MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Ogo 2009

Khalid Samad pula jadi HERO Ronnie Liu

Oleh Pusaka Ayahanda

SHAH ALAM, Aug 6 — The decision by Datuk Hassan Ali to call for DAP’s Ronnie Liu to be stripped off his local government portfolio is not sitting well even within his own party.

Shah Alam MP Khalid Samad said yesterday that contrary to his claims the PAS commissioner had no business making such a call without consulting the party state liaison committee.

During a press conference on Tuesday Hassan said the decision to call for Liu's removal was made by the party's Dewan Harian, which met on Monday.

However, Khalid said such a policy must be endorsed by the liaison committee, which is the highest decision-making body in Selangor PAS.

MalaysianInsider


--Kita menyokong tindakan Hassan Ali menentang penjualan arak di premis2 terbuka di Selangor. Kita juga memberi sokongan "suara" Hassan Ali yang mahukan Ronnie Liu diambil tindakan kerana banyak perlakuan salah laku dari Ronnie Liu yang merugikan rakyat Selangor.

Tapi nada yang amat berbeza diluahkan oleh Khalid Samad yang dilihat cuba membela Ronnie Liu.

Janganlah ada yang merasa hairan dengan tindakan Khalid Samad ini yang cuba membela Ronnie didalam isu penjualan arak di Selangor. Khalid Samad yang popular dengan ideologi "sosialisme" nya amat suka menjuarai isu2 sebegini untuk dilihat sebagai "hero" dimata masyarakat bukan Islam.

Masih kita ingat lagi tindakan pertama Khalid Samad apabila menang kerusi Ahli Parlimen Shah Alam. Dia dengan bangganya mengunjungi Gereja Kristian di Shah Alam yang baru siap dibina. Gereja ini suatu ketika dibantah hebat oleh Pas Shah Alam.

Demi mencari sokongan bukan Islam terhadap dirinya dan Pas, Khalid Samad telah berucap dalam gereja tersebut dan menyokong tuntutan Badan Injil Borneo untuk menggantikan perkataan God kepada Allah dalam kitab injil berbahasa Melayu mereka.

Tidak cukup itu, pada Mei lalu, Khalid Samad memarahi Jawatankuasa Surau Seksyen 23 Shah Alam kerana membantah pembinaan kuil hindu di kawasan mereka. Malah Khalid seolah2 "memaksa" jawatankuasa Pas di situ menyokong pembinaan kuil tersebut. Pelbagai janji dunia telah dibuat kepada pemimpin Pas di kawasan tersebut.

Khalid Samad juga dikhabarkan merupakan orang yang mencadangkan agar 4 ekar tanah wakaf kerajaan Khir Toyo untuk perkuburan Islam Shah Alam di Kampung Kebun Bunga, jalan Batu 3 dijual kepada pertubuhan Cina yang telah mendirikan dewan haram atas tanah tersebut.

Jadi tindakan Khalid kali ini juga sama seperti tindakan2 nya yang lalu iaitu untuk menjadi "hero" kepada bukan Islam. Khalid Samad tidak ubah seperti Anwar Ibrahim yang sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai kepentingan politik peribadi sendiri.

Maruah serta kesucian Islam sanggup digadai oleh manusia2 yang rakus tamakkan nama dan kuasa ini. Inilah wajah2 sebenar manusia yang dilantik oleh rakyat2 Shah Alam untuk menjadi ahli parlimen mereka.

Mereka2 ini yang dahulunya menghentam kerajaan kononnya tidak bijak mentadbir selama 50 tahun di negara ini, kini terbentang jelas negeri jajahan mereka hampir hancur hanya dalam tempoh masa setahun mereka memerintah.

Demi maruah Agama, Bangsa dan Negara, manusia2 HAPRAK dari Pakatan pembangkang ini haruslah segera ditumbangkan !


Selangor Bangkit !!!

sumber - pusaka ayahanda


Tiada ulasan: