MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

30 Jul 2009

TS Khalid Ibrahim – GAGAL

Oleh Webmaster umno-reform

Semakin tersebar luas bahawa Menteri Besar Selangor hari ini berhadap dengan krisis yang mana golongan reformasi mula menghentam beliau kerana gagal memenuhi aspirasi yang di perjuangkan selama ini.

Dalam blog www.nnora75reform.blogspot.com,seorang wanita yang hampir 15 kali di tahan mendedahkan kepincangan mekanisme kerajaan Negeri Selangor dalam tindakan tanpa usul periksa berhubung dengan kelulusan “UPTOWN” Seri Gombak kepada reformis yang sebelum ini pernah mengancam bogel dalam merealisasikan kehendak mereka. Reformis yang dikenali dengan skuad bogel itu diberikan projek kononnya bagi menghargai perjuangan mereka selama ini. Ini baru satu isu yang dikemukakan. Banyak lagi yang akan menyusul - kata Nora kepada www.umno-reform2.com

Dua sudut analisa yang timbul akibat dari pemberian projek kepada skuad bogel seperti yang dimaklumkan oleh laman tersebut. Satu dilihat dari persepsi reformis yang membantah pemberian projek hasil dari ugutan dan satu lain yang ingin diketengahkan oleh www.umno-reform2.com adalah pemberian kepada kronis dan tindakan nepotisme yang berlaku sungguhpun telah menjadi topik tentangan utama mereka sewaktu hangat membicarakan reformasi.

Email yang turut kami terima juga memuatkan beberapa isu lain yang menyebabkan TS Khalid dikatakan gagal dalam mentadbir baik negeri mahupun politik negeri Selangor. TS Khalid telah dihadapkan dengan beberapa tuduhan yang dikatakan mempunyai justifikasi dalam membentuk kegagalan pentadbirannya. Selangor hari ini berdepan dengan krisis dalaman yang agak besar dan mampu mengganggu gugat pentadbiran negeri itu. Kerajaan Negeri Selangor yang dikatakan gagal memelihara nasib orang Melayu juga dikatakan punca Parti Keadilan Rakyat ditentang dan ini mungkin menjadi sebab musabab PKR akan tumbang semula pada PRU 13 nanti.

www.umno-reform2.com akan mengusal kepincangan dan tentangan dalaman yang semakin membengkak dalam PKR Selangor. Ini akan disusuli dengan gerakan yang semakin panas timbul akibat tentangan pihak reformis yang bangkit untuk memastikan TS Khalid yang dikatakan tidak mampu membawa aspirasi perjuangan golongan reformis sebelum ini. Anwar Ibrahim juga dikatakan gagal dalam melihat masalah yang timbul dan ini turut mengganggu persepsi penyokong beliau yang selama ini kagum dengan beliau.


sumber - umno-reform


Tiada ulasan: