MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

22 Jun 2009

Kes liwat Anwar ditangguh ke 8 Julai

Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi hari ini menangguhkan perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 8 Julai.

Sementara itu, tarikh perbicaraan permohonan untuk mendapatkan dokumen dan bahan bukti yang berkaitan akan bermula pada 1 Julai ini.

Keputusan itu dibuat oleh hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Zabidin hari ini dijadual untuk mendengar permohonan Anwar supaya mahkamah memerintahkan pendakwaan menyediakan semua dokumen berhubung dengan tuduhan liwat itu.

Bagaimanapun menurut peguam Anwar, R. Sivarasa pihaknya telah menerima empat dokumen rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV), laporan kimia, kenyataan saksi Anwar dan laporan perubatan pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan dari pengawai penyiasat minggu lalu tetapi masih menunggu dokumen lain.

"Perbicaraan hari ini terpaksa ditangguhkan pada 1 Julai kerana masih ada dokumen dan barangan kes yang masih belum dibekalkan oleh pihak pendakwaan.

"Memang mereka telah memberi dokumen yang mereka katakan, tapi bagi kita apa yang mereka bagi tak memenuhi keperluan undang-undang seperti dibawah Seksyen 5, 51 dan 51 A kanun acara jenayah.," katanya ketika ditemui media.

Pada Rabu lalu, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu memfailkan permohonan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini untuk membatalkan tuduhan liwat terhadapnya.

Dalam permohonan yang difailkan oleh peguamnya, S.N.Nair, Anwar, 62, juga memohon perintah membatal dan membebaskan beliau dan sebuah perintah menangguh perbicaraan kes liwatnya yang ditetapkan dari 1 hingga 24 Julai ini.

Beliau menamakan Pendakwa Raya sebagai responden dalam permohonan tersebut.

Anwar didakwa meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari, 23, di Unit 1151, Desa Damansara Condominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun lepas.

sumber - mstar


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam