MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Ogo 2009

Kenapa Anwar nafi jumpa Najib ?

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

"Siapa kata (saya bertemu dengan Perdana Menteri)? Adakah Datuk Seri Najib berkata begitu?" kata Anwar ibrahim selepas mengundi di pusat pengundian Sekolah Kebangsaan Seri Penanti, Permatang Pasir pagi hari ini.


Nampaknya Anwar sekali lagi cuba menyalahkan Najib walhal pertemuan itu Anwar sendiri yang mohon diadakan dan beliau menghadirinya secara tertutup.


Antara permintaan Anwar kepada Najib dalam pertemuan itu ialah memohon Najib campur tangan dalam kes liwatnya, dan dia berjanji akan ke luar negara selepas ini dan mengharapkan Perdana Menteri agar dapat menjaga Nurul Izah.


Seperti beliau berjanji kepada Abdullah Ahmad Badawi seperti itulah rayu Anwar kepada Najib Tun Razak. Namun difahamkan Anwar kecewa apabila Najib menyatakan soal kes liwat biarlah mahkamah yang menentukan dan dirinya tiada kuasa untuk mencampuri urusan mahkamah.


Sebab itu kita melihat, Anwar beria-ia tidak ingin diadakan perbicaraan kes liwat tersebut dan seringkali alasan yang pelbagai diberikan. Selepas talian hayat terakhir pun dia gagal dapatkan Anwar terpaksa menyusun kembali pasukan peguambelanya yang baru, sesudah peguam Sulaiman Abdullah menarik diri.


Kali ini dengan dibarisi peguam yang dianggap All-Star kata Saiful Bukhari, pemuda yang menjadi mangsa kepada Anwar. Bekas banduan penjara sungai buluh itu sedang sedaya upaya untuk melawan hujah2 yang akan di berikan oleh pendakwaraya.


Anwar sememangnya sedar bahawa saksi-saksi dipihak pendakwaraya memang mengerunkannya, kerana majoriti saksi tersebut merupakan orang yang berada disekelilingnya sendiri. Melalui perbicaraan itu Anwar seoalah ketakutan yang amat sangat kerana bimbang rahsia gelapnya akan diketahui masyarakat.


Antara tujuh saksi utama di pihak pendakwaraya, selain Saiful sendiri ialah pegawai penyiasat Jude pereira, Hasanuddin, Rahimi, Rashid Othman dan Abd Hamid. Rahimi merupakan bekas penjaga dairi Anwar, saiful pun sama,dan Rashid tukang urut Anwar . Dan sudah tentu akan banyak cerita panas akan keluar nanti.


kalau takde aral nanti kita akan boleh tengok sekali lagi Anwar akan membawa watak hero dalam kes tersebut, seperti yang dilakukan Gobalakrisnan di permatang Pasir. Pelbagai watak akan dilakonkan beliau, dengan niat untuk mengalih tumpuan dan mengatakan kes tersebut adalah konspirasi.


Dan jangan terkejut sekiranyanya nanti ia akan dipantau oleh pelbagai badan NGO hak asasi antarabangsa yang sememangnya pro Anwar, dan akan mendesak kerajaan Malaysia membebasakan Anwar. Kerana pada meraka Anwar adalah ikon terbaik untuk menjayakan agenda demokrasi dan kebebasan tajaan mereka.

sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: