MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Okt 2009

Awas !!! Di belakang Anwar adalah Yahudi !

Anwar Ibrahim think tank NED
Dari egroup AIDC

Anwar bertindak mengikut keadaan dan tokoh. Ketika berhadapan dengan Dr Chandra Muzafar, yang pakar berkenaan politik antarabangsa, terutamanya Amerika Syarikat, Anwar mengancam dengan statusnya sebagai Diplomat Jemputan CFR.

"Anda (Chandra) mahir tentang Amerika Syarikat, tahukah anda bahawa saya (Anwar) adalah diplomat jemputan CFR. Tahukah anda bahawa saya dilindungi oleh rangkaian Yahudi antarabangsa dan mereka (rangkaian Yahudi antarabangsa) boleh jatuhkan anda dalam sekelip mata", begitulah lebih kurang maksud tersirat gertakan Anwar dalam writ saman kepada Dr Chandra Muzafar. Klik di sini

Yahudi kenalpasti potensi Anwar

Dalam laporan terbitan RAND Corporation bertajuk “Building Moderate Muslim Networks” (Membina Rangkaian-rangkaian Muslim Moderat), menyebut istilah “Foreign Policy” (Dasar Luar Amerika) kebiasaannya merujuk kepada badan perisikan luar Amerika Syarikat atau CIA.

Anwar banyak terlibat dalam aktiviti “Foreign Policy” sama ada program yang dianjurkan di Amerika Syarikat atau di negara lain. Misalnya ucapan Anwar di New York 2005, dalam program NED atau ucapan Anwar di Doha, Qatar, kesemuanya program anjuran Foreign Policy. Klik di sini

Melalui program Foreign Policy, Anwar berkenalan dengan tokoh-tokoh Yahudi berpengaruh di Amerika Syarikat, seperti Madeline Albright, William Cohen, Paul Wolfowitz dan sebagainya. Semuanya adalah ahli CFR.

Tiga tokoh Yahudi ini telah mengenalpasti bakat Anwar. Pada pertengahan tahun 1990-an, Cohen dan Madeline Albright,(dari parti Demokrat, Presiden Clinton) telah merekrut bakat Anwar, dari Menteri Kewangan Malaysia hingga ke Bank Negara dan IMF.

Pada tahun 1997, Anwar telah direkrut oleh James Wolfensohn (Presiden Bank Dunia/Yahudi) dan Michel Camdessus (Pengerusi IMF) [kedua-dua tokoh ini adalah pro Demokrat Presiden Clinton) dengan melantiknya sebagai chairman of the development committee of the World Bank and the IMF. Klik di sini

Semasa Anwar berada di penjara Sungai Buloh, dia berutusan surat dengan Paul Wolfowitz(Yahudi), ketika itu Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat. Dalam surat pujian kepada Wolfowitz, dia memuji semua dasar Amerika, termasuk mengecam kononnya 'penganas Islam' (Saddam Hussien & Osama Laden) yang menyebabkan WTC dibom (9/11). Atas premis itu Anwar sokong langkah Wolfowitz untuk menyerang Iraq, untuk memusnahkan 'sarang pengganas'.

Selepas Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh (2004), Wolfotiwtz telah meluangkan masa kesibukannya di Amerika dengan melawat dan berbincang selama tiga jam bersama Anwar di Munich, Jerman. Pertemuan itu turut disaksikan oleh sahabat baik Anwar bernama Gus Dur.

Gur Dur berkata, Wolfotiwtz telah memberi tugas baru kepada Anwar iaitu sebagai 'agen Amerika' yang mengendurkan golongan yang bercita-cita untuk menubuhkan Negara Islam. Golongan yang bercita-cita seperti itu dianggap 'teroris', 'fundalmentalis' dan 'ekstrimis', jadi peranan Anwar mewakili kumpulan Amerika (Yahudi) untuk melemahkan kebangkitan kumpulan Islam itu.

Bacaan lanjut pertemuan Wolfowitz-Anwar di Munich, klik di sini.

Kenapa Yahudi pilih Anwar ?

Yahudi memilih Anwar sebagai diplomat jemputan CFR berasaskan latar belakang Anwar yang pernah berkecimpung dengan kegiatan Islam dan dalam masa yang sama mempunyai kelemahan peribadi seksual di luar tabii. Badan pemikir CFR, sperti RAND Corporation dan Brooking Institution telah membuat kajian khusus berkenaan dengan kontradiksi di antara kedua watak Anwar ini. Dari satu sudut dilabel sebagai 'pejuang Islam", tetapi dari sudut lain, pernah dipenjarakan kerana melakukan sesuatu yang bercanggah dengan Islam, iaitu terlibat dengan aktiviti homoseksual.

