MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Jul 2009

Dolak dalih yang tidak berkesudahan

Oleh : Mohd Saiful Bukhari

“Anwar memohon Mahkamah Tinggi supaya memerintahkan pihak pendakwa raya untuk membekalkan kepadanya semua dokumen berkaitan kes liwatnya secepat mungkin termasuk rakaman asal kamera litar tertutup (CCTV) yang diambil di beberapa lokasi di tempat kejadian dari 25 hingga 27 Jun tahun lepas, sampel DNA, kenyataan daripada saksi termasuk Saiful, polis dan beberapa dokumen lain”
-10 Jun 2009, Bernama -

“Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan permohonan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini hari ini untuk membatalkan tuduhan liwat terhadapnya”
-17 Jun 2009, Bernama -

''Anwar juga berkata beliau bersedia bersemuka di mahkamah dengan Mohd Saiful''
-19 Jun 2009 Suara Keadilan-

“Perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadual pada 8 Julai depan akan ditangguhkan jika proses rayuan berhubung keputusan memindahkan kes liwat beliau dari Mahkamah Sesyen ke Mahkamah Tinggi masih belum selesai.”
-30 Jun 2009 mStar -

[Ulasan Saya] Jika diperhatikan pendirian-pendirian tertuduh diatas, saya yakin bahawa ramai yang agak keliru tentang apakah pendirian tertuduh dari awal pertuduhan dibacakan pada Ogos 2008 hingga sekarang. Mungkin pada awalnya agak konsisten(mahu dibicarakan), namun disaat-saat akhir(seperti diatas), pendirian tertuduh boleh dikatakan seringkali berubah-rubah.

Ringkasan empat kenyataan beliau di atas: Pada awalnya, beliau memohon untuk mendapatkan bahan bukti asal dengan alasan sebagai persiapan untuk hujah pembelaan(mahu dibicarakan). Selang seminggu, beliau memohon untuk mengugurkan pertuduhan sebelum ia dibicarakan(tidak mahu dibicarakan). Dua hari selepas itu pula, beliau berkata beliau sudah bersedia untuk bersemuka dengan saya di Mahkamah(mahu dibicarakan).

Terkini, di Mahkamah Rayuan pula kerana mahu mohon perbicaraan dipindahkan semula ke Mahkamah Sesyen (mahu dibicarakan). Jangan lupa, pada 8 Julai ini, Mahkamah akan mendengar permohonan beliau untuk mengugurkan pertuduhan(tidak mahu dibicarakan).

Yang mana satu ni Dato' Seri? Mahu dibicarakan atau sebaliknya? Tetapkanlah pendirian dan hentikanlah dolak-dalih ini.

Yang pasti, pendirian saya dari mula hingga sekarang hanya SATU, iaitu MAHU DIBICARAKAN. Walauapapun, saya tidak akan berputus-asa untuk berdoa dan berserah pada Allah swt agar perbicaraan dapat dijalankan kerana sesungguhnya Allah swt adalah yang Maha Adil dan Maha Berkuasa.


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!

SAIFUL BUKHARI


p/s: Kepada sahabat2 blogger, Saya ingin mengucapkan ribuan penghargaan diatas segala sokongan dan nasihat yang diberi. Terbaru, saya ada melihat kempen ''Perhimpunan Rakyat'' di blog-blog sahabat. Ikhlas saya nyatakan, saya berasa amat terharu dengan sokongan yang diberi. Sesungguhnya ia telah membakar semangat saya untuk meneruskan perjuangan yang penuh mencabar ini. Semoga Allah swt membalas jasa sahabat-sahabat sekalian. Berjumpa kita di Mahkamah, Insyaallah..

sumber - mohdsaifulbukhari


1 ulasan:

dr.todak berkata...

biasa la bila kepala dah penuh sampah, mcm2 la alasan..