MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

28 Sep 2009

Teng, Santiago 'serang' Hasan Ali

KLANG: Pesuruhjaya PAS dan ahli Exco Selangor, Datuk Dr Hasan Ali sengaja menumpukan kepada isu remeh-temeh di negeri itu sebagai percubaan untuk merosakkan reputasi Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dan pentadbirannya, dakwa Speaker Selangor, Teng Chang Khim.


Malah Teng dalam serangan paling pedas ke atas Exco dari PAS itu berkata, Dr Hasan cuba untuk menggambarkan Khalid sebagai seorang yang tidak cekap, tidak tegas dan tidak berkemampuan dalam melaksanakan tugasnya.

Menurut Teng, apa yang dilakukan oleh Dr Hasan beberapa bulan kebelakangan ini menunjukkan yang beliau mahu menyusahkan Khalid dan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.

Dan ini dilakukan oleh Dr Hasan secara terancang dan sistematik, kata Teng lagi.

Beliau menambah, Dr Hasan pada mulanya membantah pelantikan Low Siew Moi sebagai pengurus besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), diikuti dengan tindakan mengeluarkan kenyataan meminta Khalid menjelaskan berhubung dakwaan pembelian lembu bagi kawasan parlimennya menggunakan wang kerajaan negeri dan penggunaan kenderaan peribadinya sebagai kereta rasmi Menteri Besar.

Teng berkata, Dr Hasan kemudiannya menimbulkan kekecohan berhubung penjualan arak di Selangor dan yang terbaru, 'serangannya' terhadap Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan DUN Selangor (Selcat).

Ahli Parlimen Klang dari DAP, Charles Santiago juga berpendapat, tindakan Dr Hasan bertujuan melemahkan Khalid dan pentadbirannya.

Menurut Santiago, sebagai Exco, Dr Hasan tidak akur dengan tanggungjawab bersama yang diamalkan di negeri itu.

Katanya, Dr Hasan cuba sedaya upaya untuk menggambarkan dirinya sebagai jaguh dan suara kepada kaum Melayu di negeri itu.

Dengan pergolakan yang sedang berlaku ini kata Santiago, Dr Hasan berharap beliau dapat menuntut jawatan Menteri Besar daripada Khalid.

Sementara itu, Teng berkata, serangan terbaru Dr Hasan terhadap Selcat juga turut disertai penipuan-penipuan besar.

"Beliau menuduh saya berkata yang Pegawai Daerah Klang, Bakhtiar Hussin tidak efektif dan tidak layak memegang jawatan itu.

"Saya tidak pernah berkata perkara seperti itu," kata Teng.

Beliau menambah, Dr Hasan pada mulanya berkata, hakim-hakim yang telah bersara sepatutnya dilantik sebagai ahli Selcat namun kemudian menafikan perkara itu.

"Beliau juga berkata, Selcat mesti dianggotai oleh orang-orang yang dihormati dan boleh dipercayai. Adakah beliau bermaksud yang panel pada masa ini tidak cukup dihormati dan dipercayai?," kata Teng.

Menurutnya lagi, selepas mengkritik Selcat, Dr Hasan tidak pernah sekalipun menghubungi beliau untuk membincangkan isu itu.

"Beliau ada nombor (telefon) saya tapi masih belum menghubungi saya walaupun sekali sejak dua minggu lalu," katanya.

Teng berkata, ini merupakan sesuatu yang ironik memandangkan Dr Hasan merupakan orang pertama yang menghubungi beliau bagi membincangkan mengenai penubuhan kerajaan campuran selepas pilihan raya umum tahun lalu.

"Beliau boleh menghubungi saya pada ketika itu tetapi tidak pada masa ini," kata Teng.

Malah katanya, Dr Hasan tidak mempunyai hujah yang kukuh untuk menyokong apa sahaja isu yang cuba dicetuskannya.

Beliau meminta supaya siasatan Selcat dijalankan secara tertutup bagi melindungi integriti pegawai-pegawai yang akan disoal siasat, namun integriti perlu diuji dan bukan dilindungi, kata Teng.

sumber - mstar


1 ulasan:

Unknown berkata...

Mangkok dua ekor ni punya le nak bodek..Ooohh!!..maklumlah orang Melayu dah lemah bukan main lagiye!!!!..dapat point terus ketuk...belum dpt perintah seluruh Malaysia..kalau dah dpt tak tau apa jadi!!!mau dihalau nye orang Melayu...itupun Melayu dlm PAKATAN tak sedar diri lagi...PAK Anwar jangan ikut,dia dah senang lenang,.tengah mabok kuasa,...yang lain dia apa peduli...janji dia masyuk depan belakang....