MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

30 Jun 2009

Menghitung hari-hari kes liwat

Oleh x-pkr

1. Menjelang p/raya manek Urai, AnWAR akan bekerja keras berkempen di sana nanti. AnWAR sebenarnya tidak berkempen utk PAS, tetapi lebih kepada kempen menyelamatkan kedudukan Datuk Nik Aziz dan Datuk Husam Musa yang kian tergugat di Kelantan. Saya pernah menulis bagaimana ide putar belit Nik Aziz yang kata ada ahli PAS yang nak bawa PAS masuk UMNO disanggah 80% wakil rakyat Kelantan.

2. Maka itu p/raya Manek Urai adalah medan terbaik AnWAR membantu Nik Aziz dan Husam membaiki imej mereka kembali. Tujuan AnWAR, jika PAS berjaya mempertahankan kerusi Manek Urai, imej Nik Aziz akan kembali naik. Kata-kata Nik Aziz semakin didengari dan dihormati pendokong PAS dan pembangkang lain. Lebih mudah tugas AnWAR mengawal pakatan pembangkang, beliau akan mengguna Nik Aziz dalam hal yang berkaitan Melayu dan Islam, dan menyerang UMNO! (AnWAR sememangnya telah mengawal Nik Aziz sekarang).

3. AnWAR akan memfokuskan tumpuan di Manek Urai bagi mengalih tumpuan kes liwatnya. AnWAR akan 'berlakon' seolah-olah tiada apa yang berlaku ketika perbicaraan berlangsung nanti (jika permohonan AnWAR untuk gugurkan kes tsb gagal). Sekarang pun beliau mencari seribu alasan kononnya beliau 'amat sibuk' di Parlimen, sedangkan kehadirannya di Parlimen terbatas di sesi pagi (1-2 jam) dan lewat petang jika perbahasan berlanjutan.

4. Realitinya, AnWAR gusar berhadapan kesnya kali ini. Dulu semasa kesnya heboh disiasat, beliau masih berjawatan no. 2 dalam kerajaan. Beliau masih punya kuasa mengarah jabatan berkaitan agar mencari saksi untuk berunding. Azizan yang mendakwa diliwat, masih mudah dihubungi oleh AnWAR. Azizan juga tidak pernah menjawab apa juga kenyataan AnWAR serta hanya menurut apa jua kata peguam.

5. Kini, beliau tidak boleh menyalahguna kuasa kerajaan, mengarah jabatan berkaitan berbuat itu dan ini sesuka hatinya. Kerana terdesak dengan situasi ini, beliau mengguna saluran mahkamah (yg beliau sendiri tidak percaya) untuk meminta bukti ASAL dari pendakwa, sesuatu yang beliau sendiri tahu tidak akan memperolehinya. Tindakan ini hanya mahu melebarkan persepsi pendakwa punya konspirasi terhadapnya.

6. Sebaik saja memperolehi sebahagian bukti yang dipintanya, beliau tanpa berlengah mendakwa dirinya tidak bersalah. Perlu diingat, beliau hanya memperolehi sebahagian salinan laporan bukti, beliau tidak memperolehi laporan ujian makmal (kesan DNA), rakaman CCTV yang bakal membutikan beliau memang berada di situ pada tarikh yang disebutkan. Kita pasti pihak pendakwaan tidak akan memberi kesemuanya kerana tidak mahu terperangkap dengan mainan AnWAR yang mahu 'mengotorkan' imej pasukan pendakwa.

7. Lantaran itu, AnWAR cuba taktik lain dengan cubaan menggugurkan kes beliau. Persepsi yang beliau tonjolkan hanyalah jika permohonan beliau gagal, konon memang wujud konspirasi. 'Tape' lama cetaka baru telah mula didendang AnWAR dengan menyamakan kes terkini seperti 1998. Sebagai pendokong prinsip keadilan kononnya, AnWAR harus punya kekuatan berhadapan dengan Saiful Bukhari dan berlawan dengannya di mahkamah. AnWAR harus memberi peluang Saiful mengemukakan bukti berkaitan apa yang didakwanya. Apakah AnWAR takut berhadapan dengan Saiful?

Kepada AnWAR, saya ingin bertanya, di mana kata-kata keramat saudara memanipulasi pemikiran rakyat, "LAWAN TETAP LAWAN"? Apakah pula slogan retorik saudara agaknya selepas ini.........

sumber - x pkr


2 ulasan:

Pedang Bertuah berkata...

Tuan
Teruskan perjuangan, bogel kan mereka habis-habisan.
Ini lah masanya bagi diaorg sedar, diaorg menang banyak kerusi dalam last election bukan sebab faktor al-juburi ataupun faktor PR sendiri kuat. Itu semua undi protes!
1 Malaysia, mari sama-sama kita singkirkan Pakatan Makhluk Perosak dari DUN dan Parlimen Malaysia!
Sumbatkan peliwat ke tempat yang sepatut nya.. Penjara!

cucu_tokwan berkata...

LAWAN TETAP LAWAN.. Lawan apa tu bang nuar?? lawan pakat pekeras ke..auw tak rela you. Kau orang agak le, lepas ni ANUar akan menyorok dibelakang seseorang kerana takut..cuba teka belakang org lelaki ke org pompuan