MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

20 Ogo 2009

Liwat : ''All Star'' Vs The Truth - Saiful Bukhari

Dalam kesibukan tertuduh beriaya-iya mahu gugurkan kes sebelum perbicaraan dan yang terkini mahu seluruh pasukan pendakwaan digugurkan, terbaru beliau telah merombak dan melantik pasukan peguambela yang baru. Sungguh menghairankan..

Rombakan/lantikan ini dibuat berikutan penarikan diri Sulaiman Abdullah, Ketua Peguambelanya tempoh hari atas alasan ''tidak sihat''. Boleh baca disini

Kini, tempat Sulaiman Abdullah digantikan dengan Raja Aziz Addruse, 73, seorang peguam senior yang sangat berpengalaman. Selain itu, beliau juga melantik nama-nama besar seperti Karpal Singh,69, Datuk Param Cumaraswamy, 68, dan Datuk CV Prabakharan. Portal berita MalaysiaKini mengelarkan barisan peguambela tertuduh yang baru ini ''All-Star''.

Persoalannya sekarang, bagaimana dengan barisan peguam-peguam bela Anwar sebelum ini? Adakah mereka masih kekal atau 4 nama besar ini sahaja yang akan membelanya? Apa sebabnya? Mungkin mereka(pasukan yang lepas) tidak cukup hebat untuk hapuskan kebenaran, perlu ditambah dengan yang lebih berpengalaman agaknya. Wallahualam..

Apapun, saya bersedia untuk berdepan dengan sesiapa sekalipun. Kebenaran tetap kebenaran, walau sehebat mana sekalipun peguambelanya, ia tidak dapat hapuskan kebenaran. Itu janji dan firman Allah swt;

Dan katakanlah:"Telah datang kebenaran, dan hilang lenyaplah perkara yang batil; sesungguhnya yang batil itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap"
- Surah Al Israa', Ayat 81-

Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada mereka semua. Diharap, pasukan baru ini lebih rasional dan berani berbanding yang lepas kerana pasukan yang lepas hanya mahu lari dari perbicaraan, bukan untuk berlawan secara 'gentleman' di Perbicaraan sebenar.

Selain daripada itu, mohon semua peguambela yang baru dilantik ini menjaga kesihatan agar perbicaraan berjalan dengan lancar(tidak mahu insiden Sulaiman Abdullah berulang).

See you guys in Court, Insyaallah..

Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL Pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI

p/s: Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadan buat semua. Semoga kita semua peroleh keberkatan dan rahmat dari Allah swt di bulan yang mulia ini.. Insyaallah

sumber - mohdsaifulbukhari


2 ulasan:

alluqman berkata...

Semoga Allah memberi rahmat dan perlindungan kepada anda. Isyaallah kita akan berjaya di Dunia dan Akhirat.

Allahuakbar.
Allahuakbar.
Allahuakbar.

AnTi AljUbuRi berkata...

Somoga Allah memberikan Saiful kekuatan untuk menetapi kesabaran dan dilimpahi dengan ketenangan jiwa ..

Kebenaran pasti akan menang dan berjaya ..