MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Ogo 2009

BULKINI saksi terpenting kematian Beng Hock?



Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Kisah kematian Teoh Beng Hock kini seakan membuka kisah baru kepada punca kematian Beng Hock, jika benar dakwaan Tan Boon Hwa cuba menyembunyikan fakta bahawa dia pernah memberi kata-kata ancaman kepada mendiang kerana telah terlepas cakap dan sanggup mendedahkan penyelewengan dalaman parti kepada SPRM.


Difahamankan ditengah perasaan marah Tan Boon Hwa kepada Beng Hock sewaktu ditandas SPRM, Boon Hwa terlepas cakap mengatakan anak yang dikandung tunang Beng Hock bukan merupakan anak mendiang, tetapi anak kepada orang lain. Lanjutan itu ia membawa tindakan nekad kepada Beng Hock untuk membunuh diri.


Sekiranya kejadian pertengkaran itu berlaku selepas jam 3.45 pagi, ini bermakna dakwaan adanya pertemuan antara Boon Hwa dan Beng Hock seperti yang dinyatakan Ahli Majlis Perbandaran Kajang tersebut pada jam 6.15 pagi pada hari kejadian boleh diragui, dan pada masa sama kenyataan Boon Hwa kepada media bahawa tiada aksi percakapan dirnya dengan mendiang dilakukan juga boleh dipertikaikan.


Ini membawa maksud selepas berlakunya kematian Beng Hock, Boon Hwa telah menghubungi Ronie Liu dan Gobind Deo untuk mendapat khidmat nasihat, dari kejadian itu skrip telah di atur oleh Gobind untuk mengkambinghitamkan SPRM, bermula tindakan menyerbu pejabat SPRM hinggalah candlelight vigil di pekarangan pejabat SPRM pada malam kejadian.

Semua itu dilakukan untuk mengalihkan fakta sebenar punca kematian mendiang. Sebab itu juga kita dapat melihat aksi luar biasa pemimpin DAP khususnya Ronie Liu dan Boon Hwa sewaktu memberikan kenyataan akhbar kepada media.

Pada hari kejadian difahamkan Roniu Liu telah menyerbu dan menendang pintu SPRM, manakala Tang Boon Hwa telah membuat pelbagai kenyataan yang berbelit kepada SPRM dan bertindak menyaman pihak SPRM beberapa hari selepas kejadian.

Mereka seolah membuat hukuman awal tanpa memberi peluang kepada pihak berkuasa menyiasat perkara tersebut. Mungkin ini semua dilakukan untuk menyembunyikan kebenaran yang sudah tentu akan memberi implikasi besar kepada kerajaan Selangor.

Gobind Deo yang merupakan peguambela kepada keluarga dalam sesi inkues pula telah meminta Koroner agar meneliti kandungan surat layang yang langsung tiada kaitan dengan kematian Teoh Beng Hock.

Beliau juga difahamkan enggan mendengar sesi rakaman percakapan Teoh Beng Hock tetapi berkeras meminta surat layang tersebut diteliti, dalam masa yang sama juga blloger pembangkang mula menyiarkan surat layang tersebut. Timbul persoalan apakah motif wujudnya surat layang tersebut dan diedarkan serentak dengan desakan Gobind, atau ia hanya untuk melenyapkan isu saksi yang melihat kejadian pertengkaran Boon Hwa dan Beng Hock?

Sekiranya benar watak Bulkini memang wujud seperti yang didakwa oleh beberapa laman, pihak berkuasa seharusnya mendapatkan butiran kejadian tersebut, kerana ia mungkin dapat memberi jawapan kepada pelbagai persoalan.

Berbanding surat layang yang dibawa oleh Gobind Deo yang boleh dipertikaikan motif dan kebenarannya, saksi tersebut tentu boleh bercakap, bersuara dan menceritakan kebenaran kejadian pada malam tersebut yang boleh memberi petunjuk kepada kematian mendiang Beng Hock.

Kepada Ean Yong Wah yang merupakan majikan Beng Hock, kalau benar bayi yang dikandung oleh tunang Beng Hock merupakan darah daging anda, seharusnya ujian DNA dilakukan selepas kelahiran bayi itu nanti untuk menutup gosip-gosip yang tersebar saat ini.

Selagi tiada ujian DNA dilakukan kata-kata Tan Boon Hwa kepada mendiang mungkin ada kebenarannya. Kalau nyata ia bukan darah daging anda, dalam soal ini Tan Boon Hwa harus dipersalahkan kerana memburukkan tunang kepada mendiang sehingga membawa tindakan nekad membunuh diri.


sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: