MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

2 Jun 2009

'Orang itu' dari kaca mata Mohd Sayuti Omar (MSO) & Ramli Abd. Halim



Oleh Hambali Abd Latiff

Saya malas nak tulis politik Terengganu hari ini.

Saya nak cakap pasal PAS dan Kelantan.

Ini kerana saya tertarik dengan dua cerita yang dibawa oleh Mohd Sayuti Omar (MSO) dan Ramli Abdul Halim mengenai seseorang.

Dan dua cerita ini pasti mengenai satu orang sahaja. Saya amat yakin - potong jari kalau tidak betul.


Orang ini difahamkan sedang berusaha melonjak sejauh mungkin dalam PAS kerana baginya pertandingan ini bagai hidup mati.Hidup mati untuk apa? Hidup mati bercita-cita menjadi Perdana Menteri, paling kurang Timbalan Perdana Menteri dan paling kurang sekali Menteri.

Cerita MSO ada kena mengena dengan si desperado sementara cerita Ramli pula mengenai seseorang yang tidak mengendahkan orang lain (mementingkan dirilah tu namanya).

Menurut MSO: “Ada beberapa maklumat yang tersampai ke telinga saya bagaimana aksi si desperado ini bertindak kotor. Ia menggunkan berbagai tektik yang tidak halal tanpa mengira di mana dia berdiri. Dia sedia melakukan kebusukan mekipun dia berada di atas mimbar dalam masjid? Terdengar si desperado ini telah bermain kotor dengan membuat fitnah kepada calon lain.

Antara ayat-ayat yang sampai kepada saya ialah, calon desperado berkenaan telah menuduh calon lain itu sebagai tidak sembahyang dan main perempuan di luar negara. Kata-kata ini sungguh jijik dan kotor. Kata-kata lahir dari halkum seorang yang hilang maruah dan kredibiliti.

Nampaknya feil dan perangai Yahudi sudah pun digunakan. Ajaran Yahudi yang dibenci itu sudah dianuti oleh ahli Pas. Dan strategi dan tektik Yahudi telah dipraktikan dan dibawa ke dalam Pas. Sungguh malang sekali. Kejadian ini katanya berlaku di Johor dan disebarkan secara halus di beberapa tempat lain.”

Sementara itu, melalui posting pada Khamis, 28 Mei 2009, dengan tajuk “Elakan kewujudan datuk nikah kahwin dalam Pas” Ramli Abdul Halim berkata: “ADA seseorang menelefon saya dan memaklumkan bahawa ada tokoh kebanggaan, tokoh harapan dan tokoh serba sempurna pada kacamata, persepsi dan penilaian pendukung dan penyokong Pas, kini hidup dalam sumpahan bapa sendiri yang kononnya cukup kenal fe'el perangai dan hati budi serta perut pedal anaknya.

Yang sedihnya, ketika bapanya mati kerana kemalangan jalanraya, tokoh berkenaan yang berkereta resmi melalui tempat orang ramai berkerumun untuk mendapakan maklumat dan kepastian siapa yang terlibat dalam kemalangan itu, tokoh berkenaan tidak berhenti pun untuk bertanya khabar walaupun kejadian itu berlaku tidak berapa jauh dari tempat tinggalnya.

"Dari segi sepatutnya, walaupun yang mati kemalangan itu tok fakir sekalipun, sebagai wakil rakyat, dia kena berhenti tanya khabar tentang apa yang berlaku, malah kalau mangsa kemalangan itu masih hidup, boleh tolong call ambulans untuk dibawa ke hospital secepat mungkin" gerutu si pemanggil.

Walaupun diberikan nama penuh kepada saya siapa tokoh berkenaan, saya tidak bercadang, malah tidak akan menyebut namanya, bukan kerana takut kena saman tetapi kerana mahu menjaga adat dalam memberikan maklumat dan teladan. Saya sanggup posting tulisan ini pun kerana pada pertimbangan saya, ianya ada unsur-unsur keteladanan.

Bapa kepada tokoh berkenaan yang kononnya tidak berapa suka anaknya itu menjadi wakil rakyat dikatakan pernah berkata (sebagai sebab musabab dan alasan kenapa beliau tidak suka anaknya jadi wakil rakyat) bahawa jika anaknya menang, mahu tidak mahu kemenangan itu akan membawa petaka. Tentulah sebagai bapa, dikenali dan diketahui tentang anaknya melebihi dari yang umum kenali dan ketahui.

Tokoh itu sendiri kononnya di kelilingi oleh waris warah yang berpihak kepada Umno, malah bapanya sendiri pun dikatakan tidaklah telalu Pas sangat pun. Kerana itu sikap tokoh berkenaan agak libralisme. Kononnya sanggup wujudkan media sendiri, malah kaki-kaki minum arak pun boleh dijadikan rakan dan digunakan sebagai anggota pasukan think-tank.”
Apa yang menarik mengenai orang ini ialah, dia mendapat perlindungan baik daripada pemimpin terkenal PAS.

Bagi orang ini seolah-olah dia tidak pernah membuat dosa dan menjadi bongkak kerana ‘perlindungan ini’.

Malah beberapa kes rasuah yang diadukan katanya boleh lepas begitu sahaja kerana dia ada ‘kekebalan’ tertentu.

Di kalangan media, dia amat berpengaruh dan katanya sanggup berbelanja besar demi menjaga reputasinya.

Apapun, kita lihatlah nasibnya pada pemilihan PAS nanti!

sumber - hambali1


Tiada ulasan: