MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Jul 2009

Obama diperalat AIPAC untuk kuasai dunia?



Oleh Pochongmenulis, AIDCclub

Pada Mei 2009, satu Persidangan AIPAC atau The American Israel Public Affairs Committee telah diadakan di Washington dengan diangarkan 6 ribu tokoh Yahudi dari seluruh Amerika telah berkumpul bersama Presiden Barack Obama, Naib Presiden Joseph Biden, Setiausaha Luar Negara, Hillary Clinton, Presiden Israel Shimon Perez, Perdana Menteri Israel Benyamin Netanyahu (melalui teleconference), Menteri luar Israel Avigdor Lieberman dan bekas Menteri luar Israel Tzipi Livni.

AIPAC merupakan kumpulan yang mengumpulkan para tokoh Yahudi di Amerika Syarikat dan mempunyai kepentingan kepada sesiapa yang berkuasa di Rumah Putih, dengan tujuan dapat mempastikan siapapun yang berkuasa di Pusat Pentadbiran Amerika dan juga di Pentagon, pemimpin tersebut akan selalu berpihak dan menyokong pihak Israel.

AIPAC juga menggunakan pengaruhnya untuk menguasai mana2 pemerintahan di seluruh dunia yang difikirkan boleh digunakan Israel untuk menghancurkan mana-mana pihak yang difikirkan boleh memberi ancaman kepada orang Yahudi. Inilah asas utama tertubuhnya AIPAC, badan seumpama pelobi ini di Amerika . Dalam kedudukkan Amerika sebagai kuasa Unipolar dunia cengkaman Zionis-Israel melalui AIPAC ini membolehkan Yahudi Zionis menguasai dunia.

Dengan menguasai Amerika, AIPAC boleh mempengaruhi dua lagi kuasa besar dunia iaitu Kesatuan Eropah dan Rusia sebagai kekuatan global untuk ‘digunakan’ oleh Zionis-Israel dengan tujuan memastikan semua negara yang dianggap musuh dan menjadi ancaman Israel dikekang pergerakkan mereka.

Jatuhnya kerajaan Iraq dan Saddam Husien, puak Taliban di Afghanistan, kempen memerangi Al-Qaida, mencampuri politik dalaman Pakistan, dan krisis Palestin yang melibatkan kumpulan Fatah dan Hamas, dan pergolakan di negara-negara Islam dianggap perancangan sistematik kumpulan ini dan jaringannya.

Antara kaedah yang dijalankan oleh pihak Zionis-Israel ini ialah, Pertama pihak Zionis-Israil berusaha untuk menjalankan kempen memburukkan kumpulan yang dilihat sebagai ancaman kepada mereka. Contohnya melabelkan Islam sebagai pengganas kepada masyarakat dunia. Selain itu zionis Israel juga sedaya upaya dan menyebarkan dan membentuk pendapat umum dikalangan umum supaya musuh zionis-israel itu adalah kumpulan yang menyesatkan dan harus diperangi, kaedah lain yang digunakan ialah melalui media mereka membentuk stigma dan manipulasi isu supaya imej musuh mereka dilihat amat teruk.


Melalui media juga pihak Zionis Israel telah berjaya "brainwash" masyarakat dunia, dan melakukan apa yang disebut ‘the pseudo enemy’. Ini dilakukan untuk menutupi segala kejahatan yang dilakukan oleh Zionis-Israel, dengan harapan ia dapat memberi imej baik kepada zionis Israel.

Sebab itu apabila pihak Israel melakukan kejahatan yang sangat zalim kepada masyarakat Islam khususnya di Palestin, seluruh dunia senyap seribu bahasa. Seolah mereka mendapat lesen dan kebenaran untuk melakukan segala kejahatan dan tindakan yang mereka lakukan.

Sepanjang sejarah, sejak Zionis-Israel menjadi sebuah entiti politik, dan berdirinya sebuah negara bernama Israel mereka seringkali melakukan kejahatan dan selalunya tidak bantahan yang keras serta kecaman dari masyarakat dunia. Tindakan kejahatan Zionis-Israel, yang membunuh dan meragut nyawa rakyat Palestin dan lubnan seringkali dilupakan begitu sahaja. Tidak ada bicara jenayah perang seperti dialami Slobodan Milosevic, dan juga tidak mengalami seperti apa menimpa Omar Bashir, Presiden Sudan.

Di Iraq melalui ‘pseudo enemy’ yang dicipta oleh Israel, Saddam Hussin dilabel mempunyai senjata pemusnah massa (WMD), walaupun tidak mempunyai bukti ia wujud, negara tersebut telah diserang hingga mengakibatkan puluan ribu nyawa terlayang dan Saddam sendiri akhirnya mati di tali digantung. Semua skrip dan arahan yang berlaku di Iraq ini dikatakan dirancang oleh Paul Wolfowitz, yang ketika itu merupakan Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat, dan pelaksanaan penghancuran bumi yang menempatkan artifak dan sejarah islam seperti Taman Tergantung Bablon itu dilakukan oleh Bush yang merupakan Presiden Amerika sewaktu itu.

Paul Wolfowitz sebenarnya merupakan pengikut Parti Likud di Israel, yang menyusup masuk ke dalam pemerintahan Bush, dan juga mempunyai hubungan yang erat dengan AIPAC. Peristiwa 911, di New York pula menjadi asas kepada kempen memerangi Taliban dan sehingga sekarang bumi Afhanistan masih lagi belum stabil sedangkan puluhan ribuan rakyat mati dan menjadi pelarian di negara jiran. Walhal kalau kita imbas kembali sejarah islam terdahulu orang Afganistan dianggap memainkan peranan penting dalam pembukaan Islam di India. Wujud teka-teki mengapa Amerika ingin menguasai dan mengawal Afhanistan ini, adakah Amerika takut dengan sejarah lampau orang Islam Afganistan?

Kini Pentadbiran Rumah Putih dikuasai Obama, yang digambarkan sebagai tokoh yang ideal bagi seluruh warga dunia, walaupun masyarakat dunia memberi harapan Obama lebih baik dibandingkan dengan George W. Bush, yang tangannya berlumuran darah umat Islam Iraq. Obama hanya meminta pasukan tentera di US berundur di Iraq dan dipindahkan ke Afghanistan, maknanya Amerika masih ingin menjajah bumi orang Islam. Antara Obama dengan Bush hanya pendekatan sahaja berbeza yang lain adalah sama ingin mengekalkan kuasa dominan Zionis Amerika.

Sebenarnya rejim Zionis sentiasa ingin mendesak supaya Amerika untuk berperang dengan pelbagai pihak kerana mereka ingin meneruskan ‘pseudo enemy’. Selalu yang menjadi sasaran adalah dunia Islam. Sebab itu segala polisi yang ditinggalkan oleh Bush diharapkan akan disambung oleh Obama dalam konteks yang berbeza.

Sewaktu Obama memenangi pilihanraya Presiden, warga Amerika pada umumnya melihat terpilihnya Obama sebagai kemenangan atas rasialisme, kerana Obama merupakan presiden kulit hitam pertama Amerika. Obama dianggap pemimpin yang mewakili benua Afrika, Amerika, dan Asia (masa kanak-kanaknya di Indonesia) sehingga ada juga yang melihatnya presiden bagi seluruh dunia.

Mengunakan slogan "perubahan", Obama akhirnya mampu mempengaruhi pengundi Amerika khususnya golongan muda yang tidak suka dan bosan dengan cara politik dan pentabiran Presiden Bush. Obama menyatakan jika terpilih beliau akan menarik pasukan tentera Amerika dari bumi Iraq. Kempen akhinya ini berjaya membentuk perspesi bahawa Obama anti perang. Rakyat Amerika seolah-olah lupa, bahawa Obama tidak akan menarik pasukan dari Iraq begitu saja. Visi Obama tetap menjalankan politik perang keganasan ke atas dunia Islam cuma dalam kaedah berbeza.

Obama mengetahui untuk tinggal di rumah putih, belau perlu dilihat sebagai Pro-Yahudi, sebab itu Obama berkali-kali meyakinkan kelompok Yahudi bahawa politiknya tetap pro Israel. Pada Jun 2008, di hadapan kelompok yahudi di American Israel Pubblic Affairs Committee (AIPAC), Obama menyatakan bahawa Jerusalem akan tetap menjadi ibukota Israel dan begitulah seharusnya. Dalam kunjungan ke Israel pada Julai 2008, Obama mengulangi kembali sokongannya ke atas Israel. Terutama komitmen dalam menjaga keamanan Israel khususnya dari ancaman Iran. Obama melihat nuklear Iran sebagai ancaman dan Iran harus dicegah dari mempunyai senjata nuklear. Padahal bukan rahsia umum lagi negara Israel yang memiliki ratusan senjata nuklear dan Israel sebenarnya menjadi ancaman dunia khususnya di Timur Tengah.

Pembelaan Obama terhadap zionis berlaku kerana dirinya terpilih menjadi senator dan kemudian presiden adalah disebabkan sokongan kelompok Yahudi. Sewaktu pertama kali melancarkan kempennya sebagai calon presiden Parti Demokrat tahun 2006, dia dikatakan mendapatkan sokongan dana dari Alan Solomont seorang Yahudi Boston. Pidato yang menyentuh dasar luar negeri pertamanya juga dilakukan di AIPAC.

Sewaktu memberi ucapan sempena Hari ulangtahun penubuhan Negara Israel, tahun ini obama dengan bangganya mengatakan:

“AS negara pertama yang mengakui negara Israel, hanya beberapa minit, sesudah negara Yahudi itu mendeklarasikan kemerdekaannya pada tahun 1948. dan persaudaraan yang mendalam antara kedua negara, wujud hingga kini”,


Ketika memijakkan kakinya di Istambul, Turki awal April 2009, dan berucap dihadapan ahli Parlimen Turki di Istanbul, Obama menyatakan perlu adanya ‘kerjasama’ dengan dunia Islam, dan ingin memperbaiki hubungannya yang rosak antara Amerika dan Islam sewaktu pemerintahan Bush. Adakah kenyataan Obama ini boleh dipercayai, realitinya umat islam tidak boleh mengharapkan sesuatu yang indah dari retorik Obama kerana kaki dan tangannya sudah diikat oleh Zionis-Israel melalui peranan yang dimainkan oleh AIPAC. Kata-kata tersebut mungkin hanya ingin mengumpan umat islam supaya tunduk kepada kehendak Israel Amerika.

Pada persidangan Aipac tersebut juga Shimon Perez dengan berapi-api menyatakan tentang bahayanya ancaman nuklear Iran. Benyamin Netanyahu, Avigdor Lieberman juga menyatakan perihal sama iaitu ancaman Iran, Iran seolah-olah dilabel sebagai kuasa jahat yang harus diperangi walau apacara sekalipun. Sekiranya dapat alasan perlu dicari untuk menghalalkan satu serangan ke atas Iran. Sebab itu kalau kita lihat Amerika dan zionis seboleh mungkin akan cuba untuk mencampuri hal dalaman Iran walau sesukar manapun. Dan dalam tempoh terdekat kita menyaksikan Amerika cuba mencampuri hal dalaman Iran apabila pilihanraya Presiden Iran menyaksikan Ahmadinejad memenangi Pilihanraya jawatan tersebut megalahkan Pemimpin Pro Pembaharuan Mir Hossein Mousavi.

Timbul juga persoalan adakah benar wujud ancaman nuklear Iran tersebut, kerana El-Baradei yang menjadi Pengarah kepada Agensi Atom Antaranagsa (IAEA) menyangkal kenyataan bahawa Iran melakukan kerja pengayaan uranium untuk tujuan tentera. Tapi sehingga hari ini Zionis-Israel terus melakukan kempen memburukkan Iran. Mungkin ini adalah cara dilakukan zionis untuk mengalih perhatian dunia membicarakan isu kesengsaraan yang dialami oleh rakyat Palestin di Gaza.

Inilah perancangan sistematik Zionis-Israel dan berjaya mengubah persepsi masyarakat dan para pemimpin dunia. Disudut lain, kejahatan mereka dilupakan dan mereka akan melakukan kejahatan terhadap rakyat Palestin tanpa belas kasihan.

Ketika Presiden Shimon Perez bertemu dengan Obama di rumah Putih, satu-satunya yang dikatakan pemimpin Amerika itu kepada Shimon Peres ialah, “Keselamatan Israel menjadi keutamaan Amerika", kata Obama. Kemudian, Perez mengatakan, "bahawa antara Israel dan Amerika, tidak ada ruang perbezaan" . Inilah bukti Zionis-Israel telah berjaya memanipulasi pemerintah Amerika dan masyarakat dunia, dengan mengatakan bahawa dirinya menjadi pihak yang selalu terancam keselamatannya.

Padahal, hakikatnya Zionis-Israel yang selalu menciptakan suasana tidak tenteram dunia dengan mencipta kekacauan dengan menggunakan Amerika. Seperti diucap oleh Tzipi Livni, yang mengatakan bahawa Israel sebenarnya harus berterima kasih kepada Iran, kerana dengan adanya isu nuklear, negara-negara Arab yang pragmatis, sekarang menjadi lebih hampir dengan Israel. Iran dirujuk sebagai penjahat baru di Timur Tengah, kerana isu nuklear yang terus ditiup Israel dan telah menyebabkan negara-negara Arab menggigil ketakutan berhadapan Iran, dan mereka lebih senang bekerjasama dengan Israel secara rahsia dibandingkan berperang menghadapi musuh umat Islam sebenar iaitu negara Israel.

Sebab itu kita melihat wujud dikalangan pemimpin Arab yang lebih Pro barat berbanding Pro negara Islam. DI Lubnan disebabkan ucapan Obama di Mesir yang menyeru Islam dan Amerika bekerjasama telah menyaksikan kumpulan Hizbullah tewas didalam pilihanraya kepada kumpulan pimpinan Saad Hariri. Walaupun secara hakikatnya Hizbullah yang menyelamatkan Lubnan dari terjajah dari kejahatan Israel.

Sebenarnya kejahatan Zionis-Israel tiada tandingnya namun disebabkan kebijaksanaan mereka memanipulasi beberapa fakta dengan pelbagai cara, Yahudi telah berjaya mengambarkan diri mereka sebagai bangsa teraniya dan selalu menjadikan peristiwa korban holocaus Nazi Jerman sebagai alasan untuk mengabui kejahatan mereka.

Artikel ini berdasarkan rujukan AIPAC,Republika,sini dan sini

sumber - pochongmenulis


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika pada 29 Mac 1982 Anwar sanggup menepikan ABIM dan sekutunya PAS demi kuasa dan perjuangan Islamnya..

Apakah hari ini Anwar tidak mampu memijak PAS dan bangsanya sendiri untuk mencapai cita citanya untuk di tabalkan sebagai “BAPA PEMODENAN ISLAM DUNIA”?

PM bukan cita-citanya yang setaraf politik PAS yang ada berebut untk berkuasa didalam Negara.

Keengganan Anwar menyertai PAS jangan dianggap membabi buta saja..Anwar bukan kecewa setaraf pemimpin PAS yang ada..yang tergilakan kuasa disekeling mereka.

Pas sepatutnya perlu membuka minda jumud mereka..Anwar bukan tergila-gila kuasa dalam Negara seperti yang PAS dakwa.

Tetapi Anwar lebih bercita cita jauh dari akal pemimpin PAS yang ada..bukan sekadar untuk mencanang Islam dikampung kampong dan membakar semangat melayu dengan Agama untuk memburu kuasa.


Tetapi Anwar bercita memodenkan Islam sedunia bukan setakat di kedah,kelatan dan Terengganu saja..atau sekadar untuk menguasai pondok ,surau dan masjid.Itu hanya cita-cita pemimpin PAS yang ada setaraf ilmu pondok yang mereka miliki.


Apakah pemimpi PAS yang ada mampu mengatasi ilmu akademik dan kenalan yang anwar ada? Rakan dan taulannya bukan sekadar lebai PAS dan ulama PAS yang ada.

Mereka lebih liberal malah lebih berilmu dan berjenama dari pemimpin PAS yang ada.


Sepatutnya Pas tidak perlu bercita lebih lama berada dibawah kangkang Anwar untuk merealisasikan Hukum.Apakah tanpa Anwar PAS akan hilang pengaruh dan kuasa?
Akhirnya PAS terpaksa bersekongkol degan Anwar menggadai prinsip perjuangannya meyerbu pula banganya demi untuk mengekal kuasa? Sanggup pula menjadi kaldai pada DAP menentang kuasa Raja?
Ini bukan tarafnya politik Anwar yang sanggup digadai untuk bersekongkol dengan PAS yang dianggap Politik lebai kampong yang mengguna kepala lutut dan agama untuk mempengaruhi rakyat dengan membawa isu-isu lapok yang mengaku merekalah majority yang mampu menerajui Negara.

Sebenarnya Fikiran Anwar melampaui taraf pemikiran pemimpin PAS yang ada.Jadi tidak hairanlah Anwar mengguna kesempatan politik bertaraf kampong untuk menjayakan Agenda Globalnya.

Tanpa PAS sedari Anwar menjadi duta mereka dan Negara Malaysia ke Amerika untuk berbahas,berbincang dan berforum hal agama.
Sedarkah ulamak PAS? termasukpenyokong2 mereka Siapakah Anwar? Ulamak kah dia? Setakat mana ilmu agamanya Setarafkah imu agamanya dengan ulamak tersohor PAS yang ada?

Akhirnya ulamak PAS dijadikan boneka Islam bertaraf kampong oleh Anwar untuk menghukum halal dan haram apa saja demi politik mereka yang gagal menjagkaui agenda Anwar sebenarnya.


Hari ini Anwar mengumpan pula PAS ,DAP dan seluruh penyokong serta bangsa yang ada melalui suara rakyat dan hak samarata untuk semua bangsa.

Melalui Islam demokrasi…persoalannya apakah Islam selama ini sejak zaman Rasullullah saw tidak cukup demokrasi? Tidak cukup liberal? Tidak cukup adil?


Bukankah pelembagaan madinah sudah cukup meyakinkan dan membuktikan Islam sudah cukup sempurna dan tidak perlu lagi menokoh tambahnya.

Hari ini sedarkah kita anak kelahiran To” Kun dari Bukit Mertajam seberang Prai yang berpendidikan awal hanya bermula dari sek Kebangsaan Stowell dan hanya aktivis Islam dalam ABIM,bukan pula dari benih dan baka Ulamak atau berpendidikkan agama secara fomal atau sebaliknya ingin menjuarai untuk memodenkan atau mendemokrasi Islam yang sudah diakui sempurna dan lengkap agamananya oleh Allah swt?


Hari seluruh rakyat perlu menyedari dimanakah sebenarnya “hole poin” Pejuangan Anwar?

Kerana Anwar memiliki banyak lubang…dan lubang manakah hala tujunya yang sebenar.

Kerana setiap lubang yang ditinggalkan oleh Anwar adalah perangkap untuk kita,bangsa dan Agama.


Anwar bukan pakar pemain Golf dan bukan pula pengemar Golf! Tetapi dia lebih pintar dan bijak untuk menang! Dalam petandingan ini.Pelik!! tapi…itulah kebenarannya.

Anwar juga setaraf Obama diperalatkan oleh Dunia untuk kepentingan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Obama diperalat AIPAC untuk kuasai dunia?

Bagaimana Anwar? Malalui agenda Islam liberalnya untuk memodenkan Islam seluruh Dunia hingga tercapai cita-citanya ditabalkan “BAPA Islam Moden Dunia mengalahkan Kamal Artarturk yang melingkupkan empayar Khalifah Uthmaniyah yang terpaksa meninggalkan Istana?

Bukankah Anwar lebih hebat dari Obama yang diperalat AIPAC?Mengapa perlu menyisih kegiatan politik Anwar dengan sekutunya.


Mengapa Gajah didepan mata kita buta.! Tapi kuman diseberang laut kita heboh menunding padanya?

Apakah gajah didepan mata itu DANA politik sesetengah mereka? Lalu mereka sengaja membutakan mata dan mentulikan telinga?kerana Anwar masih berguna menjadi tunggangan politik kotor mereka? Atau Anwar masih lagi dianggap al-Khalifah dalam perjuangan mereka? Apakah kita tidak pernah mengambil iktibar apa yang belaku pada Firun ke dua?....gara Islam modennya.


Akhirnya pada tahun 1922, di zaman pemerintahan Sultan Mohammad IV sistem kesultanan dimansuhkan walaupun Sultan Abdul Majid masih lagi kekal di atas takhta sebagai boneka selepas pemansuhan sistem tersebut.


‘Republik Turki’ yang diimpikan oleh Ataturk telah dilaksanakan dengan rasminya pada tahun 1923 dan Ataturk telah menjadi ketua negara yang pertama pada 20 Oktober 1923.

Dengan terlantiknya pemimpin sekular agung ini, maka dengan rasminya sistem khalifah tidak dibenarkan lagi beroperasi di Turki pada 3 Mac 1924.


Dengan itu berakhirlah sebuah Daulah Islam yang agung, digantikan oleh sebuah Daulah Sekular di bawah kepimpinan “Mustafa Kemal Ataturk.” (nama Kemal diberikan oleh guru-gurunya semasa di sekolah, dan kalimah Ataturk yang bermaksud “Bapa Turki” pula diberikan sejurus selepas kejayaan beliau menghapuskan khilafah Othmaniyyah dengan sebuah pemerintahan sekular republic.


Apakah sejarah ini harus kita lupa dan padamkan begitu saja..???apakah sejarah tua itu tidak beulang lagi..