MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Sep 2009

Menjelang Bagan Pinang, Anwar Terbang Berjumpa Al Gore di New York



Oleh Angin Perubahan

Masa Bush berkuasa, Anwar terbang mencari Wolfowitz di Munich dan Washington. Bila Demokrat berkuasa, Anwar terbang mencari godfather lamanya iaitu Al Gore di New York. Kedua-duanya adalah tokoh neo konservatif. Bila ada masalah terbanglah dia mendapatkan petunjuk dari godfathernya.

Pada jam 2 pagi, 24 September 2009, Anwar Ibrahim berlepas ke New York untuk berjumpa dengan mentornya Al Gore (bekas Naib Presiden Amerika Syarikat, dari kem Demokrat). Anwar diberi tiket kelas pertama oleh penganjur. Tentunya penganjur juga akan memberikan hotel kelas pertama dan layanan kelas pertama kepada Anwar di New York nanti. Istimewa benar Anwar disisi Al Gore. Malah sempat juga Anwar menonton filem Angel & Demons. Mungkin untuk memahami lagi strategi dan taktikal kod neo-konservatif. Bersedia sungguh Anwar untuk berjumpa dengan Al Gore. (baca sini).



Selain Sean McCormack dan Tom Casey yang membela Anwar dari jendela White House, Al Gore juga turut membela sama. Kenyataan media Al Gore pada 1 Ogos 2008 yang membela Anwar Ibrahim mengenai kes liwat.

Mengapa Anwar Ibrahim perlu berjumpa dengan Al Gore berulang kali? Apa yang mereka bincangkan? Pada 6 Ogos 2008, Anwar Ibrahim turut berdiskusi dengan Al Gore di Singapura. (baca sini). Sebelum itu, sewaktu Anwar menghadapi laporan liwat, Al Gore tampil memberikan kenyataan untuk membela Anwar pada 1 Ogos 2008. (baca sini). Jika diteliti, lima hari selepas Al Gore mengeluarkan kenyataan, terus satu pertemuan tertutup diaturkan di Singapura antara Anwar Ibrahim dan Al Gore. Tidak lain dan tidak bukan, isunya adalah kes liwat bukan?





Bual bicara atau pertemuan sulit di Singapura? Katanya bincang isu pemanasan global, ASEAN dan demokrasi, atau bincang strategi menghadapi kes liwat?

Pada 16 November 1998, Al Gore telah mempertahankan Anwar secara terbuka bila Anwar menghadapi kes liwat ketika berucap di Majlis Makan Malam Forum Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC), di Kuala Lumpur. Maka tidak menghairankan, mengapa Al Gore turut mempertahankan Anwar dalam isu sama sepuluh tahun selepas itu. Apakah Anwar berlepas ke New York juga untuk membincangkan isu yang sama?. Anwar mungkin mahukan strategi lain untuk menghadapi kes liwatnya di mahkamah. Strategi tangguh sudah dipakai berulang kali. Atau mungkin merangka strategi untuk Bagan Pinang?


Ketika pilihan raya kecil di Ijok pada 19 April 2007, Anwar tidak hadir kerana berada di Hong Kong. Sehari kemudian pulang dan berkempen di Ijok bersama dengan beberapa orang wartawan asing. Sewaktu pilihan raya kecil di Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air, Anwar berada di Thailand. Datang berkempen kemudian ke Thailand semula untuk berurut sambil diwawancara. Semasa pilihan raya kecil di Permatang Pauh, Anwar ke luar negara juga sebelum itu. Kemudian sekembalinya dari luar negara, membawa bersama Gus Dur dan Estrada untuk berkempen. Sewaktu pilihan raya umum lepas pun, Anwar sempat lagi ke luar negara. Untuk apa?




Apakah benar neo konservatif Amerika Syarikat telah mempergunakan Anwar Ibrahim? (Utusan Malaysia, 20 September 2008).

Apakah pemergian Anwar ke New York untuk menagih sesuatu dari Al Gore? Dulu Anwar amat intim dengan Wolfowitz dari kem Republikan, kemudian beralih arah kepada Al Gore dari kem Demokrat. Anwar memang intim dengan dua tokoh dari neo konservatif ini. Apakah di Bagan Pinang, Al Gore akan dibawa khas untuk berkempen? Atau Al Gore memberikan tips terbaru kepada Anwar untuk menghadapi kes liwat. Selain reformasi, bersembunyi di kedutaan, mengadu sakit pinggang, menuduh mahkamah sebagai tidak adil dan menangguhkan kes di mahkamah, Anwar tentunya akan pulang dengan helah yang baru. Saksikan bagaimana skrip Anwar seterusnya. Sampai bila rakyat perlu terus ditipu dengan skrip yang direka oleh Al Gore dan Wolfowitz ini? Skrip ini dilakonkan oleh Anwar. Jangan terpedaya dengan lakonan Anwar.

sumber - angin perubahan


1 ulasan:

iKAnBUNtal berkata...

inilah kebodohan sesetengah orang2 melayu yg terus mempercayai peliwat tuh...
org2 melayu pakatan ni otaknya kurang cerdik...perkara mudah macam ini pun susah nak bezakan...
bila dah terkena baru terkejut...sesal macam kat selangor..