang cuba mendekati Anwar Ibrahim ini sebenarnya sudah kerap kali berlaku. Sewaktu Ezam menjadi Setiausaha Politik, desas desus juga berbunyi Azmin sudah menpunyai perasaan cemburu kepada Ezam hingga sentiasa mahu hanya kehendak dia sahaja yang sepatutnya di laksanakan Anwar.

Cakap-cakap orang yang dekat dengan Anwar selalu mengatakan Azmin sekiranya boleh ingin selalu mendampingi Anwar dan memakai pakaian yang sepadan dengan Anwar. Sekiranya Anwar memakai pakaian gelap maka Azmin pun akan memakai pakaian seakan sama, jika biru dipilih Anwar maka warna seakan samalah yang dipilih Azmin.

Azmin ingin sangat kelihatan pakaian dan perkara yang dimilikinya adalah sedondon dengan Anwar, tabiat Azmin ini dikatakan telah menimbulkan keresahan pada Datin Seri Wan Azizah. Namun hanya kenalan terdekat sahaja yang faham perasaan Azizah. Itulah nasib Azizah bermadu dengan lelaki bukan calang orang yang terpaksa dihadapinya.

sumber - tomyampoktek


2 ulasan:

Unknown berkata...

asyik-asyik nak mengadu domba, dah lah kerja syaitan tu..kamu nak jadi pengikut syaitankah?

hatiminda berkata...

azmin ali seorg yang berjiwa PONDAN dan kuat cemburu...mulut celupar dan kurang ajar!!!..padan ngan Zaid Berahim yg kaki projekkk... memang niat dua ekor ni bukannya nak bela rakyat tapi mau tipu rakyat sama ngan boss mereka anwar al-j****....

zaid cium jer pipi c pondan azmin tu confirm cairr..auauau