MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Jul 2009

Pelakon Tamil Brother Anwar berusaha lambatkan perbicaraan

Oleh Emang Psychotic Killer, AIDCclub

Dengan meminjam istilah yang digunakan oleh "Minda Info Kita" terhadap Brader Anwar sebagai pelakon "Hero Tamil", penulis ingin sekali lagi ingin menguatkan istilah tersebut. "Hero Tamil" ini sememangnya suka berlakon dan melambat-lambatkan proses perbicaraan. Walaupun penulis tidak suka dengan filem-filem yang berunsurkan jalan cerita yang hampir sama sahaja, tetapi dalam cerita "Hero Tamil" yang dilakoni oleh pelakon terbaik Malaysia iaitu Anwar Ibrahim, penulis terpaksa untuk meminati filem Tamil.


Penulis berasa sedih dan marah terhadap permainan Anwar yang sengaja melambatkan proses perbicaraan ini di mahkamah. Terlalu banyak delay dilakukan oleh beliau. Bukan hanya sebulan dua, tetapi kini sudah mengjangkau setahun sejak Saudara Saiful mendakwa dirinya diliwat oleh Anwar pada bulan Jun tahun lepas lagi.

Penulis juga berasa kesal kerana saudara Saiful yang dizalimi terpaksa menunggu lagi. Telah banyak dugaan saudara Saiful yang perlu ditempuhinya. Delay ini membuka peluang bagi penyokong Anwar untuk terus menerus menyerang saudara Saiful dengan kata-kata kesat, sehinga pernah diberitakan bahawa semangat dan moral saudara saiful telah down. Saudara Saiful terpaksa mengalami tekanan psikologi dan jiwa dari pelbagai pihak.

Malah saudara Saiful telah difitnah dengan bermacam-macam penyakit setelah dia bersumpah laknat. Pada hakikatnya saudara Saiful masih sihat dan segak menghadapi kehidupan ini seperti biasa. Walaupun Anwar masih bacul untuk bersumpah laknat.

Saiful yang berada dalam keadaan emosi yang tidak selesa dengan penangguhan ini sekali lagi berasa kecewa dengan lakonan hero tamil ini. Hero Tamil ini sememangnya tidak mahu dibicarakan walaupun beliau terus mengatakan "bicarakan saya di mahkamah".

Suatu yang sangat paradoks apabila beliau pernah mengatakan "bicara kan saya di mahkamah", tetapi berusaha pula untuk "gugurkan kes saya di mahkamah". kalau demikian, Brader Anwar sememangnya telah memainkan watak Hero Tamil yang banyak diminati oleh penyokongnya sendiri.

Kami mengharapkan agar saudara Saiful terus tabah kerana kebenaran itu pasti akan mengalahkan kebatilan. Sesungguhnya kebatilan itu rapuh dan akan reput ditelan masa. Kebenaran itu pula akan terus hidup di mana-mana sahaja. Seperti kata-kata falsafah "Kebatilan sudah hampir mengelilingi dunia, sebelum kebenaran baru melangkahkan kakinya untuk mengelilingi dunia". Kata-kata falsafah ini menunjukkan bahawa kebenaran akan muncul juga akhirnya walaupun kebatilan itu sudah merebak ke serata dunia.

Permainan dan lakonan dalam filem ini juga akan tamat dan akan habis sebagai mana filem-filem tamil di seluruh dunia. Tidak ada satupun filem yang terus bermain sehingga hari kiamat, pasti juga akan berakhir.

Ingatlah wahai saudara Saiful, bahawa Allah telah menjanjikan kita bahawa kebenaran akan menghapuskan kebatilan seperti mana dalam firmannya "Innal bathila kaana zahuuqaa". maksudnya "sesungguhnya kebatilan pasti akan lenyap".

Yang pastinya, nilai "kesabaran" itulah yang dikehendaki oleh Tuhan dari hamba-hambanya yang mengenal erti sebenar perhambaan untuk melihat jarak value kita sebagai hambanya. Allah tidak akan menyia-sia kan kesabaran hambanya sehinggalah kemenangan akan diberikan kepada orang-orang yang sabar.

Kerana kemenangan dan kejayaan hanyalah berhak untuk mereka yang sabar dan terus berjuang.

Aja-Aja Fighting !!!! Berusaha !!!


Emang Da Galileo
Pencinta Kebenaran
Cairo

sumber - emang psychotic killer


8 ulasan:

cik kiah berkata...

Yezza Emang...

Memang tepat sekali gelaran "Hero Tamil" diberikan kepada anwar. Di depan kaum India, dia menggelarkan dirinya sama seperti hero dalam filem Sivaji the Boss (lakonan Rajnikanth).

Banyak yang tidak sama sebenarnya watak dia dlm filem tersebut. Tetapi dek kerana perasan tahap gaban, dia mengatakan...dialah Sivaji The Boss.

Perbezaan ketara antara Anwar dgn Sivaji ialah, hero Tamil itu bukan seorang PELIWAT!!!!

maha2020 berkata...

Assalamualaikum AIDC n Cik Kiah,

Nak tau plot wayang Tamil Anwar?

Sila baca:

http://maharajazhou.wordpress.com/2009/03/06/makkal-sakhtiplot-wayang-tamil-anwar-saiful-bukhari/

EMANG berkata...

betul tu cik kiah...


tp antara sivaji dan anwar,
aku pilih anwar ibrahim laaa...

pelakon kesayangan kami tu..

:)

EMANG berkata...

maharajazhou....

betul2 filem tamil lah...

aku rasa, bagus Anwar dibuang negara ke negara tamil ker, dkt banjaran himalaya ker...

kan bagus tu kalau mcm tu

;)

Mohd berkata...

org tamil pun tamau lah anwar nih. cuba suh dia apply warga negara tamil pulak. mesti kene rejek punyee..

keling pun tak bule lawan dia punyee pusing

maha2020 berkata...

Emang,

Anwar minat cerita hindi dan ambil tau cerita tamil.

tp penyokong indianya lupa yg saiful mcm watak2 daif dlm wayang diorang.Anwar pula dgn rumah agam 7 juta, kelentongnya, korupnya, gila kuasanya, xubah mcm crook politician wayang india.

Anwar bukan Sivaji..tapi Anwar mcm crook yg cuba pau Sivaji..

Emang klu nk amik idea saya, saya alu2kan..

EMANG berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
EMANG berkata...

wukakakakak

kalau warganegara tamil pun tak nak anwar,
saya sebagai rakyat Malaysia berasa malu....

kalau kat negara tamil pun tak nak terima, so, d manalah abg anwar nak tinggal ek?

hutan kotttt...