MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Sep 2009

Tangguh ke 3 Nov.. Lagi ....- Saiful Bukhari

Inilah 'hasil' helah atau dolak-dalih tertuduh, beliau buat pelbagai permohonan untuk melewatkan perbicaraan. Mahkamah pula perlu mendengar setiap permohonannya. Setelah keputusan permohanan dibuat, salah satu pihak pasti tidak akan berpuas hati dan membuat rayuan. Rayuan pula akan memakan masa. Tidak puas hati lagi, ke Mahkamah Persekutuan pula. Proses diulang untuk permohanan-permohonanya yang lain.

Perbicaraan sebenar tidak juga bermula. Boleh rujuk artikel yang ditulis oleh Tun Dr Mahathir, disini..

Namun pada kali ini, DPP terpaksa buat permohonan rayuan terhadap penghakiman tersebut. Jika DPP tidak berbuat demikian, kesannya bukan sahaja terhadap kes saya, malah keseluruhan kes-kes jenayah di negara ini kerana mereka boleh rujuk pada penghakiman tersebut.

Dari sudut peribadi, saya berterima kasih pada pihak DPP kerana telah mempertahankan hak-hak saya sebelum saya menghadapi perbicaraan utama.

Jika ia tidak dipertahankan, saya ibarat seperti pergi berperang(perbicaraan) tanpa senjata dan kelebihan, kerana tertuduh merampasnya sebelum perang(perbicaraan) bermula. Di tambah lagi dengan 12 Peguambela dan segelintir penyokong2 fanatiknya, hanya untuk menyahkan SAYA SEORANG di Mahkamah dan rakyat jelata yang mahukan KEBENARAN.

Lawannya adalah Kerajaan hanyalah 'Imaginasi' beliau. Jika benar beliau berlawan dengan Kerajaan dalam kes ini, sudah lama beliau dalam lokap(tidak dapat jamin), tidak dapat bebas seperti keluar negara(pasport tidak ditahan), dan tertuduh tidak akan berdaya utk melewatkan perbicaraan ini. Lagi kelebihan2 yang tertuduh perolehi sini sini, sini, sini, sini dan sini

Kesimpulannya, matlamat beliau melakukan semua ini hanya untuk melunturkan semangat saya dan berharap saya akan mengalah. Dalam pada masa yang sama, beliau tidak berputus asa mengarahkan orang2nya mencari saya, untuk apa? Wallahualam..

Maaf Datuk Seri, Saya TIDAK akan menyerah kalah! Pantang Berundur Sebelum Ajal!

Saya tidak bergantung pada mahkluk, saya bergantung pada Allah swt.. Walaupun perit menahan sabar, namun saya tetap akan terus bersabar, berdoa dan berserah pada Allah swt, kerana saya yakin, pasti ada hikmah disebaliknya.

''Justice delayed Is Justice denied''
William E. Gladstone

Kepada Allah saya berserah..

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI

sumber - mohdsaifulbukhari

Tiada ulasan: