MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

4 Ogo 2009

Anwar Ibrahim : CFR, Bangsa Terpilih dan Israel



Oleh AIDC

Pada tahun 1977, Thomas Dye seorang pengalisis politik telah menyampaikan ucapannya kepada the Southern Political Science Association di the University of California, Santa Cruz. Topiknya adalah: 'Dakwaan peranan organisasi penentuan dasar 'swasta' dalam menentukan hala tuju Amerika Syarikat'. Ucapannya itu telah diterbitkan pada tahun 1978 dalam journal penyelidikan ( The Journal of Politics) dan keseluruhan ucapannya menumpukan peranan the Council on Foreign Relations (CFR) dalam penentuan dasar luar Amerika Syarikat.

Thomas Dye merujuk CFR sebagai “private policymakers”

"The Council on Foreign Relations, tidak dibiaya oleh kerajaan, tetapi bekerja sangat rapat dengan kerajaan, jadi sukar untuk membezakan tindakan dasar luar kerajaan ditentukan pihak mana, sama ada pihak badan-badan pemikir kerajaan atau badan pemikir bukan kerajaan (CFR)" - Thomas Dye


Dye turut memberi senarai polisi luar Amerika yang telah diterajui oleh CFR, termasuk “ keputusan awal mengesyorkan serangan ketenteraan ke atas Vietnam dan kemudiannya mengesyorkan penarikan balik serangan itu”

Seterusnya Dye turut mendedahkan kebanyakan pegawai atasan badan-badan kerajaan yang terlibat dalam penentuan dasar luar Amerika dipengaruhi oleh CFR antaranya; “Council members in the Kennedy-Johnson Administration included Secretary of State, Dean Rusk, National Security Advisor, McGeorge P. Bundy, CIA Director, John McCone, and Under-Secretary of State, George Ball.

Kebanyakan senarai nama yang didedahkan oleh Dye terlibat dalam CFR dari tahun 1978 ke atas adalah bekas pegawai atasan kerajaan Amerika Syarikat.

Siapa di belakang CFR ?

Dikatakan CFR adalah badan persendirian. Bukan badan kerajaan. Kenapa ? Kerana CFR dibiayai oleh yayasan-yayasan persendirian dan corporation

C. Wright Mills menamakan CFR sebagai “the Power Elite” yang merujuk kepada satu kumpulan yang berminat untuk menjadi pemain di sebalik tabir”

Kata Thomas Dye;

“Perbincangan CFR tidak akan lengkap jika tidak merujuk kepada ‘multi national arm, iaitu The Trilateral Commission. The Trilateral Commission adalah satu jawatankuasa yang ditubuhkan oleh Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah CFR, David Rockefeller (Yahudi) pada tahun 1972, untuk membela CFR dan the Rockefeller Foundation. The Trilateral Commission adalah satu kumpulan yang dianggotai oleh pegawai-pegawai atasan dalam multi national corporations dan badan-badan kerajaan yang berjumpa secara berkala untuk menyelaraskan dasar-dasar luar Amerika, Western Union dan Jepun.”


Dalam buku “ the Rockefeller family”, Peter Collier dan David Horowitz menulis:

“ Pada tahun 1921, CFR ditubuhkan oleh para peneraju yayasan kewangan (Yahudi) seperti Thomas W. Lamont, Penasihat kewangan WoodrowWilson, senior partner di House of Morgan, dan John W. Davis, seorang peguam Morgan, yang menubuhkan Parti Demokratik [dalam pemilihan presiden 1924], juga merupakan pemegang amanah kepada the Rockefeller foundation. [John D. Rockefeller] Junior and the Rockefeller philanthropies turut turut terlibat membiayai CFR”

Sudah tentu satu kesilapan Collier & Horowitz menulis “John D. Rockefeller Junior and the Rockefeller philanthropies turut turut terlibat membiayai CFR” kerana membuktikan bahawa The Rockefeller Foundation sebenarnya secara berterusan terlibat membiayai CFR.

Sebenarnya pembiayaan CFR tidak hanya dilakukan The Rockefeller Foundation, tetapi juga oleh badan-badan lain yang juga turut dikuasai oleh kumpulan Yahudi.

Pada tahun 1970, William Domhoff telah menulis, CFR telah dibiayai oleh the Rockefeller Foundation, the Carnegie Corporation, dan the Ford Foundation menjadi penyumbang utama pada tahun 1950-an.

Menurut Joseph Kraft, “sejumlah $2.5 million sumbangan CFR pada tahun 1950-an dating dari the Ford, Rockefeller, dan Carnegie foundations menjadikan CFR “badan persendirian paling penting dalam penyelidikan dasar luar Amerika”

David Rockefeller menjadi pengerusi CFR dari tahun 1970 hingga 1985 yang menyebabkan pengaruh keluarga The Rockefellers merupakan penentu dasar kepada hala tuju CFR.

Daripada penerangan di atas jelas CFR ditubuhkan oleh badan-badan kewangan Yahudi yang berengaruh di Amerika; The Rockefellers, Woodrow Wilson dan J.P. Morgan. CFR juga dibiayai oleh Carnegie foundation, dan kemudiannya oleh Ford Foundation.

Persoalannya untuk apa ‘badan-badan kewangan Yahudi’ ini bermurah hati untuk menaja CFR, sekiranya mereka tidak mempunyai kepentingan di dalamnya ?


Pemimpin ‘bangsa terpilih’ ideologi dalam CFR



Mereka yang dipilih menjadi ahli CFR, mestilah pemimpin-pemimpin ‘terpilih’ yang berdasarkan ‘The eugenics ideology’(pegangan berdasarkan ras terbaik). Mereka yang termasuk dalam 'The eugenic ideology' berasaskan keturunan dari Jerman (Germanic stock)" yang dipanggil ‘white Aryan’ atau ‘Nordic race’

Untuk memahami gerakan ‘kumpulan terpilih’ ini, mesti merujuk kepada sejarah empayar Roman Latin. Apabila empayar Roman Latin telah musnah, Eropah Barat telah ditakluk oleh Jerman yang bergabung dengan Vatican mencipta semula Roman Empayar sebagai “the Germanic Holy Roman Empire of the Middle Ages”

Pope Leo III menobatkan Charlemagne, sebagai raja Jerman yang mempunyai keturunan ‘Jerman Franks’, seorang lelaki yang menakluk hampir kesemua Eropah Barat, ‘Holy Roman Emperor' pada tahun 800.Charlemagne pula telah menyumbang jajahannya yang menjadi asas pembentukan kesatuan Eropah.

Gerakan kumpulan terpilih (The eugenics movement) bergerak secara sembunyi di sebalik gerakan Anglo-Saxon Amerika dengan pembiayaan Andrew Carnegie dan John D. Rockefeller (Ayah dan anak keduanya berbangsa Yahudi ) , membelanjakan berjuta-juta ringgit untuk mencipta satu keturunan eugenik saintifik palsu di Amerika Syarikat.

Gerakan ini untuk melindungi kepentingan bangsa Yahudi kerana menurut sejarah undang-undang Moses (Nabi Musa?), tamadun Yahudi pernah ditindas sejak lama dahulu.


CFR menjaga masa depan Israel

Setiap ahli yang dipilih menjadi ahli CFR harus menjunjung konsep ‘bangsa terpilih’ ( eugenic ideology), mereka akan merekrut ahli-ahli dalam pelbagai sector-sektor yang berkepentingan khususnya berkaitan dengan dasar luar Amerika Syarikat.

Ahli-ahli CFR juga ditanam ideologi mempercayai wujudnya peristiwa “Holocaust”, yang kononnya wujud pembunuhan beramai-ramai keturunan Yahudi, di Jerman semasa pemerintahan Nazi.

Ahli-ahli CFR akan sentiasa mengulangi pembelaan kepada “Holocaust” untuk melindungi kepentingan bangsa Yahudi di seluruh dunia.

Jadi tidak hairan jika dasar-dasar luar Amerika Syarikat secara berterusan menjaga kepentingan Negara Israel. Rujukan lanjut klik di sini

Orang-orang di sekeliling Franklin Delano Roosevelt, yang menjadikan dirinya sebagai Presiden Amerika Syarikat adalah daripada inner circle CFR.

Inner circle itu terdiri daripada J.P. Morgan, yang memiliki Chase National Bank yang telah bergabung dengan the Rockefeller’s Equitable Trust pada tahun 1929, Winthrop Aldrich (Rockefeller Jr.’s brother-in-law ) menjadi Presiden Bank Chase yang dengan cepat meningkat sebagai bank terkaya di Amerika Syarikat.

Winthrop Aldrich dan bank Chase merupakan penyumbang paling utama pencalonan Roosevelt sebagai Presiden Amerika Syarikat.

Gordon Auchincloss, ahli lembaga pengarah Chase adalah kawan baik Aldrich telah berkahwin dengan anak Colonel Edward M. House. House dikenali sebagai ahli kumpulan bangsa terpilih di Woodrow Wilson’s merupakan penasihat utama dasar luar Amerika Syarikat

John McCain (calon Presiden dari parti Republikan), ahli CFR sejak 1997, adalah seorang aktivis yang pro-Israel and anti-Iran.

Suami Hillary Clinton (Bill Clinton, bekas Presiden Amerika dari kumpulan Demokrat) adalah ahli CFR, sejak tahun 1989. Jadi tidak hairan Hillary dengan senang diberi peluang berucap di forum anjuran CFR.

Isteri Barack Obama pula merupakan ahli lembaga pengarah CFR Chicago. Walaupun CFR Chicago menukar nama kepada the Chicago Council on Global Affairs, tetapi imej CFR masih sebati di dalamnya.

Bacaan lanjut klik di sini


Kesimpulan

Anwar Ibrahim seorang muslim dari Malaysia mengaku sendiri secara bertulis dalam writ samannya kepada Chandra Muzafar pada 7 Mac 2008 sebagai "Visiting Diplomat di Council of Foreign Relations (CFR), New York". Lihat bukti klik di sini



Bermakna Anwar telah direkrut untuk menjunjung kesetiaannya kepada konsep ‘bangsa terpilih’ Israel dan pemilihannya dianggap individu yang paling tepat kerana beliau boleh diharap sebagai orang yang boleh menjaga kepentingan Negara Israel di dunia Islam.

Jadi tidak hairan, kalau di dalam video ucapan Anwar di di Kelab Country Paradise Taman Melawati, Kuala Lumpur, pada 14 April 2005, beliau memuji-muji dan menyokong “Holocaust”. Lihat video ucapan Anwar di atas.

Dalam video itu Anwar memuji tulisan Hanna Arent (seorang penulis Yahudi Jerman yang mengupas sokongan kepada “Holocaust”) yang menganggap golongan Nazi yang membunuh ‘beramai-ramai’ kaum Yahudi (“Holocaust”) dianggap sebagai zalim dan tidak berperikemanusiaan.

Sikap pegangan orang-orang yang sealiran dengan Anwar, seperti Gus Dur, bekas Presiden Indonesia hampir sama tentang “Holocaust”.

Gus Dur pernah mengecam Presiden Iran, Ahmadinejab yang mengatakan “Holocaust” merupakan propanganda Yahudi untuk terus mendaat simpati dan perlindungan dari kuasa-kuasa besar.

Gus Dur percaya “Holocaust” wujud kerana dia pernah dijemput melawat Israel untuk melihat pameran kasut-kasut yang didakwa orang-orang yang mati akibat “Holocaust”.

Pertama, Gus Dur adalah pro Israel kerana pernah dijemput secara rasmi dengan iringan rasmi kerajaan Israel melawat pameran “Holocaust”. Kedua Gus Dur, buta, bagaimana dia boleh katakan pernah melihat ‘kasut-kasut “Holocaust”. Ketiga, Gus Dur pemimpin boneka Israel yang muda terpedaya dengan helah Israel dan mudah percaya dengan pameran penipuan kasut-kasut kononnya dari “Holocaust”.

Ramai sarjana barat turut mempertikaikan kasut-kasut itu adalah dari orang mati “Holocaust”. Apa buktinya ?

Kalau Gus Dur kawan baik Anwar berfikiran seperti itu, bagaimana pula dengan Anwar , seorang yang mendakwa dirinya sebagai Diplomat Jemputan CFR, New York?


Artikel ini tulisan AIDC di egroup anwaribrahimdotcom. Banyak lagi tulisan-tulisan dan perbincangan berkaitan Amerika Syarikat, New World Order, dunia konspirasi dan liberalisasi diperbincangkan di dalam egrop itu. Tidak semua isi perbincangan di egroup akan disiarkan di blog AIDC, jadi untuk membaca semua kandungan perbincangan, daftarkanlah diri anda menjadi ahli dengan klik di sini


3 ulasan:

Unknown berkata...

kau la yg suka benci membenci kat kat org lain.

Tanpa Nama berkata...

salam bro,

Mohd,
Anwar sudah kantoi apa mahu cerita lagi?
Fakta sudah terang-terang tak mahu percaya ke?

Apa kata anda buat research sendiri mengenai perkara ini,jangan tutup minda anda dan bersedia menerima kenyataan.

pisau berkata...

mohd
sudah terang lagi bersuluh,fakta ini anda boleh cari di mana mana,ternyata anwar memang seorang pengkhianat bangsa