Menurut RAND Corporation watak seperti Anwar Ibrahim dikenali sebagai “exile figures“(tokoh-tokoh terbuang). RAND Corporation mengesyorkan kepada CFR dan Foreingn Policy, Amerika Syarikat agar menggunakan semula tokoh "exile figures" seperti Anwar untuk melemahkan negara-negara Islam.

Modus operandi “exile figures” diperkenalkan sejak zaman Perang Dingin (Cold War) ketika Amerika melawan Komunis. Menurut modus itu, CIA akan mengenal pasti beberapa “exile figures” yang bermasalah di negaranya seperti tokoh yang dipecat atau melawan kerajaan yang sedia ada [dalam konteks Malaysia-tokoh itu adalah Anwar Ibrahim] dan “tokoh-tokoh terbuang” itu akan diberi suaka politik di Amerika.

Langkah pertama CIA akan meletakkan “exile figures” ini di universiti-universiti tertentu. Langkah kedua, menjadikan “exile figures” itu sebagai penceramah dalam program anjuran Amerika di luar negara atau mengendalikan program-program tajaan Amerika.

Tujuannya sebagai proses re-branding (penjenamaan) semula “exile figures” supaya dikenali semula di persada dunia. Dalam proses re-branding itu media-media antarabangsa akan memainkan peranan untuk memberi publisiti kepadanya supaya lebih cepat popular.

Langkah terakhir, “exile figures” itu akan memainkan peranan semula di negara asalnya, dalam bidang politik untuk mencapai visi Amerika. (Rujuk Laporan RAND Corporation, “Building Moderate Muslim Networks”, muka surat 14-15) Klik di sini


Bagaimana Yahudi mempopularkan Anwar ?


Jika dilihat modus operasi "exile figures" yang dipraktikkan kepada Anwar, ia amat menepati dengan skala yang telah ditetapkan oleh RAND Corporation. Pertama Anwar telah dire-rekrut semula oleh Wolfowitz (pertemuan di Munich). Kedua, Anwar ditawarkan menjadi pensyarah pelawat di SAIS, John Hopkins University. Ketiga Anwar telah ditawarkan memegang jawatan formal dan tidak tidak formal di Amerika Syarikat, seperti Konsultan Bank Dunia, Pengerusi Foundation for The Future, International Crisis Group (George Soros) dan panel National Endowment For Democracy (NED).

Sementara itu, media-media kawalan Yahudi dan CFR pula berperanan memberi gambaran positif dan tokoh berwibawa kepada Anwar Ibrahim. Sudah dua tahun berturut-turut, majalah TIME (CFR) menyenaraikan Anwar sebagai antara 100 tokoh paling berpengaruh di dunia. Klik di sini

Laman Jew Watch memperakui majalah TIME adalah salah satu majalah terkemuka yang dikawal oleh YAHUDI. Penaung dana majalah TIME adalah Time Warner Communications. Pemilik utamanya pula seorang Yahudi bernama Gerald Levin.

Selain memiliki majalah TIME, Yahudi juga turut memiliki majalah NEWSWEEK yang pernah menganugerahkan Anwar sebagai “The Asian of the Year” pada tahun 1998.

Selain itu, CFR turut memiliki media stesen televisyen yang banyak memberi publisiti Anwar di peringkat antarabangsa. Atas dasar menolong sesama ahli CFR, media kawalan Yahudi antaranya ABC Television Network (ABC), CNN,CBS, dan NBC memberi publisiti meluas kepada Anwar.

Kuatnya pengawalan CFR dan Yahudi ke atas media antarabangsa, sila baca di sini dan di sini.

Bermakna apabila akhbar harian Israel, “The Jerusalem Post” meramalkan “Anwar sebagai Bakal Perdana Menteri Malaysia” sebaik sahaja selesai PRU ke-12, itu bukan kebetulan, itu adalah satu perancangan yang starategik. Memang hasrat Yahudi dan Israel mahukan Anwar menjadi PM Malaysia, supaya satu lagi negara Islam (Malaysia) akan menjadi sekutu Israel selepas Turki.


Jadi jangan dihairan jika nama Anwar diberi publisiti meluas oleh akhbar milik CFR, kerana Anwar adalah ahli kumpulan mereka, dan mereka berusaha bersungguh-sungguh untuk menobatkan Anwar sebagai PM boneka mereka di Malaysia.

sumber - egroup AIDC


1 ulasan:

zamsalam berkata...

Setuju dengan kronologi maklumat.... seterusnya tindakan kita (1) sebagai pemerintah BAIKI PERANGAI, jangan lebih teruk lagi dari perangai Yahudi...! (2) sebagai rakyat biasa DOA kepada Allah SWT agar semua pemimpin kita (UMNO, MCA, MIC, PAS, DAP, PKR,....) sentiasa mendapat Taufik dan Hidayah semasa dibenarkan lagi memegang kuasa.... Amin...