MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

17 Ogo 2009

'Hero Tamil' beraksi di Permatang Pasir...



Setahun lalu semasa pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim diberikan gelaran ‘Sivaji The Boss’ oleh para pengikutnya. Kini semasa pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir yang berada di dalam Parlimen Permatang Pauh, anak didiknya N. Gobalakrishnan melagakkan watak Sivaji apabila bertindak ibarat hero filem Tamil itu.


Mana tidaknya, dalam kawasan larangan untuk berhimpun, Ahli Parlimen Padang Serai itu yang naik ‘minyak’ ekoran sorakan sokongan para penyokong telah mengetuai ejekan kepada Barisan Nasional (BN), UMNO, Perdana Menteri dan polis.

Tindakannya yang cuba menonjolkan dirinya ‘hero rakyat’ itu telah menyebabkan pihak polis meminta beliau agar tidak membuat tindakan provokasi di kawasan larangan berkenaan.

Insiden berlaku sejurus beliau keluar dari kawasan pusat penamaan calon dan disambut dengan tepukan dan sorakan oleh para penyokongnya dan beliau terus ke arah penyokong yang berada di seberang jalan di dalam kawasan berpagar sambil bersalaman dan melaungkan slogan ejekan kepada BN dan UMNO serta polis.

Seolah-olah hendak cari pasal, Gobalakrishnan tidak mengendahkan arahan polis berkenaan malah sebaliknya melaungkan ‘hancur…hancur…hancur polis’.

Ekoran dariapda itu, pihak polis cuba menghalangnya daripada terus cuba mencetuskan suasana panas yang sebelum itu agak tenang.

Macam hero tamil, Gobalakrihsnan terus dengan provokasinya dan apabila cuba ditahan oleh polis, beliau bertindak menolak polis dan ada saksi mata menyatakan beliau telah menumbuk seorang pegawai polis yang berpangkat sub inspektor.

Ekoran itu sekumpulan polis meluru ke arah beliau dan cuba meredakan insiden tolak menolak dan dalam keadaan kelam kabut itu, terlihat jelas seluar yang dipakai oleh Gobalakrishnan terlondeh dan seterusnya beliau jatuh.

Sekumpulan kira-kira 50 penyokong pembangkang cuba merempuh kawalan polis.

Polis kelihatan cuba mengawal keadaan dan para penyokong terus melaungkan ‘polis babi, sial polis anjing’ dan beberapa kata kesat lainnya.

Dalam pergelutan itu Gobalakrishnan mendakwa tangannya patah hingga memaksa pihak berkuasa menghubungi ambulans yang kemudiannya membawa Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR itu ke hospital Bukit Mertajam.

Ketua Polis Negeri Pulau Pinang, Datuk Ayob Yaakob memberitahu wartawan, pihak polis bertindak menghalang Gobalakrishnan kerana beliau cuba mengggunakan pembesar suara untuk melaungkan kata-kata berunsur provokasi.

Menurut beliau, setelah diberi amaran sebanyak dua kali, seorang anggota polis cuba menahannya tetapi Gobalakrishnan dan para penyokongnnya melawan balik dan tercetuslah kekecohan.

Sambil memberitahu Gobalakrishnan dihantar ke hospital, Ayob turut menyatakan ada juga anggota polis yang cedera dan turut dihantar ke hospital.

Walaupun suasana perarakan berjalan lancar dengan kedua-dua penyokong parti yang bertanding mengiringi calon masing-masing, tindakan Gobalakrishnan melakonkan watak hero tamil telah mencemarkan ketenangan.

Drama itu disaksikan oleh para penyokong kedua-dua parti dan sudah tentu selepas ini, sebagaimana biasa Gobalakrishnan akan menjadi ikon baru ‘kezaliman’ polis.

sumber - agendadaily


6 ulasan:

AnTi AljUbuRi berkata...

Ingatan kepada polis..

Sekali pun kamu telah berlembut selama ini - kamu tetapi dihina dan dicaci oleh mereka yang dijangkati sawan anwarisma.

Oleh itu kita mahu lihat ketegasan pihak polis dalam menangani kes ini.

Pastikan Ahli Parlimen Padang Serai itu diberi 'pengajaran' yang setimpal dengan perbuatannya selama ini.

Polis Kuala Lumpur dan Polis Selangor tentu faham sangat perangai hindu ini dan pernah menerima 'layanan buruk' dari anak hindu ini.

Sejak era reformasi cetusan al juburi, beliau sudah banyak menimbulkan kekecohan, dan pihak polis telah banyak berlembut. Kali ini pastikan dia dituduh sesuai dengan kesalahannya. Paling kurang pun dia atas perbuatannya yang cuba menimbulkan kekacauan di tempat awam. Sekiranya dia dia telah menggunakan kekerasan terhadap polis, pastikan juga dia dikenakan tuduhan termasuk 'resisting arrest'.

Saya sangat berharap pihak polis akan terus gagah dan berani dan tidak gentar dengan segala macam ugutan, provokasi, tomahan dan penghinaan mereka dan puak yang hanya tahu mencari salah orang lain...

Pergi jahanam dengan Gobalakrisnan - orang yang jadi terkenal dikalangan ahli PKR kerana berani menimbulkan masaalah.

hatiminda berkata...

goBALA yang pembawa bala..hari tu memohon-mohon jasa baik dengan pihak polis kononnya diugut bunuh!!tapi dasar kacang lupakan kulit...disebabkan niatnya utk mencaci polis dihalang pembawa BALA ini menampar polis.... apalah punya buruh kasar ANwAr ni

Ezad berkata...

inilah budaya yang dianjurkan anwar bangsat...

kalau aku kena, dah aku tembak si bangsat hero tamil ni

dasar tak sedar diuntung..

orang mcm ni dilantik jadi pemimpin??

anoy-anoy berkata...

Inilah akibatnya jika pehak berkuasa tidak tegas dan terlalu berlembut dengan segelintir makluk yg suka membuat onar...
tindakan yg sesuai untuk membendung anasir ini ialah ISA...
Ingat...padamlah api sebelum marak dan membakar kita semua..

sayiful azuan berkata...

ayo yo tambi,cit poorah
hantam dia punya kapala sama itu kayu hoki sama parang bengkok kat hujung..hero tamil poodahh..citt

Mohd berkata...

Kerana Anwar Cina Suda Pijak Kepala Kita.

Kerana Anwar India sudah bertukar keling dan bersifat KURANG AJAR.

Melayu PAS sokong saje lah